Side 1 av 1

Clutch

Legg innLagt inn:30 apr 2011 21:29
av Ocean Walley
Jeg regner med mange her inne har brukt sin mr2 skikkelig hardt som en sportsbil skal brukes av og til, og da er det sikkert noen som har erfaringer med holdbarhet på clutch på 2 liter'n uten turbo (jeg har 172hk er'n uten å vite betegnelsen på motoren). Er det noe jeg bør være litt forsiktig med eller holder den godt og at jeg bør være mer obs på at girkassa eller andre komponenter i drivverket kan ryke først? Noen som evt kjører med sinterclutch eller annen sterkere clutch og vet hva som funker og har linker til nettsider.

Re: Clutch

Legg innLagt inn:30 apr 2011 21:36
av mr2storbrua
Dersom det ikke er noen symptomer på slitt clutch nå, så ser jeg ikke noe poeng i å bytte nå...

Re: Clutch

Legg innLagt inn:30 apr 2011 22:39
av lasse
Enig her, er ikkeno vits i å hive penger ut av vinduet, er jo ikke de mest momentsterke bilene det her, er også ganske mye jobb å bytte den.
Om du kjører hardt, så¨legg heller penga i skikkelig senk, gode dempere og stivere stabstag, gliset blir fort breiere da :wink:

Re: Clutch

Legg innLagt inn:01 mai 2011 00:58
av inzane2012
symptomer på slitt clutch er jo seff at den slurer om du gir gass, vist den begynner å gjøre det, så er det kanskje på tide å bytte ja... 175hk utgaven vel 3gen 3sge om jeg ikke tar helt feil...

så lenge du holder motoren helt orginal så er det nok lite vits å legge mye peng i en heftigere clutch enn det som er orginalt, det vil holde lenge, med mindre du er veldig glad i riv-starter og sånt :)

3gen NA motoren kom forresten i 2 utgaver, i 96 blei den litt nedstypt pga strengere krav til utslipp, så 94-96 har 175, mens 96+ har litt mindre, rundt 170+, men begge er som sagt 3gen 3s-ge motorer :)

Re: Clutch

Legg innLagt inn:01 mai 2011 01:28
av john_e
Hvis du er som meg, og er glad i å clutchkicke gjennom svingene, så kan det være lurt å se etter en oppgradert clutch på sikt ;)
Ikke bytt før den er ødelagt! Da gjør du heller som lasse sier, legg pengene i senk og dempere osv. 8)