Side 1 av 2
Sølv Celica GT4/CS? med WRC vinge i Lillestrøm/Strømmen.
Legg innLagt inn:03 jun 2004 15:07
av Vilhelm
Vet noen om han som eier den, eller er det noen som kjenner han? Han kjørte i Rælingstunellen ved Lillestrøm/Strømmen 1 Juni (tror jeg) (rundt 12 tiden) retning Oslo. If so, hva er det gjort med den? Det har hvertfall WRC vinge, litt styla var den og, og effekanlegg, det var det jeg så. Noen som har noe info om den?
Enten var det GT4 eller CS, kan ikke celica noe godt.
Takk for svarene,
MVH,
Vilhelm
Legg innLagt inn:03 jun 2004 15:55
av CelicaTurbo
tja, vet om en sølv Celica GT4 i Oslo-området, denne er en WRC modell med høy vinge, ellers ikke stylet. Jeg antar du da mener den versjonen Celica som har to runde hovedlykter på hver side? "CS" er modellen før denne og har vippelykter
Så langt jeg vet er det ikke gjort noenting med den bilen ihvertfall, kanskje med unntak av eksos, men det er sjeldent at eieren er her på forumet dessverre..
Legg innLagt inn:03 jun 2004 22:44
av Vilhelm
tja, husker ikke helt, lå bak den hele tiden.. raca mot den i tunnelen, jeg fikk masse hjulspinn så kunne ikke ta han igjen, det andre racet begynte han plutslig, så jeg klampa den i bånn så da tar det tid før turboen min slår inn så må jeg få litt turtall, så var han en i bilen, og jeg 2, men med 1 i min bil også burde jeg hvertfall holdt følge med han, om ikke tatt han, men sprek er den uansett, skulle likt rematch da, men var fett at han ble med på å leke. Tror den var litt styla også om jeg ikke husker feil? Mye HK har man med effektanlegg og luftfilter (hadde vel det?)? Mye veier den foresten, noen andre specs?
MVH,
Vilhelm
Legg innLagt inn:04 jun 2004 00:46
av aWeX
Hjulspinn? Mye power i bilen din eller?
Legg innLagt inn:04 jun 2004 01:18
av Vilhelm
er vel en 220 eller noe, ikke så bra dekk bak, så var etter en rundkjøring, jeg bare gassa på, så spant den og spant den... hehe faen ass.. fikk ikke kjørt mot han orgentlig, fikk ikke brake-boosta, om han hadde latt meg gjøre det hadde det nok vært jevnt, med en i min bil hadde jeg nok tatt han, men den var sprek uansett.
Legg innLagt inn:04 jun 2004 01:20
av Vilhelm
btw om du som eier den er her, vil jeg ha rematch

denne gangen med en i bilen min også, så det blir likt, så må vi vente til jeg får brake-boosta, og sette opp trykket til maxs

Legg innLagt inn:04 jun 2004 08:33
av funkes
Gratulerer...du fant veien hit også ja.
Legg innLagt inn:04 jun 2004 09:23
av Pål
Brake-boosta? hva vil det si? at du holder bremsen inne og gir gass til du får turbotrykk, og så slipper bremsen? rått da hehe.
Legg innLagt inn:04 jun 2004 09:27
av Speeder
Pål skrev:Brake-boosta? hva vil det si? at du holder bremsen inne og gir gass til du får turbotrykk, og så slipper bremsen? rått da hehe.
Stemmer bra det.
Legg innLagt inn:04 jun 2004 10:01
av CelicaTurbo
tja, litt vanskelig å si noe om trolig effekt i bilen når du ikke er sikker på hvilken modell GT4 det er, men, om ræven så omtrent slik ut:
Så vil jeg tippe 240-250hk om den hadde effektanlegg, og ca 1350-1400kg uten fører. Men når du sier at den var stylet så tyder det på at det er en annen bil enn den jeg kjenner til, så da er det ikke godt å si hva det er for noe som er gjort med motor. Det er også noen ordinære Celicaer her til lands som er modifisert slik at dem ser ut som en GT4, men da tror jeg ikke at bilen hadde klart å holde avstand til deg.
Om ræven så omtrent slik ut:
bare med høy vinge så er det en tidligere modell GT4, og med kun eksos vil jeg tippe 210-220hk og 1450-1530kg uten fører. Høy vinger er ikke standard på disse, men enkelte monterer vingen fra den senere modellen avbildet ovenfor. Men disse kom ikke med sølv som standard farge, men om den er stylet kan det jo gjerne også være omlakkert
Kanskje dette svarer på noen spørsmål, men, om vedkommende hadde vært aktiv her på forumet hadde han gjerne svart allerede

Legg innLagt inn:04 jun 2004 10:15
av Speeder
Vilhelm skrev:er vel en 220 eller noe, ikke så bra dekk bak, så var etter en rundkjøring, jeg bare gassa på, så spant den og spant den... hehe faen ass.. fikk ikke kjørt mot han orgentlig, fikk ikke brake-boosta, om han hadde latt meg gjøre det hadde det nok vært jevnt, med en i min bil hadde jeg nok tatt han, men den var sprek uansett.
Det var nok bare en 1,6 liter dette

Legg innLagt inn:06 jun 2004 22:37
av Vilhelm
Så mer ut som den sorte ja... håper han karen kommer innom her da for å si hva han har gjort med den

240-250hk, hmm, faen blir mer og mer imponert over bilen min, jeg må faen meg ta så benke den snart..

Må ta meg råd til det

Håper vi får ordna med rematch da
Takk for all infoen da.
MVH,
Vilhelm
Legg innLagt inn:06 jun 2004 22:42
av Vilhelm
Pål skrev:Brake-boosta? hva vil det si? at du holder bremsen inne og gir gass til du får turbotrykk, og så slipper bremsen? rått da hehe.
Helt riktig, du kan lade fult turbotrykk på dette, så slipper du bremsen, og det trykker fra, men fikk aldri sjangse til å gjøre det når jeg kjørte mot han... må også sette opp trykket litt og like mange i hver bil, da burde jeg klare det, viste ikke denne bilen var så sprek ass

Legg innLagt inn:06 jun 2004 23:46
av chris
Vilhelm skrev:Pål skrev:Brake-boosta? hva vil det si? at du holder bremsen inne og gir gass til du får turbotrykk, og så slipper bremsen? rått da hehe.
Helt riktig, du kan lade fult turbotrykk på dette, så slipper du bremsen, og det trykker fra, men fikk aldri sjangse til å gjøre det når jeg kjørte mot han... må også sette opp trykket litt og like mange i hver bil, da burde jeg klare det, viste ikke denne bilen var så sprek ass 
nå vet du vel egentlig ikke hva han hadde under panseret da, så ..
Legg innLagt inn:07 jun 2004 11:44
av Vilhelm
nei, kan jo være han har mer guffa å gå på også
