TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nupper under førerdør etter lakkering hos lakkverksted.

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #393274  av GhostRider88
 
Har nylig fått min mr2 tilbake ifra lakkering på mitt lokale lakkverksted. Der ble blant annet hele fugelinja under førerdør fjernet og det ble slipt ned til metallet.

Når jeg nå har sett på jobben i ettertid, så har jeg oppdaget en "nuppe" lignende utstikkende formasjon. Kan nesten minne om sandkorn. Denne befinner seg i underkant av fugelinja på midten under døra.
Mitt spm er da om dette er noe jeg skal bemerke og klage på, eller er dette noe som normalt forekommer? Har en liten mistanke om at det kanskje er litt rester av fugemassen som de ikke har tatt seg bryet med å fjerne før påføring av lakk.

Takker for svar. :)
 #393275  av EXS
 
dette er selvfølgelig noe du kan klage på, visst du betaler profesjonelle for og gjøre en jobb så skal resultatet være 100% :wink:

men på minus siden så blir det mer tid uten bilen din da :roll: kjipt nå i sommer månene
 #393278  av Noxan8
 
dette er en reklamasjons sak, det minste de kan gjøre er å slipe ned klarlakken å polere de opp, avhenger hvor i lakken "nuppene" ligger, hvis de ligger helt ned i grunningen ville jeg bedt om få lakkert opp det aktuelle stedet å nytt å fått poler opp hele bilen GRUNDIG.

når er bil er nylakkert så skal denn jo være minst 99%, litt "luft" eller andre små detaljer i klarlakk kan forekomme, men grunning/farge laget bør være 100% da
 #393279  av Mr_Storbrua
 
Om du ikke er fornøyd med en jobb, så synes jeg du skal ta kontakt med de som har utført jobben, og få de til og se på det. Om de mener det er noe de har oversett dette, så fikser de det. Og visst du ikke vil ha det der, så fikser de dette. Om dette er noe som kan forekomme av og til, så blir dere enige om det skal fikses eller ikke. Men er jo ikke godt og si hva dette er uten og se det. Men er det på innsiden eller utsiden av døra? Om det bare er ett støvkorn, så er jo det easy fix..
 #393285  av GhostRider88
 
Takk for svar.
Må presisere at det ikke er snakk om en hellakering, men en utbedring av steinsprut i forskjerm og i underkant av førerdør. (hele fugemassen har blitt slipt bort og påført ny)
Skal si dette i forbindelse med betalingen. Ringer til tirsdagen, så håper jeg at det ordner seg.
selv om det ikke er noen som ser under på insiden av døren, så vet jeg det og bare det er nok til at jeg irriterer med over det.
 #393286  av GhostRider88
 
Mr_Storbrua skrev:Om du ikke er fornøyd med en jobb, så synes jeg du skal ta kontakt med de som har utført jobben, og få de til og se på det. Om de mener det er noe de har oversett dette, så fikser de det. Og visst du ikke vil ha det der, så fikser de dette. Om dette er noe som kan forekomme av og til, så blir dere enige om det skal fikses eller ikke. Men er jo ikke godt og si hva dette er uten og se det. Men er det på innsiden eller utsiden av døra? Om det bare er ett støvkorn, så er jo det easy fix..
er på innsiden i underkant av fugelinja. Og det ser ut som sandkorn som stikker ut.
 #393289  av Mr_Storbrua
 
Da må det sikkert lakkeres, men om du ikke er fornøyd så burde de fikse det. Om ikke du har fått en sånn superbillig deal, men det finner dere ut av når du stikker innom de igjen.

Er jo kjedelig og betale for en jobb man ikke er fornøyd med.
 #393290  av GhostRider88
 
Mr_Storbrua skrev:Da må det sikkert lakkeres, men om du ikke er fornøyd så burde de fikse det. Om ikke du har fått en sånn superbillig deal, men det finner dere ut av når du stikker innom de igjen.

Er jo kjedelig og betale for en jobb man ikke er fornøyd med.
Det er jo slipt ned, lagt på ny fugemasse, grunnet og lakkert. Så dette ser nesten ut som noe som har kommet et sted underveis i denne prosessen.
Har ikke fått noe prisoverslag enda, så vet ikke om det er en billig eller normalt priset deal :P Men skal ta dette opp med de under en telefon og høre om de mener det ikke er farlig og at det kan gjøre at jeg får det billigere :)
Kan oppdatere her når jeg har kontaktet de til tirsdagen. :)
 #393416  av GhostRider88
 
Da er det hele ordnet seg. Ringte lakkereren og han bad meg ta med bilen så han kunne se det selv. Han bøyde seg ned og kunne med en gang si at dette var rester av kittet (brukt som fugemasse). Han pirket det bare vekk og blandet til en lakkboks med pensel og flekket raskt og enkelt over. Denne lakkboksen fikk jeg av han så jeg kunne ha den i bilen :)
Var igrunn veldig greit at jeg fikk vist han bilen og han sa litt om hva som faktisk har blitt gjort vedrørende grunnarbeidet. Så nå vet jeg at det er grunning både under og over fugekittet :)
 #393427  av Mr_Storbrua
 
SÃ¥ bra :)

Bruker somregel og ordne seg veldig greit :)