TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • loft sin carlos sainz TIPS?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #395447  av loft
 
Har holdt på å selge bilen nå men har bestemt meg, jeg skal beholde den-avskilte den-og trimme den.
Blir å holde på i en stor garasje med mye kunnskap i (siden jeg har lite erfaring så får jeg lært mye).
Eneste jeg har fra tidligere er 87mm smidde JE stempler (motoren blir tatt ut borra opp hos toretopplokk!)

Hva mener dere er fornuftig? Jeg prøver å se for meg stabile 350-400hk? Jeg trenger mye tips og hva jeg MÅ ha av deler etc.

-smidde stempler
-smidde råder
-ny kam???
-nye ventiler-ventilfjæringer?
-toppakning
-turbo
-IC
-dyser-bensinpumper
-clutch


Vil prøve å kjøpe inn mest mulig før vinteren trår inn.
Husker det var ei ok nettside som heter noe...begynnerpå N..?
Linker og ellers tips taes gjerne imot:)
Husk selv om jeg er alene her nå så har jeg masse folk som kan hjelpe meg når jeg begynner å skru. Dog ikke toyota folk slik som dere ;)
Sist redigert av loft den 02 aug 2011 18:38, redigert 1 gang totalt.
 #395448  av Daniel HS
 
www.fensport.co.uk har allefall en del..

Kommer til å følge med litt her tror jeg, har en del samme planene som deg, når pengene kommer. Men jeg kommer til å legge meg på forhåpentligvis 350 ærlige hester, i og med at turboen min stopper på 360-380hk ca...

Gleder meg til å følge med! Og, hvor er bildene av bilen? ;)
 #395454  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg kan lage ei oppskrift jeg mener er perfekt vil dere? til 350hk.
Hadde vært flott! :) Kjøpte jo de JE smidde stemplene av deg, vil de kunne brukes?
Tar imot all god hjelp jeg kan få :) Vet du har god erfaring med å trimme den.
Har jo ferrita eksos fra før 4" downpipe og 3,5" utblås, vil funke fint på 350? Tipper 4,5 vil bråke drøyt for tilsynet?
Den ICen som er "på toppen" motoren, vil funke å fjerne den + fjerne radiatoren og sette i større frontmontert intercooler? Og da lurer jeg på, når man fjerner slike ting som feks ICen på toppen eller radiatoren, vil det ikke bli noe elektrisk til overs? Fjerne det helt fra ledningsnettet? (er elektriker så liiiiiitt fingerferdigheter på det temaet)

Bilder ja;p

Kjøpte bilen av en Mr Madsen i oktober 2010 ( i lier, tilfelle noen kjenner han).

Er noe rust, så vil først fokusere på motoren og så stoppe rusten, har man råd vil man lakkere :) men det er sisteprioritet siden det koster jo fort en del (og jeg haater å pusse/slipe x) )
Vedlegg
IMAG0467.jpg
IMAG0467.jpg (193.06 kiB) Vist 2262 ganger
CS1.jpg
CS1.jpg (30.59 kiB) Vist 2262 ganger
IMAG0258.jpg
IMAG0258.jpg (112.48 kiB) Vist 2261 ganger
 #395456  av MOTORSPORTHUSET
 
OK.

ja stemplene kan brukes.
intercoleren på toppen kan fint brukes så lenge vannpumpa går og går riktig vei og er koblet slik at den går hele tiden. når dette er i orden og du har kjørt hart skal vannet i kjøleren kjennes kaldere ut en tin kropstemp.



litt om 350.hk.

du trenger ikke andre kammer eller porting eller andre ventiler.
bare ta ei overhaling med sutter planing slipe ventiler kontoll av slitasje.
du trenger ikke justerbare kamdrev.
vis du skal ha justerbare så ha 3mm på insug og 2 på eksos.
du kan bruke orginale toppbolter men nye.
bruker du arp så etterdra 4 ganger.
du kan bruker orginale råder.
bruk orginale lager. spesifistert på number under bhver enkelt blokk på råder og veiv.
bruk cometic phusion pakning med gassringer. supergod!!
men ha planet blokk og topp.
ha 1/10 klaring på stempler til sylinder.
2 gen 440 dysene holder kun til 300 med lite moment.
3 gen dysene holder til 540 holder til 340hk ivertfall.
vil anbefale blittz 850 dyset i org fuelrail.
bruker du 2 gen fuelrail så maskiner den større.
bruk ei boshc 044 pumpe i tanken.

ble litt opptatt med og legge dattera her. jeg kommer tilbake.
 #395458  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:OK.

ja stemplene kan brukes.
intercoleren på toppen kan fint brukes så lenge vannpumpa går og går riktig vei og er koblet slik at den går hele tiden. når dette er i orden og du har kjørt hart skal vannet i kjøleren kjennes kaldere ut en tin kropstemp.



litt om 350.hk.

du trenger ikke andre kammer eller porting eller andre ventiler.
bare ta ei overhaling med sutter planing slipe ventiler kontoll av slitasje.
du trenger ikke justerbare kamdrev.
vis du skal ha justerbare så ha 3mm på insug og 2 på eksos.
du kan bruke orginale toppbolter men nye.
bruker du arp så etterdra 4 ganger.
du kan bruker orginale råder.
bruk orginale lager. spesifistert på number under bhver enkelt blokk på råder og veiv.
bruk cometic phusion pakning med gassringer. supergod!!
men ha planet blokk og topp.
ha 1/10 klaring på stempler til sylinder.
2 gen 440 dysene holder kun til 300 med lite moment.
3 gen dysene holder til 540 holder til 340hk ivertfall.
vil anbefale blittz 850 dyset i org fuelrail.
bruker du 2 gen fuelrail så maskiner den større.
bruk ei boshc 044 pumpe i tanken.

ble litt opptatt med og legge dattera her. jeg kommer tilbake.
Takk takk for at du tar deg tid! :)
 #395521  av loft
 
SÃ¥
850 dyser,
borch 044 pumpe, ( http://www.nordicautoimport.com/bosch-0 ... 2073-p.asp ?? )
cometic phusion pakning med gassringer,
nye orginale toppbolter,
nye orginale lager. ( http://www.nordicautoimport.com/acl-rde ... 1924-p.asp ???)
Planing sliping, sjekke ventiler osv. Sender muligens til Cylmo, må høre hva de skal ha..prøve å sjekke om noen kjenner noen som vil gjøre det svart men..
(tennplugger, oljefilter, registerreim, luftfilter),

Hva med turbo, kjøling og clutch?
Holder diffen?
Ville du anbefalt smidde råder i samme slengen?
Datasprut?

Ser fensport selger en del pakninger o.l, dyrt der? http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_18/Category_12/
Evt andre flotter sider å handle på, er veldig skeptisk til å handle på ebay for har bomkjøpt før. Må i såfall ha hjelp til å velge riktig.
Sist redigert av loft den 20 jul 2011 17:30, redigert 1 gang totalt.
 #395525  av MOTORSPORTHUSET
 
du må ha datasprut.
vil anbefale autronic sm4.
du må ha smidde stempler bår så lite som mulig.
bruk org oljepumpe og vannpumpe
bruk kald termostat
diffen holder draget av 1000hk men ikke nykket av 200hk. så det kommer an på kjørestilen din.
ved bytte. bruk st 165 eller cusco.
mitt clutsctips er spec stage 5. (men kjør den inn) org svinhjul.
org insug er ok og gasspjeld men sett spjeldene i insuget åpne eller fjerne dem. (2 gen)
turbo. bruk precision 5457.. med liten ar.glidelager ikke ha mer baktrykk en ladeterykk så blir det superbra.
og t3 manifoild fra fensport støypehjern. og bruk støtte på downpipen.

mitt råd.. hold dere unda ct20 og ct 26 oppgradert.. di har dårli virkning i forhold til en som er 10-20 år nyere og levetida er mye kortere.

no mer?? bare spør. :)
 #395527  av loft
 
Tusen takk for gode svar! Gleder meg som en unge.
Skal begynne å kjøpe inn diverse snacks nå, slik at jeg har ALT klart til dagen jeg ska rive ut motorn og sende den til planing/sliping etc.
Mener med "kald termostat"?
Noen gode sider eller bedrifter jeg burde kjøpe diverse gjennom? fensport, nordicautoimport?

Noe jeg har glemt av?
handleliste:

datasprut autronic SM4
spec stage 5 cluch, orginalt svinghjul
turbo, precision 5457 med liten ar. glidelager ( ??? ) -ikke mer baktrykk enn ladetrykk
t3 manifoild fra fensport støpejern. bruk støtte på downpipen
bensinpumpe borch 044
850 dyser som passer på orginal rail.
nye orginale toppbolter
nye orginale lager
bensinfilter, oljefilter, luftfilter, tennplugger, registerreim
cometic phusion pakning med gassringer.

fyfaen jeg kommer til å lære mye..

Eneste jeg mangler nå er en drittbil å kjøre i mellomtida...
 #395529  av MOTORSPORTHUSET
 
det går an og ha 350hk med 800nm og 350hk med 400 nm.

skille på apr boltene i toppen mener jeg går på ca 500nm.
er du under det så kan du bruke org bolter.

eks med org toyota turboene vil du aldri klare og løfte toppen med org boltene.
da får du ca bare 400nm.
 #395531  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:det går an og ha 350hk med 800nm og 350hk med 400 nm.

skille på apr boltene i toppen mener jeg går på ca 500nm.
er du under det så kan du bruke org bolter.

eks med org toyota turboene vil du aldri klare og løfte toppen med org boltene.
da får du ca bare 400nm.
Forstod ikke helt jeg, det går an å ha 350hk OG 800nm? :s åssn i all verden? og du sier, HVIS du skal over 500nm så må du bruke arp?
 #395533  av MOTORSPORTHUSET
 
ja akkurat. du forso rett.


men med ditt oppset og en bar trykk tipper jeg du havner på 350-400hk i motor. og
450nm på 1.2-1.3 bar.


tar du og drar på ladetrykket til 2bar opp til 5000rm og legger det av for og ikke få baktrykk på høye turtall
så vil du få mye mer nm og hestene være nesten det samme. er du med??

men du vil aldri klare 800nm med en motor med nærmest org oppsett invendig.. ikke vær redd. hehe.

men det går an. eks celica std biler som er trimma til 300hk har 380nm ca.
mens gr.a rallybilene med 300hk hadde 600nm.
focus wrc 2009.. 360hk og 900nm!!
 #395543  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ja akkurat. du forso rett.


men med ditt oppset og en bar trykk tipper jeg du havner på 350-400hk i motor. og
450nm på 1.2-1.3 bar.


tar du og drar på ladetrykket til 2bar opp til 5000rm og legger det av for og ikke få baktrykk på høye turtall
så vil du få mye mer nm og hestene være nesten det samme. er du med??

men du vil aldri klare 800nm med en motor med nærmest org oppsett invendig.. ikke vær redd. hehe.

men det går an. eks celica std biler som er trimma til 300hk har 380nm ca.
mens gr.a rallybilene med 300hk hadde 600nm.
focus wrc 2009.. 360hk og 900nm!!
Ah, 350-400hk og rundt 450nm er akseptabelt :)

360hk og 900nm?....må være sjukt. Åssn får de til det egentlig? Er det noe sammenheng mellom HK og NM?
 #395588  av loft
 
Var å henta "karbon" lista på toyota i dag, en skramme mindre.
Skifta den og leita feil på lysene, fant ut at det var releet, var nesten svidd ene kontakten så klarte å få lys på ett av to i allefall.
Og plutselig dukka McLarren opp, hyggelig!



Nå blir det å finne dyreste først, dvs datasprut -turbo og kjøpe.

Når det gjelder bensinpumpa, borch 044 er borch 044 uansett hvor man kjøper? fant til (totalt med moms og frakt) 600kr billigere på ebay enn nordicautoimport ( de skulle ha 2200kr, ebay 1600kr)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-04 ... ccessories

Må beklage hvis jeg spør spørsmål som dere syns er "HAHA" men :p Im a novice!
Hjelp med å finne 850 dysene som passer på orginal rail?