TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fuel Cut Defender og Speed Limiter - Override chip

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #388762  av spanjor
 
200 km/t og overivrig FCD har irritert meg en stund på bilen.
Har en 3 gen 3SGTE og har funnet chip fra Greddy som fjerner hastighetssperren samt en controller som kan heve FCD til et høyere turtall / trykk

Noen som har erfaringer med en slik Greddy Speed Limit eliminator?

Noen som vet om man også trenger boost controller for en FCD controller?
 #388826  av spanjor
 
Vel, jeg trodde jeg kjørte helt originalt som vel er 0,9 bar.
Eneste som er gjort er portet topp, 3" downpipe og 3" eksos
Men opplever hissig fuelcut på ca 7100 rpm, og da drar den som værst så det vanskelig å time girskift uten å stange i fcd hele tiden.
 #388830  av lasse
 
Kan fort krype opp mot grensa med såpass grov eksos ja.
7100, er vel ikke turtallsperra du treffer da? Om det er fuelcut så begynner motorlampa å lyse, du får også opp en feilmelding på "abnormal turbo pressure" eller noe lignende, husker ikke helt i farta....
 #388840  av spanjor
 
Ser man det, lærer noe nytt hver dag.
Ok da er turtallsperre og ikke FCD da jeg ikke får opp noe feilkode. Men, motor kutter fullstendig og det skjer akkurat når effekten er på topp så det hadde vært ønskelig å flytte grensa 200-300 rpm opp.

Er konklusjonen at en slik FCD override fra Greddy ikke vil hjelpe meg med dette?

Og har noen satt in elimantor chip for fartsperren på japansk motor?
 #388873  av 3rlend
 
Så du er ikke sikker på om det er Fuel cut eller om du treffer turtalls sperren? eller er jeg helt på jordet nå? :P
Fuelcut, da låser jo alt seg på en måte å det føles ut som man sitter i en trasig karusell, det er ivertfall min erfaring, å turtallskutt da sier det jo bare pang-pang-pang :shock:
 #389181  av spanjor
 
Takk for svar!

Da er det turtallsperra som slår inn, ikke FCD.
Synes den er altfor tidlig og brå, er det noen måte å flytte sperra litt lenger opp? Ca 200-300 rpm


Er det noen her som har fjernet fartsperren på sin JDM motor?
 #389296  av Lyngra
 
spanjor skrev:Takk for svar!

Da er det turtallsperra som slår inn, ikke FCD.
Synes den er altfor tidlig og brå, er det noen måte å flytte sperra litt lenger opp? Ca 200-300 rpm


Er det noen her som har fjernet fartsperren på sin JDM motor?
Har du nr på hjernen din? Har selv en japse 3.gen motor som jeg var sikker på det var sperre på men det var det ikke.
Er litt intressert for jeg vurdere å gå til anskaffelse av en hjerne til så vil ikke gå på den smellen at den stopper bom på 200 km/t :P
 #389308  av spanjor
 
Hvor leser jeg av nummeret på hjernen? ECU du mener?

Trodde også min var uten sperre da jeg flere ganger har hatt den over 200 på nåla.
Var på Nurburgring i fjor sommer. Sperret på ca 220 på speedo. Turtallsperren som slo inn, men da på ca 6000+ og ikke 7100

Enten så slår sperren inn på faktiske 200kmh eller så har jeg 40 kmh misvisning.
 #389323  av lasse
 
De mr2 turboene jeg har vært borti med japsemotor, har alle sperret på 200km/t på speedo (faktisk målt 204 på gps)
Det man trenger er en speed limit defencer, hks har slike, ellers er det kun en ledning til hjernen man må klippe, men da må man leve med at motorlampa lyser...