TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • loft sin carlos sainz TIPS?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #395645  av loft
 
Når jeg svinger til høyre så får jeg sånn gniiikkkgnikkgniiikkk (type metallyd) fra venstre side, forslag hva det kan være?


DA har jeg bestilt dyser og bensinpumpe, one step closer :)
Hvis noen har forslag til hvordan jeg kan tjene inn ekstra penger så taes tips imot! (jobber som elektiker og kan ikke jobbe så mye jeg vil pga timing/anbudene).. Dataspruten og turboen blir nok dyr
 #395649  av Haugrud
 
Tipper du har et hjullager som begynner å ta kvelden!
 #395664  av loft
 
Haugrud skrev:Tipper du har et hjullager som begynner å ta kvelden!
Hm var det jeg var redd for, bah :p trenger liksom ikke flere utgifter x) jaja.. :p
 #395670  av Offern
 
Bil = hobby, Hobby = utgifter. Velkommen i klubben ;)
 #395696  av loft
 
Offern skrev:Bil = hobby, Hobby = utgifter. Velkommen i klubben ;)
heh;) takk:p



Som mange så har jeg en bolt som absolutt IKKE vil løsne, og sakte men sikkert så blir den ødelagt hvis jeg fortsetter nå.
Har noen gode forslag? rustløsner osv, skralle,hammer osv funkække.
 #395702  av a man in the nude
 
Den u-lyden du beskriver kan også være en drivknute som er gåen. Sjekk drivledds mansjettene dine. Hvis du ser spor etter fett på driv-akslingen eller i nærheten, så tyder det på rift i mansjetten. Byttet begge de yttre drivknutene mine i fjor, da jeg også hadde den u-lyden du beskriver. I begynnelsen kom lyden kun med mye ratt-utslag, men den ble værre og værre over tid....med mindre og mindre ratt-utslag. Skikkeig iriternde.
 #395714  av loft
 
a man in the nude skrev:Den u-lyden du beskriver kan også være en drivknute som er gåen. Sjekk drivledds mansjettene dine. Hvis du ser spor etter fett på driv-akslingen eller i nærheten, så tyder det på rift i mansjetten. Byttet begge de yttre drivknutene mine i fjor, da jeg også hadde den u-lyden du beskriver. I begynnelsen kom lyden kun med mye ratt-utslag, men den ble værre og værre over tid....med mindre og mindre ratt-utslag. Skikkeig iriternde.

Ja er akkuratt slik du beskriver det. MEN tok og bremsa forsiktig da jeg hørte lyden og da forsvant den, så tenker at det bare er slitte bremseklosser..veldig slitt. (apropos den bolten som sitter som FAEN er til calipern)
 #395854  av loft
 
Gir oppp...går på veggen nå..feil på feil dukker opp. Da jeg skulle parkere i dag så så jeg at temperaturen hadde steget :s...
Har ingen plass å stå å mekke så er litt kinki, fortsatt ikke fått tilgang til garasjen jeg sku bruke..jævla audi"klubb" as..
Og verkstedet som er rett ved der jeg jobber har jo selvfølgelig stengt i 2uker til...
1. må få fiksa kjølinga (ikke sett på enda så kan jo være easypeasy)
2. blaffringa i eksosen/turboen
3. oljelekkasjen...

Kommer til å fikse opp det som strengs å fikses og så ern GONE..kjøpe meg en corolla



EDIT: lavt blodsukker, beklager. Hjalp å få i seg litt mat.
Kjørte meg en tur for å sjekke tempen, og gav på litt her og der. Blir heldigvis ikke varm (står midt på) når jeg kjører, bare når jeg stopper. Så flaks jeg aldri står i rushtrafikk.
Kjørte innom snapdrive og Teamverksted men de har jo sommerferie, og vinjes bilverksted har fullt opp ut august elrno...Så spør om jeg ikke må kidnappe noe folk med peiling på lørdan.
 #395979  av donk2k
 
Kan høres ut som radiator-vifta di ikke går. Da vil den koke når du står stille, men være fin når bilen er i fart.
Sjekk at vifta starter når den begynner å bli varm på tomgang. Hvis ikke sjekker du sikring og el-koblinger osv.
 #396010  av loft
 
donk2k skrev:Kan høres ut som radiator-vifta di ikke går. Da vil den koke når du står stille, men være fin når bilen er i fart.
Sjekk at vifta starter når den begynner å bli varm på tomgang. Hvis ikke sjekker du sikring og el-koblinger osv.
Takk skal sjekke!:)

Det som irriterer meg litt er at jeg får jo opp "motorlys" når jeg kjører, det kommer og går litt. Har tidligere hatt kode 34 stående ei stund.
Så tenkte jeg sku lese av om det har kommet flere sant. Men nå får jeg baare kontinuerlige blink ----------------------------------------------
slik, det stopper ikke. Det betyr jo at den ikke har registrert noen feil, eller tar jeg feil?

Radiatoren var det masse vann på MEN, muligens dumt spørsmål. Åssn vet jeg at det er nok vann på intercoolern på toppen? skrudde opp lokket men så ikke så mye oppi der.
 #396052  av loft
 
donk2k skrev:Kan høres ut som radiator-vifta di ikke går. Da vil den koke når du står stille, men være fin når bilen er i fart.
Sjekk at vifta starter når den begynner å bli varm på tomgang. Hvis ikke sjekker du sikring og el-koblinger osv.
Vifta går som faen... =/ merka faktisk at temperaturen går oppover hvis jeg ligger i 5-giret i 90km/t og gasser. Men når jeg setter den i 4giret i 100 så går det helt fint...døøh