TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • John's 91' MR2 - Modernisering (Første interiørdel laget)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401028  av john_e
 
Interiøret blir vel en kombo av lys grå alcantara, med tykke svarte sømmer + smådetaljer i interiør og eksteriør av karbonfiber, som muligens skal lakkeres med sort klarlakk for å gli inn i karosseriet.
Setene vet jeg ikke med enda, men har lyst på bride stoler i svart.


Fikk kjøpt en 10l tank med argon/co2, så har nesten 2000liter med dekkgass stående klar til bruk nå :mrgreen:
Karosseriet har fått de nye kanalene sømsveist, pluss at gitteret bak eksosen er kappet bort (har tatt vare på gitteret hvis jeg ombestemmer meg)
Hjulbuene bak er halvveis nedpusset innvendig, klar for triangulære forsterkninger i dempertårnene, pluss forsegling av kanalene i bakkant.

Ser ut til at det blir mye bra vær de neste dagene, altså mye fremgang! :)
Kommer med bilder når det blir noe verdt å se på.
 #401032  av ArildM
 
Kommer innom i dag og kikker på bilen din samt Mazdaen :)
 #401079  av ArildM
 
Hyggelig å komme innom og treffe andre TS-ogn'ere, blir bra når du får ferdig SW20en din :)

Ser ut som at det blir Mazda på meg nå da :oops: :)
 #401091  av john_e
 
ArildM skrev:Hyggelig å komme innom og treffe andre TS-ogn'ere, blir bra når du får ferdig SW20en din :)

Ser ut som at det blir Mazda på meg nå da :oops: :)
Ja det var hyggelig ja :) Takk skal du ha, skal prøve å få den ferdig før snøen kommer :mrgreen:

Håper på en Mazda show and shine tråd her på TS-ogn jeg da ;) Tror GTX'en kommer til å trives bra i ditt eie! :)
 #401342  av john_e
 
Har kjøpt to meter med lys grå alcantrara nå, pluss 300meter med svart møbeltråd.

Har fått testet litt, og kommet fram til hvilke type sømmer som skal på forskjellige plasser.

Mulig det blir noe bilder av trekt dash og midtarmlene snart nå :mrgreen:
 #401361  av Zepticon
 
john_e skrev:Har kjøpt to meter med lys grå alcantrara nå, pluss 300meter med svart møbeltråd.

Har fått testet litt, og kommet fram til hvilke type sømmer som skal på forskjellige plasser.

Mulig det blir noe bilder av trekt dash og midtarmlene snart nå :mrgreen:
Du skulle si fra når du starta å sy din gnom!
 #401363  av john_e
 
Zepticon skrev:
john_e skrev:Har kjøpt to meter med lys grå alcantrara nå, pluss 300meter med svart møbeltråd.

Har fått testet litt, og kommet fram til hvilke type sømmer som skal på forskjellige plasser.

Mulig det blir noe bilder av trekt dash og midtarmlene snart nå :mrgreen:
Du skulle si fra når du starta å sy din gnom!
Har bare sydd på prøvelappen, slapp av :lol:

Malene er under utvikling. blir flere paneler på dashen enn man ser ellers ;)
 #401441  av john_e
 
Begynner å bli ferdig med malene nå.
Dashen kommer til å bestå av 5 stoffpaneler, mens girtunellen kommer til å bestå av 3 paneler.

Bilder av malene under utforming:
dash2.png
dash2.png (3.98 MiB) Vist 1679 ganger
dash1.png
dash1.png (4.17 MiB) Vist 1679 ganger
 #401504  av DanielJ
 
Ser utrolig bra ut! Gleder meg til å se resultatet :D
Tror du at du kommer til å sy på bestillig eventuelt? Skulle hatt nye setetrekk.. :roll:
 #401511  av ad92
 
Stilig!

Skal bestille alcantara og rødt bride stoff etter nyttår engang, misunner deg som har begynt! respekt at du prøver på dette selv, det tørr ikke jeg :)
 #401638  av john_e
 
DanielJ skrev:Ser utrolig bra ut! Gleder meg til å se resultatet :D
Tror du at du kommer til å sy på bestillig eventuelt? Skulle hatt nye setetrekk.. :roll:
Takk skal du ha :D
Jeg tror dessverre ikke at jeg kommer til å sy på bestilling fremover :) Tror ikke jeg får tid :D
ad92 skrev:Stilig!

Skal bestille alcantara og rødt bride stoff etter nyttår engang, misunner deg som har begynt! respekt at du prøver på dette selv, det tørr ikke jeg :)
Thanks ;)
Klarer ikke å stoppe meg selv fra å gå i gang med slike småambisiøse utfordringer :| Får håpe resultatet blir verdt alt strevet :mrgreen:
Skal du få noen til å sy trekkene? Rødt bridestoff høres spennende ut :D


Må forresten si at etterligningsstoffet jeg kjøpte, faktisk er holdbart til 50 000 martindale! :D (hard bruk krever 25 000)
Kostet beskjedne 108kr meteren :mrgreen:

Har også begynt å lukke skjøtene i hjulbuene bak nå. Kommer til å bli en superholdbar løsning! 8)
 #401658  av magnesmurf
 
Må si at jeg er imponert over pågangsmot og guts, når du tør å prøve og sy ditt eget dashbord :!:
Har du noen erfaring med slikt fra før av, eller er det første gang du prøver deg på et slikt syprosjekt?
Håper virkelig det blir bra! Er spent på resultatet 8)
 #401663  av ArildM
 
Ettersom du vet hva Martindale er så regner jeg med at du kan litt om stoff :wink:
(Måtte Google det for å finne ut hva det var)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8