TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gatebil 8.-10.juli pÃ¥ Rudskogen

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #393165  av chris
 
sindrejl skrev:
mr2storbrua skrev:Hvis du skal ha bilen inn på festivalområdet må du betale for utstilling, selv om du bare skal kjøre på banen... Jeg spurte om dette selv i fjor høst... Tviler på at jeg tar min med på banen i år, det koster veldig mye og det er altfor mange biler på banen. Er ikke mulig å kjøre en runde uten å bli hindret av en annen bil, så da tar jeg heller sikte på å inn å kjøre på et mindre treff...
Kjører drift jeg nå så da takler jeg andre biler på banen litt bedre enn når jeg kjørte grip :P Men da blir det mao 3200kr da.. for én person.. haha sprøtt
Bra du har gratis inngang og kjørepass på Skylinen da, Sindre? ;) Vi kan sikkert få lurt inn EVO'en også, men om du får kjørepass på den vet jeg ikke.
 #393166  av chris
 
McLarren skrev:Sjansen for at de tar en T22 som utstillingsbil er vell lite trolig, men jeg prøver, og får vell natte over hos svigermonster, synes det ble en litt vell høy pris for lærling å være :)
"utstilling" betyr egentlig bare "ta-med-bilen-inn-på-området" :P
 #393244  av sindrejl
 
chris skrev:
sindrejl skrev:
mr2storbrua skrev:Hvis du skal ha bilen inn på festivalområdet må du betale for utstilling, selv om du bare skal kjøre på banen... Jeg spurte om dette selv i fjor høst... Tviler på at jeg tar min med på banen i år, det koster veldig mye og det er altfor mange biler på banen. Er ikke mulig å kjøre en runde uten å bli hindret av en annen bil, så da tar jeg heller sikte på å inn å kjøre på et mindre treff...
Kjører drift jeg nå så da takler jeg andre biler på banen litt bedre enn når jeg kjørte grip :P Men da blir det mao 3200kr da.. for én person.. haha sprøtt
Bra du har gratis inngang og kjørepass på Skylinen da, Sindre? ;) Vi kan sikkert få lurt inn EVO'en også, men om du får kjørepass på den vet jeg ikke.
Joda greit å ha litt sponsing, men synes likevel prisene er et ran, påvegne av de som faktisk må betale ;) ;) Dekoren på r33'en er klar nå btw.. må bare få sendt den til deg :P
 #393347  av ErikG
 
Da har jeg hørt litt rundt angående camping. De som tidligere bodde på gocarten vil nå bo på plassen langs langstrekka. Det er ingen som skal bo på gocarten lenger, blir bare utstilte biler der. Ekstremførere og driftere kan være skal bo på gamle depoet, men det virket ikke helt sikkert enda, ellers bor også de langs langstrekka.
 #394002  av sindrejl
 
Nye regler for banekjøring på Gatebil:
http://gatebil.no/?p=3080

Sykeste jeg har sett.. hvem i alle dager bortsett fra "proffdriftere" med lisens og FIA i hue og rævv skal få kjørt på banen nåda? Krav om at bilen er REN, krav og at bilen er DYR for da er man visst mer forsiktig, krav om at bilen må ha godkjent fra forsikringsselskapet at du kan få kjøre på bane, krav til at på prøveskilt skal det være skrevet at kjøring på banen er godkjent fra BT, krav til 45 minutter førerkurs, and the list goes on.

hva hendte med "kjøring på bane foregår på eget ansvar"? Er det bare fordi de skal lage fet film med kun grisedyre biler at de skal ta av slik? Skjønner ikke greia jeg, det var en gang i tiden av gatebil var for mannen i gata som var interessert i bil.. hva er det nå?
 #394004  av sindrejl
 
Likte også at tett kniving ikke var lov .. :P Her skal man ikke få kose seg .. bare vise seg frem!
 #394021  av McLarren
 
sindrejl skrev:Nye regler for banekjøring på Gatebil:
http://gatebil.no/?p=3080

Sykeste jeg har sett.. hvem i alle dager bortsett fra "proffdriftere" med lisens og FIA i hue og rævv skal få kjørt på banen nåda? Krav om at bilen er REN, krav og at bilen er DYR for da er man visst mer forsiktig, krav om at bilen må ha godkjent fra forsikringsselskapet at du kan få kjøre på bane, krav til at på prøveskilt skal det være skrevet at kjøring på banen er godkjent fra BT, krav til 45 minutter førerkurs, and the list goes on.

hva hendte med "kjøring på bane foregår på eget ansvar"? Er det bare fordi de skal lage fet film med kun grisedyre biler at de skal ta av slik? Skjønner ikke greia jeg, det var en gang i tiden av gatebil var for mannen i gata som var interessert i bil.. hva er det nå?
Altså, når ikke alle og enhver får kjøre på bane er så å si treffet ødelagt for min del, Gatebil festival skulle jo liksom være der alle kunne møte opp, få prøvd sin bil på bane, presse litt grenser, noe som faktisk gjør noen til en bedre sjåfør og man lærer bilen å kjenne. Ett lærerikt biltreff med også mye gøy og morro er tydeligvis historie. Men, skal gi det en sjanse, kan jo fortsatt bli ett bra treff.
 #394033  av celica_st185
 
Sånn jeg oppfattet artikkelen på gatebil sine sider, virket som om di prøver og rydde opp litt i galskapen som har vært. Ikke mange runde jeg har kjørt uten at det er gulflagg ên eller flere plasser på banen. Med å dele opp sånn som di gjør nå kan man faktisk greie å kjøre uten og måtte slakke av hele veien pga avkjøringer. Tror heller ikke folka på teknisk går med hvite hansker og leter etter støv på bilene.

Det er mye annet med gatebil som burde vært anderledes, men hvis ikke det blir FOR strengt der oppe på teknisk og mer skjerpa kjøring på banen, blir det hvertfall bedre for di aller fleste som skal på banen for å kjøre.
 #394047  av ErikG
 
Du kjører drifting med metall prøveskilt sindrejl??.....

Jeg må si meg veldig enig med de nye reglene. Det siste året har det kommet så utrolig mye rart utpå der med prøveskilt og sjåfører med horn langt utafor hjelmen. Folk som gir faen og kjører som tullinger som ikke bryr seg om at andre faktisk har brukt masse tid og penger på bilene sine, eller ikke er så baneerfarne og ønsker og lære å kjøre på bane. Det blir tatt mye mindre hensyn til andre nå enn før. Dette virker det som Gatebil nå prøver å gjøre noe med. Derfor er det etter mitt syn veldig bra at det kreves at alle skal ha førerkurs for å få lov å kjøre på banen. Det at de krever at bilen skal se "ryddig" ut er nok for at det ikke skal bli bilcross tilstander utpå der med lurvete biler med platekontakt støtt..

Jeg har vært på en god del treff de siste årene og sittet på en del og vært med en del å kjørt rescue. De er utrolig irriterende de som kjører prøveskiltbiler og skal sladde hele jævla tiden opp langs langstrekka og i alle svinger. Blir alltid liggende lange køer bak EN smurf som ikke tar hensyn og slipper forbi folk, eller drar av i samme sving gang etter gang sånn at det må gulflagges og rescue må taue så det blir igjen kø på banen.

For alle som ikke kjører lisenserte bile gjelder vel forsikringen på bilen da det ikke er løp som blir kjørt. Altså gjelder egentlig veitrafikklovene på banen.... Så om man kjører engangs prøveskilter er det derfor viktig at det blir presisert at det er til banekjøring. Og om det er årsprøveskilter ville jeg sjekket opp med forsikringsselskapet om hva de faktisk dekket før jeg ville brukt dem. Er tross alt deg det går utover om du blir skadet på banen. Er nok ikke noe Gatebil vil dekke om du blir skadet selv om de arrangerer kjøringen. Derfor krav om forsikring eller lisens.

Ihvertfall sånn jeg tolker det.
 #394067  av Daniel HS
 
Har bare lest utdrag av det som står her, har ikke lest på Gatebil.no enda.

Men at reglene blir strengere skjønner jeg GODT!! Det er en del biler som er så f**ns lurvete, stygge, og sikkert usikre "bygg", som har vært utpå der. Og jo mer lurvete bil du har, desto mer senker holdningen din seg. Jordebiler hører til på jordet, ikke på banen. Dette vet jeg, etter å ha både kjørt på bane, arrangert banekjøringer, og kjørt Rescuebil, og sett mye forskjellige bygg.

Og hvermann får kjøre, kom med din originale Camry, Avensis, Passat osv, i god stand, og du får kjøre. Grunnen til at bilene skal være rene er nok fordi at bilene skal holdes i noenlunde stand. Tviler meget på at om bilen din er støvete, så får du ikke kjøre. Men er nok av dem som har vært godt ute i sandfellen, eller å spunnet på en eller annen parkeringsplass osv, som kjører utpå, og fyller halve banen med grus, jord eller andre ting som forsøpler banen og kan være til hinder for andre førere.

Og enda en god grunn til å bli strengere er nok det faktum at Rudskogen er helt ny nå. Lite kult at det kommer noen 18-20åringer som kjøpte en jordebil for restene av konfepengene og maltrakterer hele langsiden før de smeller inn en nybygget bil til noen 100k...

For ikke å glemme at sikkerheten til førere blir mye bedre om kjøringen skjerper seg littegranne.

Husk også på at Gatebil har regler å forholde seg til, NBF, utleier, veitrafikklover osv...
 #394162  av Nico_18
 
chris skrev:Noen her som skal på Rudskogen og titte på nye banen på Gatebils sommertreff 8.-10. juli da? :)

Vi skal i hvert fall stille med stor stand ;)

kommer dit ja, men uten mr2'n da.
 #394166  av sindrejl
 
ErikG skrev:Du kjører drifting med metall prøveskilt sindrejl??.....

Jeg må si meg veldig enig med de nye reglene. Det siste året har det kommet så utrolig mye rart utpå der med prøveskilt og sjåfører med horn langt utafor hjelmen. Folk som gir faen og kjører som tullinger som ikke bryr seg om at andre faktisk har brukt masse tid og penger på bilene sine, eller ikke er så baneerfarne og ønsker og lære å kjøre på bane. Det blir tatt mye mindre hensyn til andre nå enn før. Dette virker det som Gatebil nå prøver å gjøre noe med. Derfor er det etter mitt syn veldig bra at det kreves at alle skal ha førerkurs for å få lov å kjøre på banen. Det at de krever at bilen skal se "ryddig" ut er nok for at det ikke skal bli bilcross tilstander utpå der med lurvete biler med platekontakt støtt..

Jeg har vært på en god del treff de siste årene og sittet på en del og vært med en del å kjørt rescue. De er utrolig irriterende de som kjører prøveskiltbiler og skal sladde hele jævla tiden opp langs langstrekka og i alle svinger. Blir alltid liggende lange køer bak EN smurf som ikke tar hensyn og slipper forbi folk, eller drar av i samme sving gang etter gang sånn at det må gulflagges og rescue må taue så det blir igjen kø på banen.

For alle som ikke kjører lisenserte bile gjelder vel forsikringen på bilen da det ikke er løp som blir kjørt. Altså gjelder egentlig veitrafikklovene på banen.... Så om man kjører engangs prøveskilter er det derfor viktig at det blir presisert at det er til banekjøring. Og om det er årsprøveskilter ville jeg sjekket opp med forsikringsselskapet om hva de faktisk dekket før jeg ville brukt dem. Er tross alt deg det går utover om du blir skadet på banen. Er nok ikke noe Gatebil vil dekke om du blir skadet selv om de arrangerer kjøringen. Derfor krav om forsikring eller lisens.

Ihvertfall sånn jeg tolker det.
Drar du ikke alle med prøveskilt litt over en kam? De fleste med prøveskilt har jo dyrere bil enn sin vanlige personbil

Nei jeg har kjørt på vanlige prøveskilter frem til nå da jeg ikke har rævva full av tusenlapper til å kjøpe lisensiert utstyr.. det får bli senere. Men vurderer sterkt å begynne å kjøre med plateskilt nå i starten.
 #394167  av sindrejl
 
Daniel HS skrev:Har bare lest utdrag av det som står her, har ikke lest på Gatebil.no enda.

Men at reglene blir strengere skjønner jeg GODT!! Det er en del biler som er så f**ns lurvete, stygge, og sikkert usikre "bygg", som har vært utpå der. Og jo mer lurvete bil du har, desto mer senker holdningen din seg. Jordebiler hører til på jordet, ikke på banen. Dette vet jeg, etter å ha både kjørt på bane, arrangert banekjøringer, og kjørt Rescuebil, og sett mye forskjellige bygg.

Og hvermann får kjøre, kom med din originale Camry, Avensis, Passat osv, i god stand, og du får kjøre. Grunnen til at bilene skal være rene er nok fordi at bilene skal holdes i noenlunde stand. Tviler meget på at om bilen din er støvete, så får du ikke kjøre. Men er nok av dem som har vært godt ute i sandfellen, eller å spunnet på en eller annen parkeringsplass osv, som kjører utpå, og fyller halve banen med grus, jord eller andre ting som forsøpler banen og kan være til hinder for andre førere.

Og enda en god grunn til å bli strengere er nok det faktum at Rudskogen er helt ny nå. Lite kult at det kommer noen 18-20åringer som kjøpte en jordebil for restene av konfepengene og maltrakterer hele langsiden før de smeller inn en nybygget bil til noen 100k...

For ikke å glemme at sikkerheten til førere blir mye bedre om kjøringen skjerper seg littegranne.

Husk også på at Gatebil har regler å forholde seg til, NBF, utleier, veitrafikklover osv...
Da er isåfall dette et problem som kun eksisterer hos gatebil? Hvis så er tilfelle kan jeg forstå trangen deres til å lage kommunistregler, på samtlige andre treff (enn gatebil) som jeg har vært på, så har jeg ikke sett på det du nevner som et problem
 #394169  av Daniel HS
 
Dette er et problem som eksisterer flere steder. Bl.a fordi Gatebil har latt slikt gå mellom fingrene i flere år, og det har blitt en slags "mal". "Hvorfor får ikke vi lov til det? Det er lov på Gatebil!!"

Arrangerer selv en del banekjøringer i året, og de 2-3 siste årene har førere og biler endret seg drastisk. Vi satt opp lignende regler tidligere i år, delvis pga vi er lei av å måtte rydde opp etter tullinger bak rattet, altså, folk som satser så langt over evne at det faktisk bare er dumt. + At vi har en utleier som heller ikke liker å få banen traspet hver eneste bidige gang vi har kjøring.

Så ser på det som positivt at ting blir strammet inn. Men selvsagt, om de blir Nazi på alt, er jeg enig i at ting er over stokk og stein.