TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lite lyd fra dump i ST185 GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #394330  av Bonnis

Hei

Jeg har nå sammenlagt prøvd 4 forskjellige dumper til Celicaen, men alle gir veldig lite lyd fra seg. Jeg har ikke navna på dem i hodet, men de har alle vært montert i andre biler og laget mer lyd. Disse bilene har dog kanskje vært litt sprekere, men allikevel...

Min er original og lader vel da på rundt 0,7. Er dette for lite trykk til ordentlig lyd?

Legger her ved bilde av motorrom:
 #394331  av Middelsmann

Har du ikke du resirk på din bil? mener st185 har resirk og luftmengdemåler.
Har sjøl Blitz dump på st205, som dumper ut i lufta. Å den gir høy lyd :)
 #394334  av Middelsmann

Resirk= resirkulerer ladelufta tilbake i luftfilterbosken og inn i turbo og motor, Ladaluft slippes ikke ut i atmosfæren. St205 har å resirk, jeg bruker kon filter, tok bort resirk. Med resirk ventil får du ingen lyd. eller meget lite lyd.

Kan bli problemer med biler som har luftmengdemåler, den kan fjuske litt når ladelufta ikke kommer tilbake gjennom luftfilerboks. Men vet ikke om d skjer på st185. st205 har map sensor, ikke luftmengdemåler
 #394335  av Daniel HS

ST-185 har ikke resirk, ikke CS iallefall. Hvor har du montert dumpen? Mellom original IC og turbo? Kan være det ikke kommer nok luft ut i selve dumpen. Skru av dumpen og stikk fingen inn i hullet, og kjen hvor stort hullet mellom turbo og ICen er... :)
 #394336  av Daniel HS

Har ikke veldig mye å si på ST-185, så lenge den ikke er for løs...
 #394337  av Middelsmann

Huff, du hadde jo lagt ved bilde. :P du har dumpen på intercooler. den ska gi skikkelig lyd. sjekk om stemplet åpner når du slipper gassen( vacum ska da dra ut stempel) hvis vacumslangen ikke er skikkelig på, funker ikke dumpventilen.
 #394346  av Daniel HS

Evt, hvor har du hentet vakum fra? Det kan også ha noe å si...
 #394359  av Bonnis

Hei og takk for kjappe svar :)

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvor vacuum kommer fra, så jeg tok litt bilder.

Den øverste til høyre kommer da fra dumpventilen.

Følger man venstre slange, kommer man hit:

Den midterste slangen fører da til motor, som vist her:
 #394368  av Daniel HS

Okey, vet ikke hvordan vakumen er å hente der.

Men, er en vakum nippel bakpå innsuget, den er iallefall ideel til å hente vakum fra. Evt er den en fremme, på høyre side, bak en brakker..

Bilde

Rett under den bolten, mener det er en 6mm slange... :)
 #394390  av Middelsmann

Prøv og ta vacum fra rett etter spjell som daniel HS viser, kan være du ikke får nok sug der du har tad vacum fra. ser ut som du har y-led til elektronisk trykkmåler og bensinregultor.