Side 1 av 1

Skal kjøpe mr2 mk1

Legg innLagt inn:14 jun 2004 22:31
av sindrejl
Har funnet meg en ganske pen mk1 nå og var ute å kjørte småhardt med den og kosa meg i en halvtime.. er helt forelska nå.. motoren hadde gått 126.000 og bilen kosta 43k. Nesten ingen rust bortsett fra noe som var gjennomgående (som ikek syntes) fra bagasjerommet ned til hjulbuen på innsia.. var visst noe man kunne fikse med dremel og glassfiber.

Eneste jeg klødde meg litt på var kjøleveska.. svak brunlig farge.. er det typisk når det ikke har blitt skifta eller tyder det på at toppen holder på å si takk og adjø?

Noe mer "typisk" feil jeg bør se etter? Var helt nydelig lyd fra den, grom og fin og bilen gikk like heftig som celicaen min .. mk4.. :)

Re: Skal kjøpe mr2 mk1

Legg innLagt inn:14 jun 2004 22:48
av Speeder
sindrejl skrev:
Eneste jeg klødde meg litt på var kjøleveska.. svak brunlig farge.. er det typisk når det ikke har blitt skifta eller tyder det på at toppen holder på å si takk og adjø?

:)
Sånn du beskriver det, høres det ut som mulig defekt toppakning, så olja lekker ut i kjølevannet. Hvis det kun er dette, er det jo forsjåvidt en en rimelig og kurrant repperasjon

Re: Skal kjøpe mr2 mk1

Legg innLagt inn:14 jun 2004 22:51
av chris
Speeder skrev:
sindrejl skrev:
Eneste jeg klødde meg litt på var kjøleveska.. svak brunlig farge.. er det typisk når det ikke har blitt skifta eller tyder det på at toppen holder på å si takk og adjø?

:)
Sånn du beskriver det, høres det ut som mulig defekt toppakning, så olja lekker ut i kjølevannet. Hvis det kun er dette, er det jo forsjåvidt en en rimelig og kurrant repperasjon
brunt, tyder ikke det på rust i kjølevannet da?

Legg innLagt inn:14 jun 2004 22:57
av CelicaTurbo
gammel toyota forlife kjølevæske vil være mørk ganske brun, men dypper du fingeren i det bør du se en grei klar rødfarge.. hadde det vært mye olje i kjølevannet hadde du nok sett det som klumpete gul gusje mener jeg, eller tilsvarende på peilepinnen for olje.. At kjølevæsken er brun er ihvertfall ikke noe som jeg hadde stusset så mye på..

Legg innLagt inn:14 jun 2004 22:59
av Christian
Brunaktig kjøleveske er nok bare litt rust, samt at den ikke er bytter på en god stund.

Legg innLagt inn:14 jun 2004 23:16
av sindrejl
den er svak brun ja og litt tykkere enn vanlig kjøleveske som har den blåfargen.. kan vel være det er den forlife kjølevesken da, den var ikke noe klumpete eller gulfarge i det hele tatt.

Legg innLagt inn:15 jun 2004 01:08
av Anders gullstein
Tror ikke det er noe alvorlig annet enn at det er en stund siden den har blitt skiftet. Sørg for å lese instruksjonsboka når du skal skifte. På MR2 er det rene sermonien av ting du må gjøre, ikke bare å tømme ut og fylle på. Mange lufte hull plassert rundt omkring.

Dobbelt sjekk bilen for rust. Skru av sideskjørt og se om det skuler seg noe i kanalen. MR2 mk1 er ikke plaget av mange problem, men ruster som en Fiat X1/9 :roll:

Legg innLagt inn:15 jun 2004 01:17
av hmsilset
all Kjøleveska mi er byttet,og den har samme farge.
den er sånn sier de mekanikerne jeg har spurt.Trenger
ikke være topp-pakninga som er gåen

Legg innLagt inn:15 jun 2004 09:29
av @lpher
Sindre? Konverterer du?! :D

@lpher

Legg innLagt inn:15 jun 2004 09:35
av Dalan
@lpher skrev:Sindre? Konverterer du?! :D

@lpher
Han har vel finni ut at det ikke går an å kjøre grevling :mrgreen:

Legg innLagt inn:15 jun 2004 10:48
av sindrejl
haha ja jeg konverterer.. svikter dere med motoren fremme for å kjøre go-kart.. fy flate har ikke hatt det så morro på laaaaaaaaaang tid.. kjørte jo chris sin mr2 i 3 timer på fredag, men en 30min med mk1 var like så morro.. helt sinnsvakt!!! :D

Legg innLagt inn:15 jun 2004 17:36
av Anders gullstein
Sindre: Hvordan ser den ut da? Hvilken farge, utstyr og sånn?

Legg innLagt inn:15 jun 2004 19:55
av chris
Dalan skrev:
@lpher skrev:Sindre? Konverterer du?! :D

@lpher
Han har vel finni ut at det ikke går an å kjøre grevling :mrgreen:
:mrgreen: