1JZ vs 2JZ
Legg innLagt inn:29 aug 2011 11:36
Skal til med motor på min banebil, men er usikker på om hva jeg skal gå for.
1JZ-GTE VVT-I (originalt singelturbo versjonen) eller 2JZ med eller uten VVT-I
Ønsket er er sted rundt 500-600hk, og lite turbolagg. Girkassen blir i første omgang r154, så får vi se hvor lenge det varer.
Det er rimelig greit å få denne effekten ut av 2jz motorene, men hvordan er det i forhold til en 1jz vvt-i, og vil denne holde seg like lenge over tid slik som 2jz?
Har lest at denne (1jz vvt-i) fikk forbedret topp osv i forhold til den første modellen..
Jeg vil selvfølgelig gå for en passe stor singelturbo med kjapp respons og E85 + alt annet som er nødvendig selvfølgelig. Men det er vel kansje litt enklere å skaffe deler til 2JZ også!?
Men ønker å vite fordeler og ulemper på noen av de? Er jo ikke "all verden med effekt" det er snakk om her, ihvertfall ikke på 2jz motoren. Er det bare tull å spekulere i 1JZ?
1JZ-GTE VVT-I (originalt singelturbo versjonen) eller 2JZ med eller uten VVT-I
Ønsket er er sted rundt 500-600hk, og lite turbolagg. Girkassen blir i første omgang r154, så får vi se hvor lenge det varer.
Det er rimelig greit å få denne effekten ut av 2jz motorene, men hvordan er det i forhold til en 1jz vvt-i, og vil denne holde seg like lenge over tid slik som 2jz?
Har lest at denne (1jz vvt-i) fikk forbedret topp osv i forhold til den første modellen..
Jeg vil selvfølgelig gå for en passe stor singelturbo med kjapp respons og E85 + alt annet som er nødvendig selvfølgelig. Men det er vel kansje litt enklere å skaffe deler til 2JZ også!?
Men ønker å vite fordeler og ulemper på noen av de? Er jo ikke "all verden med effekt" det er snakk om her, ihvertfall ikke på 2jz motoren. Er det bare tull å spekulere i 1JZ?