88` Toyota Supra 3,0 Turbo selges
Legg innLagt inn:10 mar 2011 19:15
Meget pen og godt stelt Supra Turbo med targatak, manuel gir og heftig turbomotor selges!
Jeg lufter denne for salg her før jeg etterhvert legger ut annonse på Finn.no. Har brukt mye tid å lagt ned masse penger og kjærlighet i denne bilen, så jeg hadde håpet på at en ny entusiast er villig til å ta over den.
Prisantydning: 155000,-
Bilen er EU godkjent mai 2010.
Km stand: 271000
Importert fra Tyskland til Norge i 2002, så i februar neste år har bilen vært 10år i Norge..
2 eiere i Norge, hvorav begge er Toyota entusiaster. Jeg har hatt bilen siden 2004.
MYE påkostet i løpet av de årene. Så å si alt av slitedeler har blitt byttet. Her er km-stand urelevant for bilens tilstand. Masse dokumentasjon i form av bilder, kvitteringer og utskrifter.
Bilen får jevnlig ettersyn og service. Motorolje og filter har alltid blitt byttet en gang i året eller før 5000km. Bremsevæske og girolje er også stort sett blitt byttet en gang i året.
Opplakkert i 2007 i orginal fargen, ``Darkblue pearl``. Utrolig fin farge som kommer best til syne i live og i sol lys. Motorrom osv ble også lakkert.
Alltid stått parkert innendørs de årene den har vært i Norge. Lagret med vinterdekk om vinteren for å ikke "stå flat" sommerdekkene. Blir da kun luftet en sjelden gang hvis det er tørt og kaldt ute.
Fin milsluker som fungerer like bra på langturer som noen runder på bane. 0,8liter pr mil på langkjøring og stabil oljetemperatur på 110grader C ved banekjøring!
Toppakning og oljekjøling/trykk problemene som 7M-GTE er kjent for, er eliminert på denne motoren med HKS ståltoppakning, planslipt blokk og topp, shimmet bypass i oljepumpe og det eksterne oljesystemet.
Det følger med 3 sett aluminiums felger:
19" BBS LeMans replica
17" banehjul med nesten nye 235/45-17" dekk
16" orginale "Sawblade" felger med dårlige piggfridekk
Modifikasjoner som er godkjent i vognkort:
T4 Turbo og uorginal intercooler, modifisert støtfanger, A-stolpe cover, 235/45-17 og 255/40-17 hjul, lite skilt bak, eksosanlegg med støy 90dB
Feil og mangler:
Rustboble i bakre, venstre skjermkant og i nedkant av passasjer dør, ellers er bilen rustfri.
Noe slitte seter og interiør i bagasjerom.
Ustabil oljetrykksmåler, dette er sjekket opp imot en mekanisk oljetrykksmåler.
Utvendig:
89+ front, modifisert med større hull for kjøling
3delt spoiler med bremselys fra japansk utgave
Baklys fra japansk utgave
Interiør:
Eclipse 2-din spiller med avtagbar TomTom GPS
TRD girkule i skinn
A-stolpe cover med oljetemperatur, oljetrykk og turbotrykk målere
Hvite "glow" instrumentskiver
Monaco RS sportstoler
Motor/gir:
JE 86,5mm smidde stempel
Crower I-profil råder
Clevite 77 råde og veivlager
ARP bolter i bunn og topp
HKS 2mm ståltoppakning
HKS støpejern manifold
HKS fuelcut defender
HKS "3000-rør"
RC Engineering 550cc dyser
Malpassi 1:1 bensintrykksregulator med trykkmåler
Walbro 255lph bensinpumpe
Lexus 1UZ-FE luftmassemåler
Blitz Dual SBC elektronisk boostcontroller
PLX Devices R500 bredbåndslambda computer med Bosch lambdasonde, EGT måler og mulighet for tilkobling og logging av flere motorparametre
Magnecore pluggledninger
NGK BKR7E plugger
Turbonetics/Innovative T4 60/1 hybrid turbo
Turbonetics Deltagate ekstern wastegate
Spesialbygd intercooler i aluminium fra Radiatorservice
2,5" trykkrør
Oljefilterflytter system med 2 eksterne oljefilter
Mocal oljekjøler med termostat
Spesialbygd eksos med 3,5" downpipe, 3" flexirør og 3" eksosrør med en lyddemper
Koyorad aluminium radiator
Flex-a-lite elektriske kjølevifter
Større oljekjøler for servovæske
Marlin Crawler polyuretan foringer til girstang
Xtreme Clutches 6-pad sinterclutch med fjæret senter
Xtreme Clutches svinghjul i aluminium med utbyttbar sliteflate til clutch
Hjul/bremser/oppheng:
BBS LeMans replika felger med 2år gamle dekk med masse mønster
Front: 19X8,5" med 235/35-19" Falken FK452
Bak: 19x9,5" med 265/30-19" Falken FK452
Slisset og hullborrede bremseskiver
Stoptech bremseklosser
Stålomspunnede bremseslanger
Gule Koni støtdempere med JAMEX senkefjærer
Alle gummiforinger er byttet med polyurethane foringer
Masse informasjon og bilder finnes i denne prosjekttråden:
viewtopic.php?f=61&t=20554
Ta kontakt på PM, mail, eller ring meg på 95971140







Mvh
Andreas
Jeg lufter denne for salg her før jeg etterhvert legger ut annonse på Finn.no. Har brukt mye tid å lagt ned masse penger og kjærlighet i denne bilen, så jeg hadde håpet på at en ny entusiast er villig til å ta over den.
Prisantydning: 155000,-
Bilen er EU godkjent mai 2010.
Km stand: 271000
Importert fra Tyskland til Norge i 2002, så i februar neste år har bilen vært 10år i Norge..
2 eiere i Norge, hvorav begge er Toyota entusiaster. Jeg har hatt bilen siden 2004.
MYE påkostet i løpet av de årene. Så å si alt av slitedeler har blitt byttet. Her er km-stand urelevant for bilens tilstand. Masse dokumentasjon i form av bilder, kvitteringer og utskrifter.
Bilen får jevnlig ettersyn og service. Motorolje og filter har alltid blitt byttet en gang i året eller før 5000km. Bremsevæske og girolje er også stort sett blitt byttet en gang i året.
Opplakkert i 2007 i orginal fargen, ``Darkblue pearl``. Utrolig fin farge som kommer best til syne i live og i sol lys. Motorrom osv ble også lakkert.
Alltid stått parkert innendørs de årene den har vært i Norge. Lagret med vinterdekk om vinteren for å ikke "stå flat" sommerdekkene. Blir da kun luftet en sjelden gang hvis det er tørt og kaldt ute.
Fin milsluker som fungerer like bra på langturer som noen runder på bane. 0,8liter pr mil på langkjøring og stabil oljetemperatur på 110grader C ved banekjøring!
Toppakning og oljekjøling/trykk problemene som 7M-GTE er kjent for, er eliminert på denne motoren med HKS ståltoppakning, planslipt blokk og topp, shimmet bypass i oljepumpe og det eksterne oljesystemet.
Det følger med 3 sett aluminiums felger:
19" BBS LeMans replica
17" banehjul med nesten nye 235/45-17" dekk
16" orginale "Sawblade" felger med dårlige piggfridekk
Modifikasjoner som er godkjent i vognkort:
T4 Turbo og uorginal intercooler, modifisert støtfanger, A-stolpe cover, 235/45-17 og 255/40-17 hjul, lite skilt bak, eksosanlegg med støy 90dB
Feil og mangler:
Rustboble i bakre, venstre skjermkant og i nedkant av passasjer dør, ellers er bilen rustfri.
Noe slitte seter og interiør i bagasjerom.
Ustabil oljetrykksmåler, dette er sjekket opp imot en mekanisk oljetrykksmåler.
Utvendig:
89+ front, modifisert med større hull for kjøling
3delt spoiler med bremselys fra japansk utgave
Baklys fra japansk utgave
Interiør:
Eclipse 2-din spiller med avtagbar TomTom GPS
TRD girkule i skinn
A-stolpe cover med oljetemperatur, oljetrykk og turbotrykk målere
Hvite "glow" instrumentskiver
Monaco RS sportstoler
Motor/gir:
JE 86,5mm smidde stempel
Crower I-profil råder
Clevite 77 råde og veivlager
ARP bolter i bunn og topp
HKS 2mm ståltoppakning
HKS støpejern manifold
HKS fuelcut defender
HKS "3000-rør"
RC Engineering 550cc dyser
Malpassi 1:1 bensintrykksregulator med trykkmåler
Walbro 255lph bensinpumpe
Lexus 1UZ-FE luftmassemåler
Blitz Dual SBC elektronisk boostcontroller
PLX Devices R500 bredbåndslambda computer med Bosch lambdasonde, EGT måler og mulighet for tilkobling og logging av flere motorparametre
Magnecore pluggledninger
NGK BKR7E plugger
Turbonetics/Innovative T4 60/1 hybrid turbo
Turbonetics Deltagate ekstern wastegate
Spesialbygd intercooler i aluminium fra Radiatorservice
2,5" trykkrør
Oljefilterflytter system med 2 eksterne oljefilter
Mocal oljekjøler med termostat
Spesialbygd eksos med 3,5" downpipe, 3" flexirør og 3" eksosrør med en lyddemper
Koyorad aluminium radiator
Flex-a-lite elektriske kjølevifter
Større oljekjøler for servovæske
Marlin Crawler polyuretan foringer til girstang
Xtreme Clutches 6-pad sinterclutch med fjæret senter
Xtreme Clutches svinghjul i aluminium med utbyttbar sliteflate til clutch
Hjul/bremser/oppheng:
BBS LeMans replika felger med 2år gamle dekk med masse mønster
Front: 19X8,5" med 235/35-19" Falken FK452
Bak: 19x9,5" med 265/30-19" Falken FK452
Slisset og hullborrede bremseskiver
Stoptech bremseklosser
Stålomspunnede bremseslanger
Gule Koni støtdempere med JAMEX senkefjærer
Alle gummiforinger er byttet med polyurethane foringer
Masse informasjon og bilder finnes i denne prosjekttråden:
viewtopic.php?f=61&t=20554
Ta kontakt på PM, mail, eller ring meg på 95971140







Mvh
Andreas