Side 1 av 1

3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 208hk?

Legg innLagt inn:25 aug 2011 20:24
av Daniel HS
Vurderer å bytte motor i bilen min av diverse grunner.

Men lurer litt på et par ting vedrørende motorbytte. Det er snakk om 2.gen.

Dersom jeg får tak i en Mr2 motor, er det mye jobb å bygge denne om til Celica? Tenker på om innsug, manifold osv osv er likt?

Og såvidt jeg har forstått på Egon (motorimport.dk), kan jeg bruke min ECU og mitt ledningsnett på en JDM motor. Men JDM motorene har jo 225hk, mens min har 208hk. Hva som er forskjellen på de to motorene? Er det ECUen som gjør at den ene har mer hk enn den andre? Og vil jeg da tape 17hk på å bruke min ECU? Eller er det noen andre grunner til dette?

Takker for svar :)

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:27 aug 2011 09:35
av Daniel HS
Ingen? :/

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:03 sep 2011 16:52
av lasse
JDM har vel ikke egr, men det mest fornuftige er jo å koble vekk den uansett, JDM har også keramisk turbin på turboen, tåler vel ikke like mye som euro spec...
Ellers mener jeg å ha lest at mr2/celica motorene er kliss like bortsett fra braketten og plasseringen av dynamoen og ledningsnett.

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:04 sep 2011 14:50
av Daniel HS
Ja, ledningsnettet ja. De motorne jeg har funnet er uten ledningsnett/ecu, så blir sikkert en del ombygging da. Turbo har jeg ny uansett, kjørt kanskje 10 mil :)

Så blir litt jobb med en JDM altså...

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:04 sep 2011 15:11
av sleeper
du bygger den om på en times tid.. ikek store greiene og bygge om.

Du må flytte dynamo og servopumpa.
utover det er det ikke ikke noe spess og bytte.

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:04 sep 2011 15:32
av MOTORSPORTHUSET
vis det er 3 gen mr2 så
støter du borti disse problemene.
vannstuss går i den vannakjølte intercoleren din.
du må slipe i vannpumpa for og få festa cs dynamofeste.
du må lage adapter fra insug til intercooler.

Re: 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 20

Legg innLagt inn:04 sep 2011 17:34
av Daniel HS
Tenkte 2.gen, for å gjøre alt lettere. Da kan jeg bruke begge motorne om hverandre, dersom noe skulle skje.