Side 1 av 1

mkiv N/A Banebil med 1jz!?

Legg innLagt inn:26 jul 2011 18:08
av TBS
Hei, kom over denne annonsen her om dagen:
Er sykt keen på å bygge en banebil i vinter, helst en mkiv da jeg alltid har drømt om det:)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29535036

Det følger ikke med girkasse, men jeg har søkt litt rundt og funnet ut at man kan bruke r154 kassa og skifterhuset (eller hva det kalles) fra soarer? samt girstang (fra en modell jeg ikke husker i farta) som har ''svane hals'' så skiftern passer inn i mkiv uten å kappe for å få det til.

Men i og med at det er en non turbo bil så er vel en åpen diff? hvordan er det å bytte omm differ på mkiv? er diffhuset likt på na/turbo utgavene?

Det følger heller ei med mellomaksel, men på driftmotion så lager dem til 1jz/r154 i mkiv ser det ut som til en ikke alt for ille pris: http://store.driftmotion.com/static/i-3 ... eshaft.php

hva med w58 kontra r154? hva er det beste alternativet?
ellers noen tanker med ett slikt prosjekt??

Mvh Tim

Re: mkiv N/A Banebil med 1jz!?

Legg innLagt inn:26 jul 2011 21:56
av bjornalf
Kjøp mkiv 6 trinns, du kommer aldri til å angre.. Den tåler det meste uten uppgrades. Kan hjelpe å skaffe hvis du trenger, med denne typen biler blir det så mye ekstra deler som må kjøpes og da er prisen mye mer en en mkiv 6 trinns koster. Bare et godt tips.

Re: mkiv N/A Banebil med 1jz!?

Legg innLagt inn:27 jul 2011 22:20
av Radial
Bakdiff: Drit i å kjøpe deg no dyr diff...få en skilla sveiser til å hel-sveise den orginale for deg :)

Bakdiff: N/A diffen er mindere enn TT-diffen.

W58/154/V160: V160 er svindyr... du får faktisk nærmere 3 stk R154 for en V160, og de færreste med 1JZ klager veldig over holdbarheten før de er oppi en 5-600 ponnier. W58 liker generelt ikke å bli voldtatt, ser det byttes ut mange av disse og over til R154 ved turbokonvertering av N/A motoren.