Side 1 av 1

Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:03 jul 2011 21:34
av loft
Har i de siste årene vært en del snakk om chiptrimming. Og er mye om og men, men vil ikke en bra chiptrimming , gjort av folk som har peiling og ikke har ute etter å gi deg MAKS HK og en dyr regning. Men effektøkning i hk/nm og samt gjøre den mer økonomisk.

Nå vet jeg det er mange her inne som har bl.a gt4/cs. Er chiptrimming bare noe dritt man skal styre unna eller er det faktisk ganske genialt?
Vet det er mange smarte hoder der ute, så kommer vell noe godt svar!

Re: Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:03 jul 2011 21:54
av Offern
Hei tror vel de fleste her vil anbefale deg å kjøpe et skikkelig sprut og få det mappet 100%

Re: Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:04 jul 2011 08:12
av inzane2012
chip-trimming fungerer vel best på diesel biler om jeg ikke har tatt helt feil... ellers er nok sikkert sprut veien å gå om du har trimma bilen litt fra før av, er den helt orginal vil det vel vere ganske lite å hente på sprut på bensinbiler...

Re: Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:04 jul 2011 10:14
av loft
Eneste som er av "trim" på bilen min er en del større eksos hele veien (4"), boostcontroll, FCD, KNfilter.
Da vil vel sprut egentlig bare være bortkasta, siden jeg ikke har større turbo etc.. ?

Re: Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:04 jul 2011 12:02
av Offern
Sprut vil jo altid være veien å gå med tanke på videre oppgraderinger, og er du sikker på at eksosen din er 4''? da vil den vel ikke få plass over traversen bak?

Er det noe vits å trimme en bil du skal selge er jo ett annet spm?

Re: Chiptrimming, smart - dumt?

Legg innLagt inn:04 jul 2011 13:13
av MR2i
loft skrev:Eneste som er av "trim" på bilen min er en del større eksos hele veien (4"), boostcontroll, FCD, KNfilter.
Da vil vel sprut egentlig bare være bortkasta, siden jeg ikke har større turbo etc.. ?
Det er nettopp med turbo som er tanken ved chiptrimming..
De regulerer turbotrykket på en annen måte, øker åpningstid av dyser osv.
Man får bedre dreiemoment, man kan få lavere drivstofforbruk, og selvfølgelig økt antall hk.
Alle turbo-motorer har en fordel ved chiptrimming.
Økes effekten under 10% så leser jeg at det er akseptabel økning som kan godtas av biltilsynet.