Junior-drift prosjekt - Toyota Soarer 1JZ-GTE
Legg innLagt inn:22 mai 2011 18:02
Hei alle sammen!
I går den 21.05.11 har jeg på en alder av 15 (snart 16) kjøpt min første bil/banebil. Valget ble en Toyota Soarer JZZ30 (Høyrestyrt). Dette fordi jeg har alltid likt denne bilen, og den skal være fin som begynner bil for drifting har jeg hørt. Bilen ble kjøpt uten motor og girkasse, grunnet han som solgte den var bare interessert i motoren som stod i. Girkassen var automat, så blir nødt til å gjøre bilen om til manuell gir.
Litt om planene mine for den:
1JZ-GTE med 5-trinns manuell girkasse
F1 Racing clutch for 480HK
Lettet svinghjul
HKS Fuel Cut Defencer
Manuell BoostController
Åpent luftfilter
Større eksos hele veien
Pro28 Drift Coilovers
Bygge bur
Instrumenter
Stoler
Ratt
Er en del flere ting jeg skal ha, men det over er det jeg foreløpig skal ha.
Planen er å kjøre i Juniorklassen i Powerdrift i 2012 sesongen, da denne sesongen allerede er begynt og jeg vil ikke ha noe hastverk med å bli ferdig.
Det er en ting jeg lurer på i farten, hvordan blir det å bygge om til manuellgir med tanke på clutch-pedal osv? Noen som har gjort det før og har noen tips?
Andre tips og triks er hjertlig velkommen! Er trossalt bare 15 år!
Regner med folket liker bilder, så legger ved noen av bilen og fra gårsdagens økt. Den er allerede ferdig ribbet inni og asfaltplater fjernet.



Som jeg sa er den uten motor

Ribbing begynt

Alle seter ute

Midtkonsoll, girspake og alt annet tull på vei ut

Hjernen på bilen (Rett meg om jeg tar feil)

Begynner å komme seg!

En god del kg spart her ja...

Møkkajobben med asfaltplatene er i gang

Etter noen timer var alt ute, bare å skrape vekk rester og pusse ned gulvet som gjenstår


Er ikke noe å si på høyden nei!

Bilder fra dagens økt kommer i morgen!
I går den 21.05.11 har jeg på en alder av 15 (snart 16) kjøpt min første bil/banebil. Valget ble en Toyota Soarer JZZ30 (Høyrestyrt). Dette fordi jeg har alltid likt denne bilen, og den skal være fin som begynner bil for drifting har jeg hørt. Bilen ble kjøpt uten motor og girkasse, grunnet han som solgte den var bare interessert i motoren som stod i. Girkassen var automat, så blir nødt til å gjøre bilen om til manuell gir.
Litt om planene mine for den:
1JZ-GTE med 5-trinns manuell girkasse
F1 Racing clutch for 480HK
Lettet svinghjul
HKS Fuel Cut Defencer
Manuell BoostController
Åpent luftfilter
Større eksos hele veien
Pro28 Drift Coilovers
Bygge bur
Instrumenter
Stoler
Ratt
Er en del flere ting jeg skal ha, men det over er det jeg foreløpig skal ha.
Planen er å kjøre i Juniorklassen i Powerdrift i 2012 sesongen, da denne sesongen allerede er begynt og jeg vil ikke ha noe hastverk med å bli ferdig.
Det er en ting jeg lurer på i farten, hvordan blir det å bygge om til manuellgir med tanke på clutch-pedal osv? Noen som har gjort det før og har noen tips?
Andre tips og triks er hjertlig velkommen! Er trossalt bare 15 år!
Regner med folket liker bilder, så legger ved noen av bilen og fra gårsdagens økt. Den er allerede ferdig ribbet inni og asfaltplater fjernet.



Som jeg sa er den uten motor

Ribbing begynt

Alle seter ute

Midtkonsoll, girspake og alt annet tull på vei ut

Hjernen på bilen (Rett meg om jeg tar feil)

Begynner å komme seg!

En god del kg spart her ja...

Møkkajobben med asfaltplatene er i gang

Etter noen timer var alt ute, bare å skrape vekk rester og pusse ned gulvet som gjenstår


Er ikke noe å si på høyden nei!

Bilder fra dagens økt kommer i morgen!