Side 1 av 8

John's 91' MR2 - Modernisering (Første interiørdel laget)

Legg innLagt inn:14 aug 2011 03:16
av john_e
Liste:
- Sveising: 2x kanaler, 2x hjulbuer

- Svart Midship Runabout frontemblem
- 92+ frontleppe, plastoverflate
- Slipe listene til plastoverflate, med "TWIN CAM 16 3SGE" dekaler i hvitt over luftinntakene
- Smådetaljer i ekte karbonfiber, med svart klarlakk

- Lyst grått alcantarainteriør
- Bride seter, originale skinnseter eller lignende, med varmekabler til vinteren
- Fikse alle små interiørlys, og noen ekstra i hanskerom osv.

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:14 aug 2011 15:20
av john_e
Dash og girtunelldeksel ute av bilen.
IMG_3871.jpg
IMG_3871.jpg (1.03 MiB) Vist 2299 ganger
Bil klar for innvendig rensing, lakkering og lydisolering.
IMG_3857.JPG
IMG_3857.JPG (1.08 MiB) Vist 2299 ganger
Girmekanisme demontert, renset og montert med nytt fett.
IMG_3786.JPG
IMG_3786.JPG (961.13 kiB) Vist 2299 ganger

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:14 aug 2011 15:25
av john_e
Noen som vet hvilket skum som kan brukes til innsprøytning i takkonstruksjoner uten å trekke til seg vann?

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:14 aug 2011 19:56
av Zepticon
john_e skrev:Noen som vet hvilket skum som kan brukes til innsprøytning i takkonstruksjoner uten å trekke til seg vann?
Skum?
Legg først slike tynne asfaltmatter, og så legger du skummatter. Slike som er i neopren eller lignende. Styr unna alle tekstiler og slikt som ikke er vanntett på plasser du ikke er 100% sikker på at det ikke er lekasjemulighet.

De tynne asfaltmattene stopper resonans, mens de tykke skummattene demper støy.
Og før du setter i gang så kan jeg advare om at det koster skjorten om du skal gjøre en skikkelig jobb:)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:14 aug 2011 21:22
av john_e
Zepticon skrev:
john_e skrev:Noen som vet hvilket skum som kan brukes til innsprøytning i takkonstruksjoner uten å trekke til seg vann?
Skum?
Legg først slike tynne asfaltmatter, og så legger du skummatter. Slike som er i neopren eller lignende. Styr unna alle tekstiler og slikt som ikke er vanntett på plasser du ikke er 100% sikker på at det ikke er lekasjemulighet.

De tynne asfaltmattene stopper resonans, mens de tykke skummattene demper støy.
Og før du setter i gang så kan jeg advare om at det koster skjorten om du skal gjøre en skikkelig jobb:)
Skal gjøre en skikkelig jobb, så blir vel litt kostbart. Det er verdt det med stille bil da :)

Det skummet jeg snakker om blir visst brukt til å sprøyte inn i hullete takbjelker, der man ikke kommer til med matter.
Byggeskum er fyfy pga svampeeffekt, så lurer på om noen vet hva som ikke trekker vann?

Tenkte å spraye hele kupéen med termoakustisk belegg på 2,5mm, og skummatter.
Er det noe å satse på? Slike belegg brukes jo i skipsbygging for å dempe resonans.

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:14 aug 2011 22:10
av ad92
Husk å legge ut en "how to" når du skal trekke om til alcantara :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 00:20
av ArildM
Bruker du Autosol på gearmekanismen? :mrgreen:

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 00:31
av john_e
ad92 skrev:Husk å legge ut en "how to" når du skal trekke om til alcantara :)
Skal prøve, kommer sikkert til å bli en lang og komplisert post i så fall :)
ArildM skrev:Bruker du Autosol på gearmekanismen? :mrgreen:
Vel, ikke inn i selve mekanismen da :mrgreen:
Hadde dype hakk i metallet oppover girstanga, så jeg bearbeidet overflaten med fil, 60-papir, 120-papir, og autosol.
Skal prøve å "pulle off" synlig girstang med TRD lærkule på toppen ;)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 01:47
av Skarholm
Gleder meg til å følge med på denne vendingen, har tenkt litt i samme bane selv, stå på!

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 02:14
av john_e
Takk Skarholm :)

Fikset en skisse av hvordan jeg ser den for meg når den er ferdig:
John's MR2 plan.png
John's MR2 plan.png (793.54 kiB) Vist 2240 ganger
Muligens en rev.3 vinge med 25-50mm heveklosser også.. Hva tror dere?
Kan også vurdere en liten ducktail lignende avslutning på bagasjelokket.

Forresten, overse den manglende skjøten mellom bakfangeren og resten ;)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 08:31
av ArildM
Liker :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 09:56
av inzane2012
Personlig er jeg ikke noe fan av vingeløs SW20, syns bagasjelokket har en altfor stor kurve bakerst til at det skal bli noe særlig pent, så jeg håper vertfall ikke du går for akkurat den løsningen... Usikker på hva jeg syns om evt heveklosser på 98-99 vinga, di vertikale støttene er jo skrår jo rett opp fra lokket om du skjønner, så da ville jeg heller gått for TRD vinga :?

MEN ducktail(bare du ikke tenker på Border sin, den er fæææl) tror jeg kan bli veldig fett om den blir støypt inn i lokket slik at det ser stock ut ;) har bare sett ett par SW20 på nettet med ducktail bagasjelokk, men er resten av bilen skikkelig gjennomført så tror jeg det kan bli bra...

(ps: madPSI har/hadde bagasjelokk i ducktail utførsel i carbon, den var rimelig nice)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 11:38
av Zepticon
john_e skrev:
ad92 skrev:Husk å legge ut en "how to" når du skal trekke om til alcantara :)
Skal prøve, kommer sikkert til å bli en lang og komplisert post i så fall :)
Bruker du ekte, eller det dem selger på stoffsjappa på tiller/citysyd?

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:15 aug 2011 16:22
av john_e
ArildM skrev:Liker :)
Supert!
inzane2012 skrev:Personlig er jeg ikke noe fan av vingeløs SW20, syns bagasjelokket har en altfor stor kurve bakerst til at det skal bli noe særlig pent, så jeg håper vertfall ikke du går for akkurat den løsningen... Usikker på hva jeg syns om evt heveklosser på 98-99 vinga, di vertikale støttene er jo skrår jo rett opp fra lokket om du skjønner, så da ville jeg heller gått for TRD vinga :?

MEN ducktail(bare du ikke tenker på Border sin, den er fæææl) tror jeg kan bli veldig fett om den blir støypt inn i lokket slik at det ser stock ut ;) har bare sett ett par SW20 på nettet med ducktail bagasjelokk, men er resten av bilen skikkelig gjennomført så tror jeg det kan bli bra...

(ps: madPSI har/hadde bagasjelokk i ducktail utførsel i carbon, den var rimelig nice)
Det kommer til å være enklest å fikse ducktail. Da altså den integrerte typen. Har troen på at det kan bli ganske tøft og OEM i looken.
Blir strekt litt mer bakover enn madPSI sin ducktail da :)
Zepticon skrev:
john_e skrev:
ad92 skrev:Husk å legge ut en "how to" når du skal trekke om til alcantara :)
Skal prøve, kommer sikkert til å bli en lang og komplisert post i så fall :)
Bruker du ekte, eller det dem selger på stoffsjappa på tiller/citysyd?
Har planlagt å bruke ekte Alcantara, altså merkevaren. Stoler ikke på slitestyrken til andre varianter, dessuten må det tåle sollys i årevis.
Har sett et dansk tekstil, som heter Comfort+ (skal være utrolig robust, på linje med Alcantara) men finner ikke forhandlere av det.

Hvis noen hjelper meg å finne en leverandør av Alcantara/Comfort+, setter jeg stor pris på det :)

Re: John's 91' MR2 - Modernisering

Legg innLagt inn:16 aug 2011 01:58
av magnesmurf
Alcantara vet jeg at han jeg bestilte interiøret mitt fra også forhandler. ( www.lsc-interiors.co.uk )
Er sikkert mulig å bestille løs alcanatra fra ham, evt formklippet eller hele interiørdeler til mr2en.

Har forresten et sort midshipemblem liggende. Nytt og ubrukt hvis du interessert. Var noe jeg fikk feil da jeg bestilte mitt blå.