TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min gule MR2 "Limited edition"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385201  av Daffalure
 
Heihei!

Jeg har da vært en lykkelig eier av en gul MR2 MK2 1993 i snart to år! Jeg syntes det er en bil med fantastiske kjøreegenskaper og en herlig arbeidsvillig motor, i tilegg ser den bra ut. Jeg har i løpet av de årene kjørt 50K km, er så utrolig artig å kjøre denne bilen at jeg ikke får nok.

Men en kald vinterdag i bartebyen i november var det en som mistet kontrollen over bilen og kresjet i høyre framstillingen min, og satte en brå slutt på gleden... Skadene var såpass at forsikringsselskapet vil kondenmere bilen grunnet høye kostnader på reprasjonene. Dette tok jeg veldig tungt da jeg har brukt mye tid og penger på bilen. Men etter mye triksing og miksing fikk jeg dekt en god del av delene, og fikk hentet bilen med henger i desember for å kartlegge skadene og begynne og få den i stand til sommeren. Jeg har heldigvis en far som er mekaniker som har eget verksted med all verdens verktøy og utstyr, og et meget kompetent hode :D Så da ser det fort mye lysere ut for denne herlige bilens fremtid...

Hele forstillingen var så å si knust, men har nå fått tak i alle orginale deler, så begynner vell og jobbe med den i løpet av neste uke. Prøver å holde bilen min mest mulig orginal, da jeg personlig syntes det er det beste for bilen. Etter jeg kjøpte den har jeg faktisk fjernet senkesettet som sto på den, og erstattet med orginale Toyota fjærer og dempere. Har også erstattet sportsluftfilteret med det orginale luft filteret, og dette grunnet bilens beste. Må gjerne bli sjokkert :shock: , men det er det som funker over lengre tid, men det er min mening, får andre tro og mene hva de vill ;)

Siden jeg må lakkere ny framskjerm vurderer jeg å lakkere hele bilen i en litt mørkere gul farge, men vi får se. Har også snakket med magnesmurf angående det nydelige interiøret i bilen hans, og har da bestillt full pakke fra LSC interiors, setetrekk, dørtrekk og ny "midtkonsoll", satser på samme resultat :D Skal prøve å få legge ut noen bilder underveis, så dere for se framgangen :) Har sikkert glemt å skrive om mye, men dere for bare spørre :D
IMG_1119.JPG
IMG_1119.JPG (901.12 kiB) Vist 2531 ganger
IMG_11200.jpg
IMG_11200.jpg (729.7 kiB) Vist 2531 ganger
Sommern 2010
Sommern 2010
IMG_0795[1].JPG (663.28 kiB) Vist 2531 ganger
Sist redigert av Daffalure den 08 jun 2011 03:33, redigert 2 ganger totalt.
 #385202  av sotevik
 
Hei.Det er flott at Du tar vare en så spesiell bil.Og at Du bruker orginale deler,gjør at den beholder kvaliteten.MR2ene er nok noe av det beste Toyota har produsert,mener jeg da.Håper Du får bilen din på veien til sommeren.
 #385214  av inzane2012
 
flott at du ikke valgte å vrake den :) er så få gule mr2'er i norge, og mr2 kler aboslutt gult! :)
 #385215  av Issate
 
Gult kler MR2 veldig godt ;)
Og synd at inkompetente sjafører alltid velger en MR2 når de først skal kjøre i noen ;P
 #385222  av Mr_Storbrua
 
Er fint og se at noen bygger bilene opp igjen, istedenfor at de blir vraka. Må ta vare på de mr2 som er igjen, for ellers er de plutselig veldig skjeldne.
Syns du skal beholde originalfargen, er det som blir det enkleste i det lange løp. Få heller rubba opp lakken skikkelig, den gulfargen har veldig fort for å bli "oksydert".
BTW så er det venstre side som er ødelagt, og ikke høyre.
 #385228  av Daffalure
 
takk for fine feedbacks :) ser virkelig fram til å komme i gang. Når det gjelder lakken, så har jeg ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt på rubbing og polering, men vi får se om jeg gir et forsøk til. Skrev dette inlegget i natt, så gikk litt fort i svingene, venstre side selfølgelig :P
Kunne ikke tenkt tanken på å vrake den, ville vært utrolig bittert pga en idiot av en sjafør som hårreisende "kjørte" inn i meg!
 #385232  av hmsilset
 
Fin mr2 :D Om du er lei av å rubbe, så er det bare å komme hit med den en dag, så kan jeg og en som har eid denne bilen før shine den litt :D Denne bilen gikk her på Åndalsnes for ca 5 år siden tipper jeg.Og limited edition merkene er nok noe en eier før der igjen har hatt på :wink: Har blitt diskutert en del den bilen der kun pga litt vinyl :)
 #385239  av Daffalure
 
Takk :) haha, merket det da jeg registrerte meg på ts-ogn at det var en lang tråd på den ukjente "limited edition":P Ja det hadde ikke vært så dumt og slenge over drittarbeidet (MEN utrolig viktig) til dere to :mrgreen: Det kan fort stemme at den gikk der for noen år siden ja, husket jeg traff på en tidligere eier helt random på Eidsvåg for et år eller to siden... snakket om at han var uheldig å kjøre på en hjort elns som skadet framskjermen hvis jeg husker riktig :P
 #385244  av hmsilset
 
Daffalure skrev:Takk :) haha, merket det da jeg registrerte meg på ts-ogn at det var en lang tråd på den ukjente "limited edition":P Ja det hadde ikke vært så dumt og slenge over drittarbeidet (MEN utrolig viktig) til dere to :mrgreen: Det kan fort stemme at den gikk der for noen år siden ja, husket jeg traff på en tidligere eier helt random på Eidsvåg for et år eller to siden... snakket om at han var uheldig å kjøre på en hjort elns som skadet framskjermen hvis jeg husker riktig :P

Ja,han kommer fra ute der en plass og skal snart flytte dit igjen.Artig å møte tidligere eiere å få vite mere historie om bilen da :D
 #385247  av Daffalure
 
Jaja :) men lurer på en ting angående de stagene som er over motoren, ser på andre bilder at de fleste har bare et, mens jeg har to stag. Er det orginalt eller er det noe du kjenner til?
 #385249  av mr2storbrua
 
Ser du det på noen av disse bildene?

Hvis du tenker på tårnstaga i motorrommet, så kom N/A med kun ett mens turbo kom med to originalt. Disse passer selvfølgelig rett over...
 #385252  av inzane2012
 
den mr2'n jeg hadde, en 93 mod, hadde ett kryss stag over motorrommet vertfall, om det er det du mener med 2 stag?
 #385263  av lasse
 
90-91 NA kun ett stag, 92+ NA krysstag, turboen hadde krysstag hele veien :wink:
Godt du bygger den opp igjen, så ikke så altfor ille ut heldigvis.
 #385318  av Daffalure
 
lasse skrev:90-91 NA kun ett stag, 92+ NA krysstag, turboen hadde krysstag hele veien :wink:
Godt du bygger den opp igjen, så ikke så altfor ille ut heldigvis.
Okkok :) så værre ut enn dette, men har fått byttet styrestaget slik at jeg kan bevege på bilen. Før så sto hjulet nesten trykt opp i hjulbuen...
 #385353  av Ã˜rjan
 
Hvor bor du? ;) Husker jeg møtte en gul MR2 i fræna ett par ganger når jeg var ute med supra'n i høst..