Impedanse på dyser vs ECU - Helt feil?
Legg innLagt inn:24 jul 2011 13:28
Tenkte å montere Emeralden i dag for å se om jeg får startet opp den.
De originale dysene er lavohmige.
Emeralden skal ha høyohmige.
Problemet er at det burde vært resistor pack på bilen, men det klarer jeg ikke å finne. Skulle sitte på rammen for batterikassen.
Sitat Woodsport:
Noen som har vært borti dette? Prøver å finne svar på google men....
De originale dysene er lavohmige.
Emeralden skal ha høyohmige.
Problemet er at det burde vært resistor pack på bilen, men det klarer jeg ikke å finne. Skulle sitte på rammen for batterikassen.
Sitat Woodsport:
Kode: Velg alt
Dette stemmer ikke i mitt henseende. Jeg har 89661-17030 med lavohmige dyser og ingen resistor pack (?)For a start a Mk1a ECU uses high impedance injectors, a Mk1b uses low imp with a resistor pack, so for that reason alone you can't interchange them, but i am sure there are other reasons too.
89661-17030 (small case size ECU) as fitted to the mk1a MR2
89661-17070 (regular case size) as per fitted to crossover mk1b
89661-17140 (regular case size) as per fitted to later mk1b
Noen som har vært borti dette? Prøver å finne svar på google men....