TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2jz-gte AEM ems Fusking

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #391791  av Supramk3turbo
 
Hei. Etter å ha stått en stund skulle jeg starte opp supran i dag, men det var ikke akkurat villig til å gå... Den går på tre eller fire sylindere, sylinder 1 og 2 forfra er det ikke noe liv i ihvertfall, kanskje nummer tre også... Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes...??

Skal sies at jeg har koblet på nye connectors og nye superspark coiler... men skulle ikke bli slik etter det...

Thomas.
 #391801  av Radial
 
du har lodda på de nye connectora dine ikkesant?
 #391806  av Supramk3turbo
 
Hei... Nei, jeg har faktisk brukt skjøtehylser... prøvde meg på lodding.. men ga opp ;) Tror du problemet ligger der??
 #391810  av ST205RR
 
sjekk om du kan se noe brudd eller knekk på ledningene som går til coilene,
om ledningene heller ikke er forvekslet og pinnene sitter som di skal i kontaktene ville jeg uansett prøvd å lodda di :wink:
kan jo prøve å ohm'e coil 1 og 2 eller bytte di med coil fra syl 5 og 6 bare for å ha det utelukket
 #391832  av Radial
 
Supramk3turbo skrev:Hei... Nei, jeg har faktisk brukt skjøtehylser... prøvde meg på lodding.. men ga opp ;) Tror du problemet ligger der??
Før du tenker på videre feilsøking,så må du får de lodda. Bruk heller litt tid og lær deg lodding...funker så sykt mye bedre og gir ekstremt mye bedre kontakt.
Skjøtehylser har en tendens til å utvide seg ved varme, og da mister du kontakt = høy motstand = Lav spenning inn til coil = SVÆRT dårlig spenning Ut av coil..... en evig ond sirkel.

Kablene til 1-2 og 3 er også de som er kjiipest....der er orginalkabla som regel stivest :P
 #391833  av Supramk3turbo
 
Ja stemmer... Hmm, da skal jeg prøve på det i helgen å se om det hjelper noe :) Takk for tips og hjelp :)
 #391874  av TBS
 
Supramk3turbo skrev:Hei... Nei, jeg har faktisk brukt skjøtehylser... prøvde meg på lodding.. men ga opp ;) Tror du problemet ligger der??
Hei! har ikke peiling på det du lurer på, men jeg har loddet litt før! Et godt tips er å varme opp lederne med loddebolten før du tar på loddetinnet, da får du noe som kalles ''varm-lodding'' og loddetinnet smelter fint rundt lederne og du får en god og sterk skjøt! Imotsetning til hvis du smelter tinnet på loddebolten før du får det på lederne, da det kan se ut som om du har fått en grei skjøt, da får du som oftest ''klumper'' med loddetinn oppå lederne som ikke har noe hold.
 #391908  av Supramk3turbo
 
Takk for det... skal teste litt i morgen :)
 #392234  av Supramk3turbo
 
Ja, da er alle piggytailene loddet, og nye plugger er montert... dette hjalp mye :) Tror nok pluggene var modne for utskifting også :) Nå er det bare å å få mappet litt så går den som før igjen :)