TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Brian Crower eller Kelford kammer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #385455  av Rangle

Hei!

Skal bestille nye kammer til GT4'n nå, og lurer på om noen kan anbefale eller ikke anbefale noen av disse kammene?

Kelford 270
Brian Crower 264
Brian Crower 272

Ønsket er å ha effekt og respons på lavt register, ble anbefalt av sjappa hvor jeg skal handle fra at BC sine 264 er bra til mitt ønsket mål, men hvis jeg kan offre litt på bunn og litt i topp, få det "beste" fra begge "verdener" anbefaler de Kelford sine 270 kammer.

Noen som har noen innvendinger på dette?
Får pristilbud på en del deler, hvor de har et med Kelford 270 og et med BC 264, må bare bestemme meg før tilbudet går ut!

mvh
Kim-Gøran Dreyer
 #385467  av donk2k

Er vel slik at dess høyere durasjon dess høyere vil ting skje på turtallskala'n.

Tror du skal opp i ganske stor turbo og ganske høyt hk-mål for å gå over det som er passe på 264 kammer og komme mer inn i "270+ land".

Jeg er ingen ekspert på feltet, men er ganske sikker på at de som er det vil kunne gi det et meget mer presist svar om hva som anbefales hvis du lister opp Hk-mål og ellers hvilke specs det er ellers i motor-bygget.
 #385482  av sleeper

Vet ikke hvordan resten av oppsettet ditt er, men regner med at du er et sted under 500hk?
Isåfall så er nok 264 kammer riktig for deg..
 #385492  av Rangle

Ente opp med 270 kammene fra Kelford. Han som jeg snakket med fra RSP anbefalte disse sterkt, han kjører med de selv.
Beste sa han for effekt på lavt register ble 264, men en mellomting mellom 264 og 272 ble 270.
Spurte også på HKS kammer som koster 1300-1400kr mer, om jeg husker risktig for å se om han var kun intr i salg, men han falt alltid tilbake til BC og Kelford.

Får håpe jeg ikke forhastet meg, men har prøvd å lese en del, og ser at folk i USA går stort sett for BC sine 272 på 450-600HK bygg, og får temmelig med god effekt, over 100hk på 3000RPM, sett nok av de som kun klarer 80hk på samme område!

Sikter tett på 500hk, blir ikke noe spesielt over, men skal først nå dette. Iallefall mellom 450-500hk

Men takker for raske svar!