TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • John's 91' MR2 - Modernisering (Første interiørdel laget)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #399556  av john_e
 
Ligger vel an til en update snart nå.
Har to nye kanaler i hus, så sveising blir neste punkt. Venter bare på Kemppi-apparatet.
 #399862  av john_e
 
Skarholm skrev:hva skjer på interiør fronten? vi har begynnt å trekk om en del i vienna mikrofiber å det er veldig bra
Skjer ikke så mye med interiøret enda, men det blir utover de neste månedene ;)
Hvilke farger bruker dere på tekstil og sømmer?

Mig/Mag sveiseapparat er kjøpt inn, pluss at jeg har handlet inn karosseri-og-lakkkjemikalier som trengs.
Fikk testet ny-apparatet i kveld, og må si at det har fungert topp med 0.8mm tråd og argon/co2 mix.
 #399889  av Mr_Storbrua
 
Skarholm skrev:Vi har brukt en ganske så sort svart farge. men vi har ikke sydd noen plasser enda.
Hvordan er dette å jobbe med? f.eks trekke ett helt dashbord...
 #399893  av Skarholm
 
Mr_Storbrua skrev:
Skarholm skrev:Vi har brukt en ganske så sort svart farge. men vi har ikke sydd noen plasser enda.
Hvordan er dette å jobbe med? f.eks trekke ett helt dashbord...
Det er mye mykere og lettere og jobbe med en skinn, men et helt dashbord klarer ikke jeg iallfall, men det er mulig, men vanskelig.
 #399903  av john_e
 
Jeg skal jo trekke hele dashen, og kanskje hele dørene også.
Tenker det blir ganske utfordrende, men gir meg ikke før finishen blir perfekt.

Har prøvd å trekke et par deler i microfiberstoff fra før, og det ble veldig bra.
Det er litt lite tøyelig rundt skarpt konvekse og konkave former, så det man trenger er å ta seg god tid for å få det riktig.
 #399910  av DanielJ
 
Hvor var det du kjøpte det microfiber stoffet?
 #400156  av john_e
 
DanielJ skrev:Hvor var det du kjøpte det microfiber stoffet?
Kjøpte det på et stoffvarehus ved Trondheim, Stoff og stil heter det vel.
Fant microfibertekstiler som tålte utrolige 50,000 martindale! :D
Bra pris var det også.

Oppdatering

Har gjort en ganske stor jobb med å få på de nye kanalene den siste uka.
Passformen ble jeg veldig godt fornøyd med.
Screen shot 2011-10-02 at 9.44.51 PM.png
Screen shot 2011-10-02 at 9.44.51 PM.png (4.29 MiB) Vist 1567 ganger
IMG_4107.JPG
IMG_4107.JPG (1004.76 kiB) Vist 1567 ganger
Det føles bra å fikse karosseriet må jeg si! :)
 #400160  av Zepticon
 
john_e skrev:
DanielJ skrev:Hvor var det du kjøpte det microfiber stoffet?
Kjøpte det på et stoffvarehus ved Trondheim, Stoff og stil heter det vel.
Fant microfibertekstiler som tålte utrolige 50,000 martindale! :D
Bra pris var det også.
Venter enda på invitasjon til sykveld hos deg :D
Er sykt spennt på å se hvordan det stoffet er å trekke større ting som dash med.
 #400163  av DanielJ
 
Ser bra ut med nye kanaler, må også fikse mine før min MR2 ble lakkert :wink: Har også planer om å trekke opp hele interiøret i alcantara/semsket skinn. Vet du om noen bra sider hvor det syr trekk på bestilling? Tok kontakt med http://www.edgeautomotive.co.uk/ men de måtte ha setene sendt til england..
 #400289  av john_e
 
DanielJ skrev:Ser bra ut med nye kanaler, må også fikse mine før min MR2 ble lakkert :wink: Har også planer om å trekke opp hele interiøret i alcantara/semsket skinn. Vet du om noen bra sider hvor det syr trekk på bestilling? Tok kontakt med http://www.edgeautomotive.co.uk/ men de måtte ha setene sendt til england..
Takk, det er utrolig godt å få gjort noe med rusta ja :)

Vet ikke om andre enn Edge som syr interiør nei.
Ser at det er noen som selger erstattningstrekk til mr2 på ebay da (for stoler,) men aner ikke hvordan de er.

Jeg planlegger jo å sy og trekke opp selv, så har egentlig ikke lett så mye etter bedrifter som gjør det.
Mulig at det blir skinnseter + alcantara ellers ;) Må jo nesten ha noen kontraster også.
 #400308  av ad92
 
koster 12 - 15 000 u/mva om du demonterer selv å få trekt opp taket, dashbord, tunnel, oppbevaringsboks og dørene i svart skinn med røde sømmer... da må du montere det sammen selv, forhørte meg med en bedrift i Norge som jeg ikke husker navnet på akkurat nå.. så er en del å spare på å trekke opp igjen selv, men har hørt at det er vanskelig å trekke opp igjen store deler som f.eks dashbordet.. så det er jo litt prioritering om man tar kjangsen og har troen på at man klarer det eller vill betale litt for at andre gjør det perfekt.. all respekt til deg hvertfall som hiver deg ut i dette :) blir nokk helværst til slutt
 #400312  av Zepticon
 
john_e skrev: Mulig at det blir skinnseter + alcantara ellers ;) Må jo nesten ha noen kontraster også.
Har ikke troen på det. Ville heller kjørt "Alcantara" som hovedtrekk, og skinn på detaljene. Dvs skinn "inni" dørene, i midten av setene og slikt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8