TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gatebil 8.-10.juli pÃ¥ Rudskogen

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #392542  av Scotty
 
Du betaler ved vakter som står ved inngangen, husker ikke helt om de tar kort... fordel å ha kontanter uansett.

Priser: http://gatebil.no/?p=3085

For å campe på gokart banen må man enten utstille eller ha banebil el lignende. For camping ved gokart banen(grusplassen) så trengs det festivalpass. Nja, noe tyveri er det alltid, men ganske smått, bare å være obs og passe på tingene sine så går det fint.
 #392543  av McLarren
 
Sjansen for at de tar en T22 som utstillingsbil er vell lite trolig, men jeg prøver, og får vell natte over hos svigermonster, synes det ble en litt vell høy pris for lærling å være :)
 #392976  av TrustNo1
 
litt fristet til å reise, men noe skeptisk pga diverse uorginale deler. Har hørt det er mye kontroller neddover der. Noen som har formening om hvor stor risikoen er for å få trøbbel i teknisk med tanke på trim, senking, felger etc?
 #392977  av mr2storbrua
 
Tror nok det kommer litt ann på hvordan bilen ser ut. Jeg ble stoppet av SV her i Arendal for snart en måneds tid siden. Han ba meg sette på nærlys (kjørte med parklys uten grøftelys) også tok en han runde rundt bilen og kikka. Han spurte om eksosen var original, jeg sa "njaa, måtte bytte pga den andre var rusta hull i (det var ikke derfor, jeg ville ha på effektanlegg :wink: ), syns du den bråker mye?". Han sa bare "nei, de skal vel lage litt mer lyd disse bilene", og ba meg ruse opp bilen litt. Jeg var litt redd for at han skulle høre turbolyd, så jeg rusa den forsiktig oppover, og når jeg kom til 2000 rpm sa han at det var greit :) Så lurte han på hva gaugepoden i a-stolpen var. "Det er for å overvåke oljetrykk og temperatur og sånn". Nevnte selvfølgelig ikke turbotrykket... "Er det også ulovlig" spurte jeg? Det kommer ann på om det hindrer sikten. Så spurte han bare om han kunne sette seg inn å se, og da var det også i orden :)

Mulig de ser litt mer på motor i forbindelse med arrangering av Gatebil da, men dekk, felg og senking ble aldri nevnt en gang når jeg ble stoppet...
 #392991  av Daniel HS
 
Kommer mye ann på hvordan bilen ser ut vil jeg tro, og holdningen din...

Har forøvrig bare sett tilsynet en gang når jeg har vært der nede, men har hørt mange rare historer da. Jeg tar iallefall sjangsen i år igjen :)
 #393027  av TrustNo1
 
problemet mitt er at bilen er registrert på unntaksreglen, og i praksis er det ingen mods som er lovlig. Aner ikke hvor nøye de er på slikt
 #393038  av Daniel HS
 
TrustNo1 skrev:problemet mitt er at bilen er registrert på unntaksreglen, og i praksis er det ingen mods som er lovlig. Aner ikke hvor nøye de er på slikt
Om de sier noe, kan jo du prøve "Sier du det? Det visste jeg ikke?!?! :roll: " :P
 #393041  av Ã˜rjan
 
TrustNo1 skrev:problemet mitt er at bilen er registrert på unntaksreglen, og i praksis er det ingen mods som er lovlig. Aner ikke hvor nøye de er på slikt
De er ikke nøye i det hele tatt.. ;) Ingen problem..

Du kan også bruke det til DIN fordel, at hvis de kicker på eksos f.eks, så kan du si at den er godkjent slik på unntaksparagraf xx osv.. ;) Gjort det flere ganger før, det går under tvil.. ;) Klarte å komme gjennom med tein coilovers på evo'n slik.. og eksos.. hehe

jeg har sot hele veien, felger, coilovers, eksos, interiør, kn filter og noe småtteri nå, men ingen som sier noe.. eneste soten helt frem..

Den paragrafen der hindrer ikke meg i å bygge videre på bilen ihvertfall..
 #393044  av sindrejl
 
Jeg skjønner seriøst ikke de gatebil prisene, om jeg tar med bilen min på henger og sover i trekkbilen.. og IKKE skal stille ut banebilen, men kjøre fra fredag til søndag og må da såklart ha festivalpass samme dagene, så vil dette koste meg 2950kr? Kan virkelig det stemme?
 #393045  av mr2storbrua
 
Hvis du skal ha bilen inn på festivalområdet må du betale for utstilling, selv om du bare skal kjøre på banen... Jeg spurte om dette selv i fjor høst... Tviler på at jeg tar min med på banen i år, det koster veldig mye og det er altfor mange biler på banen. Er ikke mulig å kjøre en runde uten å bli hindret av en annen bil, så da tar jeg heller sikte på å inn å kjøre på et mindre treff...
 #393046  av sindrejl
 
mr2storbrua skrev:Hvis du skal ha bilen inn på festivalområdet må du betale for utstilling, selv om du bare skal kjøre på banen... Jeg spurte om dette selv i fjor høst... Tviler på at jeg tar min med på banen i år, det koster veldig mye og det er altfor mange biler på banen. Er ikke mulig å kjøre en runde uten å bli hindret av en annen bil, så da tar jeg heller sikte på å inn å kjøre på et mindre treff...
Kjører drift jeg nå så da takler jeg andre biler på banen litt bedre enn når jeg kjørte grip :P Men da blir det mao 3200kr da.. for én person.. haha sprøtt
 #393050  av Ã˜rjan
 
3100 for en pers ja.. Er jo ran.. Heldigvis ikke mer enn 2-3 slike treff i året..

+ at de snakka om at kjøreprisa sku stige på sommertreffet, til 750kr dag istede for 550.. pga noe nye regler om lisens elns..
 #393052  av Daniel HS
 
Nå må dere ikke glemme at det arrangemanget der nede koster flesk å arrangere da! ;)
 #393062  av sindrejl
 
Daniel HS skrev:Nå må dere ikke glemme at det arrangemanget der nede koster flesk å arrangere da! ;)
joda, men de tjener også flesk på disse treffene og gatebil er blandt de eneste som arrangerer treff for å gå i kraftig pluss :)