TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #393933  av ArildM
 
Godt å høre at ting ordner seg for flere og flere her. Må ta opp problemet med serverminne med CelicaTurbo, men tror det er svært lenge siden sist han var inne på forumet (Mai?). Er han som sitter med serverdetaljene for forumet.

Flott at du stiller opp å hjelper til MR2i, det settes svært stor pris på :)

Skal se om jeg finner arbeidslysten tilbake igjen i neste uke slik at jeg får gjort unna en del småting sånn at vi kan nærme oss en litt mer "endelig" versjon av sidene snart :)
 #393934  av ArildM
 
Hvis det blir lagt opp noen mapper med treff fra ACR i år under galleri lager jeg en nyhet på det forresten :) Men det forutsetter vel at vi får galleriet opp å kjøre slik som det skal :)
 #393936  av Scotty
 
ArildM skrev: Gallerifunksjon:
Her er det kun show and shine bilder som gjelder! Skittne motorer skal i prosjekttråden din på forumet!
Ser at det har ramlet inn litt bilder av deler/progresjon/mekking.. hvordan er reglene på det? Synes selv ikke det er så spennende å se baksiden av en stol eller en girkule på forsiden.. skulle gjerne kun sett show n' shine bilder på hovedsiden.
 #393941  av MR2i
 
Scotty skrev:
ArildM skrev: Gallerifunksjon:
Her er det kun show and shine bilder som gjelder! Skittne motorer skal i prosjekttråden din på forumet!
Ser at det har ramlet inn litt bilder av deler/progresjon/mekking.. hvordan er reglene på det? Synes selv ikke det er så spennende å se baksiden av en stol eller en girkule på forsiden.. skulle gjerne kun sett show n' shine bilder på hovedsiden.
Ingen problemer. Man kan velge hva som skal vises av kategorier, så man kan legge ut hva man vil uten at det skal gå utover hva som vises på forsiden.
 #393942  av ArildM
 
Er nok noe som må ordnes på, men samtidig ikke noe problem å ordne til. Er utallige instillingsmuligheter i galleriet, gjelder bare å finne de som fungerer bra. Ellers vil vi nok behøve moderatorer til galleriet også etterhvert :)
 #393944  av MR2i
 
ArildM skrev:Er nok noe som må ordnes på, men samtidig ikke noe problem å ordne til. Er utallige instillingsmuligheter i galleriet, gjelder bare å finne de som fungerer bra. Ellers vil vi nok behøve moderatorer til galleriet også etterhvert :)
Garantert.. :)
 #393973  av Toms_3S-GTE
 
MR2i skrev:
Toms_3S-GTE skrev:Kan en admin være så snill å flytte bildene mine inn i "Bilder av bilen."-mappa mi?

Eller må jeg slette alle bildene og legge de inn på nytt? :?
Er enkelt å gjøre det selv.
Når du klikker på Brukerpanel kan du klikke på ikonet for 'Endre bilde" (hjelpetekst som kommer opp når du har musa over ikonet) i kolonnen 'Valgmulighet'. Dette på linjen for bildet du ønsker å flytte.
Velg så hvilken mappe du vil ha ditt bilde i i skjemaet som kommer opp.

Det andre ikonet er for å slette bildet.
SÃ¥ mye du vet da! :P Takk skal du ha :D
Scotty skrev:
ArildM skrev: Gallerifunksjon:
Her er det kun show and shine bilder som gjelder! Skittne motorer skal i prosjekttråden din på forumet!
Ser at det har ramlet inn litt bilder av deler/progresjon/mekking.. hvordan er reglene på det? Synes selv ikke det er så spennende å se baksiden av en stol eller en girkule på forsiden.. skulle gjerne kun sett show n' shine bilder på hovedsiden.
Beklager at jeg ødela TS-OGN.no opplevelsen din :( , men syntes da at det skal være lov å laste opp bilder som har med bilen min å gjøre i mappa om bilen min.
På en annen side skjønner jeg veldig godt at det kanskje ikke er så interisangt å se på forsiden :wink: .
 #394006  av ArildM
 
Vi må nok gjøre en endring på dette siden det er naturlig at folk også vil laste opp progressbilder av sine biler, ikke bare show and shine.

Skal studere settings litt og se om det er noe vi kan gjøre, evt forandre strukturen på galleriet slik at kun show and shine bilder vil bli hentet inn på forsiden.

Personlig så skader det ikke med bilder av deler og sånn på fremsiden, men det skulle kanskje ha vært dedikert til show and shine. Vi får se hva som er mulig å få til :)
 #394007  av MR2i
 
Det er en innstilling i modulen for hvilke ID (alle mapper har sin egen ID) som skal vises i modulen. 2 minutters jobb.
 #394008  av Toms_3S-GTE
 
ArildM skrev:Vi må nok gjøre en endring på dette siden det er naturlig at folk også vil laste opp progressbilder av sine biler, ikke bare show and shine.

Skal studere settings litt og se om det er noe vi kan gjøre, evt forandre strukturen på galleriet slik at kun show and shine bilder vil bli hentet inn på forsiden.

Personlig så skader det ikke med bilder av deler og sånn på fremsiden, men det skulle kanskje ha vært dedikert til show and shine. Vi får se hva som er mulig å få til :)
Ja, det er vel mulig å lage en slags Show'n'Shine/Showoff mappe for hver bruker, eller noe lignende.

Men det er sikkert noen som er litt interisert i hva slags deler somn er i bilene og :wink:
 #394025  av ArildM
 
MR2i: Jo men da blir det jo selektivt hvilke mapper som vil vises, noe som vil føre til at enkelte får vist sine mapper på fremsiden, mens andre ikke. Nye mapper vil også måtte bli lagt til manuelt med sin ID, tungvint og kjedelig måte å gjøre det på.
Ville heller ha tatt en inndeling ala forumet, hvor vi kjører separate mapper for show and sine og prosjekttråder, slik at show and shine mappene hentes frem på forsiden, og ikke den delen av trestrukturen som inneholder prosjekttråder.
 #394040  av Toms_3S-GTE
 
ArildM skrev:MR2i: Jo men da blir det jo selektivt hvilke mapper som vil vises, noe som vil føre til at enkelte får vist sine mapper på fremsiden, mens andre ikke. Nye mapper vil også måtte bli lagt til manuelt med sin ID, tungvint og kjedelig måte å gjøre det på.
Ville heller ha tatt en inndeling ala forumet, hvor vi kjører separate mapper for show and sine og prosjekttråder, slik at show and shine mappene hentes frem på forsiden, og ikke den delen av trestrukturen som inneholder prosjekttråder.
Er vel ikke værre enn at alle brukere kan lage en "show'n'shine/showoff/presentasjons" mappe som forsiden henter bilder fra.
Dette fører til at alle som vil vise frem bilder av bilen nyvasket og fin. Mens brukerene kan fortsette og laste opp bilder av deler og arbeid osv i sine egene gallerier.
Ja det er litt tungvindt å gjøre det manuelt med ID. Men det er ihvertfall mitt forslag.
 #394086  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:
ArildM skrev:MR2i: Jo men da blir det jo selektivt hvilke mapper som vil vises, noe som vil føre til at enkelte får vist sine mapper på fremsiden, mens andre ikke. Nye mapper vil også måtte bli lagt til manuelt med sin ID, tungvint og kjedelig måte å gjøre det på.
Ville heller ha tatt en inndeling ala forumet, hvor vi kjører separate mapper for show and sine og prosjekttråder, slik at show and shine mappene hentes frem på forsiden, og ikke den delen av trestrukturen som inneholder prosjekttråder.
Er vel ikke værre enn at alle brukere kan lage en "show'n'shine/showoff/presentasjons" mappe som forsiden henter bilder fra.
Dette fører til at alle som vil vise frem bilder av bilen nyvasket og fin. Mens brukerene kan fortsette og laste opp bilder av deler og arbeid osv i sine egene gallerier.
Ja det er litt tungvindt å gjøre det manuelt med ID. Men det er ihvertfall mitt forslag.
Dersom det er kun 1 mappe som heter show'n'shine og alle lager sine mapper under denne med sine bilder, så er det kun den ene ID'en som er nødvendig. 10 sekunders jobb. :)
 #394087  av Toms_3S-GTE
 
MR2i skrev:
Toms_3S-GTE skrev:
ArildM skrev:MR2i: Jo men da blir det jo selektivt hvilke mapper som vil vises, noe som vil føre til at enkelte får vist sine mapper på fremsiden, mens andre ikke. Nye mapper vil også måtte bli lagt til manuelt med sin ID, tungvint og kjedelig måte å gjøre det på.
Ville heller ha tatt en inndeling ala forumet, hvor vi kjører separate mapper for show and sine og prosjekttråder, slik at show and shine mappene hentes frem på forsiden, og ikke den delen av trestrukturen som inneholder prosjekttråder.
Er vel ikke værre enn at alle brukere kan lage en "show'n'shine/showoff/presentasjons" mappe som forsiden henter bilder fra.
Dette fører til at alle som vil vise frem bilder av bilen nyvasket og fin. Mens brukerene kan fortsette og laste opp bilder av deler og arbeid osv i sine egene gallerier.
Ja det er litt tungvindt å gjøre det manuelt med ID. Men det er ihvertfall mitt forslag.
Dersom det er kun 1 mappe som heter show'n'shine og alle lager sine mapper under denne med sine bilder, så er det kun den ene ID'en som er nødvendig. 10 sekunders jobb. :)
Også ett utmerket forslag ;)
 #394099  av ArildM
 
Sånn jeg også tenkte det inne i hodet mitt :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15