TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer med lyden i MR2

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #392430  av steamy
 
Hei!

Har et problem ang lyden i min MR2. Har nettopp kjøpt en Pioneer 3200dvd spiller(2din), og har fått installert den og koblet den opp. Problemet er at det virker som volumet er ALT for høyt. Kan maks ha på 4-5 på volumet på spilleren. og når jeg har volumet på 0 så hører jeg en slags Skurre/pipe lyd i høytalerne, (en sånn lyd som man får når man setter en forsterker eller en annen slag spiller på MAX volum). Først trodde jeg at det kanskje er forsterkeren som er standar i bilen er satt på max gain. men har ikke helt funnet ut om man kan justere gain på den typen forsterker?

En annen ting jeg tror det kan være er at det er for dårlig jording.
Som dere sikkert vet så går det kunn signaler fra forsterkeren til spilleren. når jeg koblet dette opp så brukte jeg kunn den ene null volten fra forsterkeren og kun den ene null volten til spilleren. Etter det jeg har skjønnt så går du 2 nullvolter ifra forsterkeren og 5? fra spilleren. (altså 0volt til høytalere).

Vil bare si at jeg har orginale høytalere og forsterkere som sitter i bilen når den var ny.

Er det noen som har vært borti det samme problemet som jeg har, eller noen som kan tenke seg hva feilen kan være?

Jeg takker for alle svar:)

mvh

Steamy
 #392484  av lasse
 
Har du koblet opp høyttalerene på de vanlige høyttalerutgangene? Disse skal kobles på utgangene til forsterker fra spilleren. Som regel RCA plugger på disse.