TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Storbrua's GT4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402155  av Mr_Storbrua
 
eksosen min er 2,5", så er kjekt om det bolter rett på der..

Men har du link?
 #402178  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:eksosen min er 2,5", så er kjekt om det bolter rett på der..

Men har du link?

Det er mitt også :) Boltes rett på, pga flensen.. Snakk med roger "motorsporthuset" han skaffer slike.. :)

Kan forresten være et sant helvette å få av den gamle.. veier ca 10-12kg og og er enklest å ta ut nedover.
kryss fingra dine for at skruene til varmeskjoldet ikke er rusta fast!
jeg måtte klippe mitt av!

Ellers så er det rimelig greit å komme til skruene vist du tar av oljefilteret :)
 #402236  av Mr_Storbrua
 
Bytte den blir enkleste del jobb.. Skal bytte turbo uansett, varmeskjold har jeg ikke. husker du hva du ga for downpipen?
 #402245  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Bytte den blir enkleste del jobb.. Skal bytte turbo uansett, varmeskjold har jeg ikke. husker du hva du ga for downpipen?

Får satse på det :)
Ga 1500kr
 #402251  av Mr_Storbrua
 
Aha.. Får høre med han om den kommer i 2,5" au da..
 #404014  av Mr_Storbrua
 
Lite som skjer her.. Driver å prøver å få spart opp litt penger til "ny" blokk til motorprosjektet..

Ellers venter jeg på litt pakninger til eksos, så jeg kan få bytta turbo.
 #404024  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Lite som skjer her.. Driver å prøver å få spart opp litt penger til "ny" blokk til motorprosjektet..

Ellers venter jeg på litt pakninger til eksos, så jeg kan få bytta turbo.
fått tak i dp?
 #404050  av Mr_Storbrua
 
Nei.

Fant vel igrunn ut at så lenge jeg skal bygge ny motor, så er det bortkasta å bruke penger på downpipe nå, som jeg uansett ikke kan bruke videre..
 #404080  av Andrepedersen
 
Blir bra det...
Når regner du med å begynde ? :)
 #404111  av Mr_Storbrua
 
Så fort jeg har fått inn penger nok til å kjøpe de første tinga.. Mulig det blir innhandling av 5s blokk rett utpå nyåret.. Må sjekke opp litt i kontoene.. :)

Blir gøy å komme igang, så det kan bli litt mere interessante oppdateringer her :)
 #404175  av Mr_Storbrua
 
Har en kompis som har ett electromotive gt sprut som han vil selge meg. Noen som vet om det er ett kjent sprut? Altså om det er mange som kan mappe det?

Kjekt å kunne spare noen tusen på å få ett brukt sprut.
 #404715  av Mr_Storbrua
 
Fikk fiksa litt på bilen idag.. Har hatt litt problemer med venstre vippelykt. Som ikke har vært helt med på å pne seg alltid.. Har vært dårlig kontak, helt til for noen dager siden så røyk ledningen. Så idag fikk jeg skjøta den, og ordna blinklyset. Godt med alt som blir gjort.. Ledningene til lyktemotoren er dårlige, så får fikse de skikkelig når fangeren skal av, men var trangt under der med fangeren på..
 #404735  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Fikk fiksa litt på bilen idag.. Har hatt litt problemer med venstre vippelykt. Som ikke har vært helt med på å pne seg alltid.. Har vært dårlig kontak, helt til for noen dager siden så røyk ledningen. Så idag fikk jeg skjøta den, og ordna blinklyset. Godt med alt som blir gjort.. Ledningene til lyktemotoren er dårlige, så får fikse de skikkelig når fangeren skal av, men var trangt under der med fangeren på..

Greit når en får fiksa mange småfeil som tar tid :)
 #406886  av Mr_Storbrua
 
For snart 2 uker siden skulle jeg på hyttetur, å dro avgårde med celica'n.. Når jeg var nesten kommet til hytta så hadde jeg plutselig ikke turbotrykk lenger.. Skjønte ingenting, alt av slanger var på der de skulle.. Kom hjem fra hyttetur, satsa å håpte at det var selve turboen som det var noe galt med, så bestemte meg for å skifte den.

Vel.. Bildene taler vel for seg :)
Vedlegg
her var det tomt :)
her var det tomt :)
ct26 havari 2.jpg (60.79 kiB) Vist 1815 ganger
ct26 havari.jpg
ct26 havari.jpg (59.17 kiB) Vist 1815 ganger
 #406888  av lasse
 
:shock: :shock: :shock: var ikke mye å skryte av der nei! Godt det var eksossiden og ikke innsugssiden som var tom da...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10