TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Alternativer til IS200...

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #384781  av runeme
 
Hellu,
Vet at dette blir ett veldig subjektivt emne, og det vil garantert bli mange gloser om det ene bilmerke vs det andre. Kanskje det blir litt liv i tråden :-)

Det er slik at jeg vil/må bytte ut min IS200 i løpet av sommeren, men ikke i hva som helst... Jeg kjører 10 mil per dag, ca 9 av disse milene er på motorvei i 100km/t+. Forbruk- og "dårlige" vinterkjøringsevner er hovedårsak til skifte. Har tenkt å spandere rundt 200000,- noe som igjen betyr at knatrefirereren IS 220 ikke er helt innenfor rekkevidde.

Som alle andre så har jeg noen krav og begrensninger, deriblant står BMW som en ikke kandidat (vi legger den død med en gang - selv om kanskje kjøreglede etc vil tilnærme seg Lexen). Hva slags andre biler kan tilby meg den gode blandingen av luxus og kjøreglede - samt driftsikkerheten? Har ikke behov for bling bling og oppmerksomhet, er vel heller den som vil ha noe spesielt (men som ser vanlig ut).

Som Harald Eia sier: Kjør debatt!!! Anbefalinger mottaes med takk!

mvh
Runeme
 #384793  av mr2storbrua
 
GT4 er det første jeg tenker på, mulig den faller igjennom pga forbruk, men antar at den bruker under literen.

Ellers er Celica t23 en bil jeg antar har et akseptabelt forbruk, og siden dette er fremhjulstrekk så er den bedre på vinteren enn IS'en.

Landcruiser er også en kandidat, usikker på forbruket her også...
 #384799  av ArildM
 
Må du ha 4 seter? Har lett litt i denne kategorien og ikke funnet så veldig mye selv. Havner ofte på IS200 om man skal ha noe i denne prisklassen. Civic VTI kanskje, hvis du finner noe som ikke er styla og oppbrukt. Celica T23 er heller ikke noe dumt valg.
 #384801  av runeme
 
Med 2 unger i familien, så bør jeg ha 4 seter (selv om dette ikke blir "familiebilen" vår). Føler at Civicen er for liten, men skal ta en mys på Celicaen. Tror jeg mister mye av godfølelsen (luksus++) med ett slikt alternativ...

rme
 #385309  av larsr
 
hei! er på utkikk etter lexus is200. så hadde vært fint om du hadde slengt ut noen bilder og info om den ;)

sorry OT, og lykke til med billetinga ;)
 #385464  av lexusrider
 
Visst du kjører så mye ville jeg ikke bytta til noen framshjultrekk iallefall.. Kan aldri bli annet enn annenrangs...

Når det gjelder evna til å ta seg fram ligger det nok mye i dekka. Hadde hakka rsi i 16tom og bytta til 17 blizzak i org dimensjon.
Hadde mange problemer før men med dei nye dekka har vore problemfritt:)

For å få bedre forbruk vil jeg tru, om visst du chipper den med programbar chip så vil det kunne vera mye å hente:)
Har hatt lyst til å prøve dette sjølv..

Var vel ikke akkurat det svaret du spurte etter men...:)

Passer det ikke deg så er vel som du sjølv sa alternativet Is220d.. enkelt og greit..
 #385697  av runeme
 
Takker for gode svar og kommentarer.
Prøvde faktisk en 220d forleden - men enten var partikkelfilteret tett eller den berømmelige "5" dysen. Var overhode ikke særlig liv i bilen. Ga selvsagt ikke noe godt førsteinntrykk, men fikk heller ikke "godfølelsen" av den bilen gitt.

Klarer ikke finne noe på Finn som ligger i den leia jeg ønsker meg..

Ikke umulig at jeg beholder bilen, og bytter mine helt nye "Hakka" vinterdekk i noe annet. Har ikke følt meg safe i hele vinter.
Forbruk (les kostnad) er jo selvsagt mer enn bare liter/mil - bilen er jo driftsikker og i god stand ellers.

mvh
Rme