Kjøpte meg en artig liten sak denne uka, 2 dørs Corolla coupe 1,6 SR5 med vippelykter. Amerikarensk modell fra 91 importert på flyttelasset fra Canada i 97 av ei dame, gått 216.000 km. Har ikke sett noen slike i Norge tidligere, og syns denne var ganske rå til å være en corolla
Minner litt om en litt eldre MR2 forfra, men det er forfra... Orginalt kom den med innsugsmotor på 165hk (4A-FE) tror jeg det er, automat og FWD. Ikke den utgaven med kompressor såvidt jeg har funnet ut. Noe av kraften blir selvsagt borte med åra og i automatkassa, men syns den går bra til å være en 1600 motor også hjelper jo kick down til om jeg føler for det. Sitter KN filter i den, så det hjelper jo noe på effekten samtidig som det gir en ganske fin lyd . Den sitter veldig bra på veien, er 205/50-17 på sommerhjula. God og morsom bil å kjøre, litt småtteri som kan utbedres og litt rust er det her o, g der nederst i dørene og oppunder rett innafor bakre fanger. Men uansett en stor oppgradering i opplevelse og kjøreegenskaper kontra den Corolla 1,3 kombi 90 modellen med 128.000 km på telleren som jeg har hatt i 3 problemfrie år, håper det blir like problemfritt med denne selv om den har gått over 200.000
Har ingen spesielle planer med den foreløpig, annet enn å få utbedra noen småfeil som ikke beyr all verden og kanskje oppgradere bakre eksosanlegget til 2,5" . Ser litt døllt ut med en standard Corolla potte på en slik klassiker, har bare 1 bilde foreløpig men legger ut det iallefall. Spent på å høre hva dere syns om den, og er det noen som kan noe om bilen som ikke er nevnt her eller jeg har skrevet noe feil, setter jeg pris på å høre om det 
Da er det oppdatert med flere bilder, kommer bilder av interiør også etterhvert. Var dette jeg hadde tid til i dag...

Da er det oppdatert med flere bilder, kommer bilder av interiør også etterhvert. Var dette jeg hadde tid til i dag...
Vedlegg
Sist redigert av BVG den 14 mai 2011 16:46, redigert 2 ganger totalt.
Tidligere:
Peugot 405
Audi A4
Carina
Volvo 850
Saab 900
Corolla
Corolla 4*4
Corolla SR5
Transit Caravan
Primera
Carina