TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt MR2 MKII prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #395102  av Dipsy
 
Da har jeg endra litt på mine planer med min kjære MK2 :)
Prioritet i vinter er eksos, clutch og svinghjul og kammer 8)

Planer:

Komplett eksosanlegg

Kvassere kammer

Clutch og letta svinghjul

Nye dempere og fjærer

Polyforinger rundt om

Dekk og felg

Vinge

Frontlippe

Toning

Baklykter




Ting jeg har gjort med bilen:
Momo sportsratt

TRD girkule

Pinoneer spiller

Rockford Fosgate 10" slim element i lukka kasse

JL forsterker

Crystal black sideblinkers og frontblinkers






Sist redigert av Dipsy den 05 des 2011 19:18, redigert 10 ganger totalt.
 #395130  av ad92
 
Er på utkikk etter beams motor selv, å komme over en beams motor fra en SW20 er håpløst. Motorimport.dk og drift-it klare ikke å oppdrive denne motoren. Men beams fra celica kommer inn i danmark i august. Skal handle en motor fra celica da om det ikke blir alt for mye kluss ang ecu og ledningsnett.. Om du skal ha deg en beams motor er muligheten til å skaffe seg en hos motorimport.dk tilstede..

Uansett lykke til! Savner litt bilder da :)
 #395134  av Dipsy
 
Takk for tips :) Blir nok en stund til jeg eventuelt bytter motor da. Hvis du gjør dette i nær framtid hadde det vært kjekt om du mekka en tråd eller no om hvordan det gikk :)

Skal legge ved noen bilder snart!
 #395157  av Dipsy
 
3rlend skrev:tralla lah lala!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3SGE-VVT ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-3 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-98-9 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-3SGE ... ccessories

ikke SÅ vanskelig å få tak i :)
Probleme er at ingen sender ut fra usa.. Det går ann å sende mail å spør, men tviler på at de gidder.
 #395162  av 3rlend
 
skader aldri å prøve :)
Men må da være noen i familien eller venner som har reist over sundet ?
jaja, legg opp bilder av bilen :)
 #395172  av Mr_Storbrua
 
visst ikke så kan du bruke jetcarrier eller hva de heter..

Da får du egen adresse hos de i statene.. så sender du bare varen dit, deretter booker du videre frakt hjem.. med fly eller båt.. ganske enkelt..
 #395357  av Dipsy
 
Går ann å prøve ja :) Preika litt med en kompis her om dagen, han sa at hvis jeg alikevel har tenkt å bytte motor, at jeg bare burde sette en turbo på orginal motoren. Og så bare kjøre til motoren går i dass :p Noen som vet om en chip som kan brukes med orginal ecu-en eller hva det nå heter? Er snakk om å gjøre dette så enkelt å billig som mulig :)
 #395491  av Dipsy
 
Fikk et sett med strober av en kollega som ikke hadde bruk for dette. Tenkte jeg skulle montere det i grøftelysa i løpet av uka :)
Kjøpte meg også en kul bryter på Ebay med LED-lys i :)



 #395546  av Dipsy
 
Da har jeg begynt med strobene, fant ut at det ikke blir enkelt å få strobene inn i grøftelysa. Så da monterer jeg dem heller i blinklysa.

Har fått ut de gule ekle hettene i grøftelysa, er ikke så gult lys som det ser ut som på bilde.


Kabel til strobene.



Fant en fin plass å gå gjennom ut til blinklysa.



Kabel til bryter, tenkte jeg skulle montere bryteren på den ledige plassen hvesiden av bryteren til grøftelysa.
Kom akkuratt på at jeg glemte å trekke en ekstra leder fra batteriet ti bryter... :roll:



Har ikke helt funnet ut hvor jeg skal plassere styrings enheten, fant ingen god plass i kupeen innenfor rekkevidden til kablene.
Har heller ikke veldig lyts å skru den fast i karrosseriet. Men men, finner nok en grei plass.



Kabel fra bryter.



Håper at jeg får tid til å begynne å borre ut blinklysa og trekke resten i morgen. :)
 #395547  av 3rlend
 
ikke for å være frekk på noen måte, men du synes ikke strober er litt vel harry ? :P
hadde det vært en stugg ford mondeo stasjonsvogn hadde jeg skjønt det, men ikke på en mr2? :P
 #395556  av Dipsy
 
For det første driter jeg i hva folk skulle mene om bilen min 8) (ikke noe aggresivt eller negativt til din kommentar!!) :)
Strobene kommer ikke til å synes annet enn når dem står på, jeg kommer kun til å bruke dem for "showoff", altså bare på kødd (ikke i trafikken, det er ikke så smart tror jeg. Hehe :lol: ). Eneste grunnen til at jeg monterer dem er fordi jeg fikk dem. Hadde aldri gidda å kjøpt det selv ;) Tror det kommer til å bli kult jeg! Men for all del, folk må få mene hva de vil ;)
 #403116  av Dipsy
 
Da var eksosmanifoil å downpipe bestilt! 8) Neste på lista er clutch, svinghjul, effektanlegg med de-cat og kammer.
Ellers er det noe som er isje bra i understellet. Det knirker å knaker i i hjulstillinga framme.. Kan tenke meg det er noen foringer som er dårlige.
 #403117  av Mr_Storbrua
 
Om ikke det er lagra i demperskålene dine. De er vel igrunn kjent for å ryke på mr2..