TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye websider - v1.0(!) :)

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #393883  av Toms_3S-GTE
 
magnesmurf skrev:Prøvde med en haug av forskjellige bilder i både jpg. gif. og andre format.
Fikk samme feil hver gang. "undefined"

Så litt på infoen om bildene, som jeg tar på print screen her:
Ser at de "ikke er klassifisert" (står der jeg har satt en rød ring)
Kan det ha noe med saken å gjøre?
Jeg fikk det samme problemet fordi filnavnet mitt hadde " (1) " i seg, når jeg endra det til "blablabla.jpg" fungerte det ;)
 #393884  av Toms_3S-GTE
 
FÃ¥r fortsatt opp:

Posisjon: 1
Filnavn: MR2 Deler 004.jpg
Opplasting er ferdig...
Minnet overskredet. Videre behandling av bilder er ikke mulig. Minnekrav:64 MByte (67247334) Serverlimit: 64MByte (67108864)
Rollback: Ta bort original bilde
 #393885  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:FÃ¥r fortsatt opp:

Posisjon: 1
Filnavn: MR2 Deler 004.jpg
Opplasting er ferdig...
Minnet overskredet. Videre behandling av bilder er ikke mulig. Minnekrav:64 MByte (67247334) Serverlimit: 64MByte (67108864)
Rollback: Ta bort original bilde

ArildM må ta det opp med han som eier serveren. Php.ini må endres.
 #393887  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:Er det det at det var 64 MB avsatt til bilder eller er det minne aka. RAM'en på server avsatt til galleriet det gjelder?
Nei, det har med hvor mye internt minne som blir tillatt å bruke per php-behandling.
Når du sender opp en fil med litt størrelse på, så lagres den i minnet mens den behandles av GD2 som endrer et bilde til 600px og et på 100 px samt et miniatyrbilde jeg ikke er helt sikker på størrelse på sånn på sparket. Dette i tillegg til det originale bildet.

Bildebehandling er minnekrevende.
 #393888  av Toms_3S-GTE
 
Nei, det har med hvor mye internt minne som blir tillatt å bruke per php-behandling.
Når du sender opp en fil med litt størrelse på, så lagres den i minnet mens den behandles av GD2 som endrer et bilde til 600px og et på 100 px samt et miniatyrbilde jeg ikke er helt sikker på størrelse på sånn på sparket. Dette i tillegg til det originale bildet.

Bildebehandling er minnekrevende.[/quote]

Okei, så det er RAM'en på serveren. Legger opp bilder på ca 1 MB så er ikke så grusomt store :P

Men ja, bildebehandling er minnekrevende, er ikke helt uten grunn at maskina mi har 16 GB Ram :twisted: :lol:
 #393889  av MR2i
 
Jeg laget en webside for fotoklubber i distriktet. Og de bruker jo høyoppløselige bilder så det holder. Det tryna tvert.
Endret til 128mb som limit, og problemet var løst.
 #393890  av Toms_3S-GTE
 
Får håpe det kan endres til noe lignende her da :wink:

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg tar jo nesten utelukkende bilder med speilrefleks kamera, og det er det sikkert mange andre som gjør her og.
 #393891  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:Får håpe det kan endres til noe lignende her da :wink:

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg tar jo nesten utelukkende bilder med speilrefleks kamera, og det er det sikkert mange andre som gjør her og.
Jeg tror den innstillingen har vært der i årevis som default.
Den tida minne var dyrt, hadde det kanskje et poeng..
Men i dag..

Burde vært default med minst 128mb.
 #393903  av magnesmurf
 
MR2i skrev:
Njaa...

Tenker at det å endre størrelsene på filene du sender opp vil gjøre susen jeg. Dette er samme problem som et tidligere innlegg. Lag kopier av filene som er 1000px i bredde, så tenker jeg det går bra.. .

Prøv det og gi tilbakemelding på det. :)
Det fungerte å krympe bildet.
Hadde det bare kommet opp en feilmelding som sa at bildet var for stort hadde det jo vært mye enklere å løse problemet :wink:
De aller fleste bilder er jo nærmere 2000px i bredden, siden det er standard begrensing på de fleste forum.
 #393904  av MR2i
 
magnesmurf skrev:
MR2i skrev:
Njaa...

Tenker at det å endre størrelsene på filene du sender opp vil gjøre susen jeg. Dette er samme problem som et tidligere innlegg. Lag kopier av filene som er 1000px i bredde, så tenker jeg det går bra.. .

Prøv det og gi tilbakemelding på det. :)
Det fungerte å krympe bildet.
Hadde det bare kommet opp en feilmelding som sa at bildet var for stort hadde det jo vært mye enklere å løse problemet :wink:
De aller fleste bilder er jo nærmere 2000px i bredden, siden det er standard begrensing på de fleste forum.
Ja, snedig feilmelding. Svært lite beskrivende.
Men bra det fungerte :)
 #393929  av MR2i
 
Toms_3S-GTE skrev:Kan en admin være så snill å flytte bildene mine inn i "Bilder av bilen."-mappa mi?

Eller må jeg slette alle bildene og legge de inn på nytt? :?
Er enkelt å gjøre det selv.
Når du klikker på Brukerpanel kan du klikke på ikonet for 'Endre bilde" (hjelpetekst som kommer opp når du har musa over ikonet) i kolonnen 'Valgmulighet'. Dette på linjen for bildet du ønsker å flytte.
Velg så hvilken mappe du vil ha ditt bilde i i skjemaet som kommer opp.

Det andre ikonet er for å slette bildet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15