TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • -95 Toyota MR-2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #403997  av Ocean Walley
 
Update clutchbytte på bruksbilen:

Med kun en trang og kald garasje å jobbe i så blir det ikke veldig effektiv jobbing, men jeg har hvertfall fått demontert alt.
Jeg fikk ikke oppgitt noe min-/maksmål på lamellplata hos Toyota Hell bil, men den som begynte å slippe til meg var lamellplata 6.0mm og ny plate var 8.7mm. Etter mitt hode så er gammel lamellplate brukt opp :)
Nå er det søndagspause før montering i morgen.

Nå på lørdagen hadde jeg prøveskilt på JDM MR2 Turbo bilen min :D Og FY for en bil!! Er egentlig glad for at jeg ikke har MR2 Turbo på skilt, for jeg klarer ikke å kjøre pent... Utrolig til moro bil er det lenge siden jeg har kjørt!
Om det er skrudd på noe turbotrykk er jeg usikker på, for måleren viste maks på pådrag i 4 gir.. Har ikke mye erfaring fra å kjøre turbo biler fra før av så vet ikke helt hva som er normalt.

PÃ¥ bildene ser du henholdsvis gammel og ny lamellplate:
Vedlegg
Gammel lamellplate: 6.0mm
Gammel lamellplate: 6.0mm
CIMG02021.jpg (546.37 kiB) Vist 1911 ganger
Ny lamellplate: 8.7mm
Ny lamellplate: 8.7mm
CIMG02041.jpg (522.55 kiB) Vist 1911 ganger
 #404302  av Ocean Walley
 
Da er det noen dager siden jeg ble ferdig med clutchbytte på bruksbilen! I samme slang fikk bilen ny motorolje + filter, ny girolje, nye plugger og skifta ut katalysatoren med en vanlig rør :) Nå er den klar for Ferdinand Ice Festival 6-8 januar! Å fy steike som jeg gleder meg! 3 dager på 4.4km lang isbane sammen Porscher, Nissan GTR'er, Lambo Gallardo, BMW M3 ++ Kunne jo selvfølgelig helst tenkt meg å bruke JDM turbo bilen, men da måtte jeg ha prøveskilt med tillatelse for banebruk. Og når jeg meldte meg på, måtte jeg også skrive reg. nr. på bilen.. Men det blir uansett gromt! 8)
Jeg bestilte jo Stage 1 clutch fra Exedy fra horsepowerfreaks.com og tenkte denne ikke ville komme før uti januar. Men jaggu så dukket den opp i dag :o Hehe! Måtte le litt siden jeg nettopp skiftet til en orginal!
Gidder nok ikke skifte til denne før om ei lita stund :lol:
Vedlegg
CIMG02071.jpg
CIMG02071.jpg (721.06 kiB) Vist 1881 ganger
CIMG02081.jpg
CIMG02081.jpg (763.48 kiB) Vist 1881 ganger
 #404970  av Ocean Walley
 
Helga ble tilbrakt på isbanen i Drevsjø, nord i Trysil. På Ferdinand ice festival 2012!
3 dager til ende med isbanekjøring i fantastiske omgivelser og nydelig vær. Arrangøren var Ferdinand motor AS som er forhandler av luksus og superbiler i Bergen. Med i pakkeprisen var overnatting på Femundtunet, der det også var middag med påløpende fest utover natta :)
Banen var 4.4km lang og hadde ei langside på 1.2km, så her var det muligheter for å få litt fart og testa bremselengder på enden!
Dette er min beste bilopplevelse som sjåfør noen sinne! Jeg følte meg litt motorsvak mot flere Porsche GT3 på ispigg! Selv kjørte jeg på vanlig piggdekk. Men jeg klarte å kjøre fortere enn noen av "superbilene" (Porsche GT3, Chevrolet Camaro ss rs) som hadde samme dekkvalg som meg og hang rimelig godt på Mitsubishi Evo 8 og Audi RS4 med 530 hk.
Toyota MR2 er en fantastisk isbanebil og til neste år er planen å kjøre på ispigg 8)
Vedlegg
I finværet måtte en jo kjøre uten tak ;)
I finværet måtte en jo kjøre uten tak ;)
Ferdinand Ice Festival 2012.jpg (85.97 kiB) Vist 1849 ganger
 #404971  av Ocean Walley
 
JDM Turbo bilen har i dag blitt flyttet til sitt nye tilholdsted! Jeg har leid halvparten av et verksted av MR292 her på forumet. :D Håper på å få skruselskap av han med hans prosjekt etterhvert!
Veldig veldig fornøyd med størrelse og standard og ser fram til å skru MYE bil der framover!
Verksted ligger desverre litt unna der jeg bor, men hva gjør vell det når jeg får skrudd i så fine lokaler :D
Neste blir å få flyttet utover bilen som jeg skal ta karosseriet fra.
Vedlegg
CIMG02221.jpg
CIMG02221.jpg (699.9 kiB) Vist 1844 ganger
CIMG02241.jpg
CIMG02241.jpg (710.61 kiB) Vist 1844 ganger
CIMG02261.jpg
CIMG02261.jpg (677.42 kiB) Vist 1844 ganger
 #404991  av ArildM
 
Digg :D
 #404995  av Ocean Walley
 
Driver å lager film fra isbanekjøringa! Filmet med Go-Pro HD actioncam i en del forskjellige vinkler. Ble mye snadder å se på etterpå :wink: Men med min pc kunnskap og filmlage erfaring, så bruker jeg litt tid på det, kjenner jeg meg rett :lol:
Gled dere til MR2 på isbanen i solnedgang 8)
 #404996  av mr292
 
Flott å se bilen har funnet seg plass i verkstedet, håper på å få inn noen mr2'er der inne ja :) synd resten av halvparten er bortleid som vinterlagringsplass nå da, hvis ikke skulle jeg tatt i bruk det =)
ser i hvertfall ut til at det er god nok plass å boltre seg på.
Får forberede meg på våren =) både med tanke på motor/bil og tilhørende deler, og ikke minst dokumentasjonspapirer til/fra biltilsynet.

edit: jeg gleder meg foresten veldig til å se turbobilen, har aldri sett blå mr2 på annet enn bilder, og det er en farge jeg veldig gjerne kunne tenkt meg selv.
 #404997  av Ocean Walley
 
Regner med det blir "mr2 farm" der til våren da :mrgreen:
Mye artigere å skru sammen med flere! Er enklere å dele kunnskap og erfaringer da :)
Kjørte denne på prøveskilt siden pappa mente personbil med henger ferja kostet det samme som vogntog. Men fikk kontra på dette fra en annen. Så skal ringe å høre etter i morgen, og er det ikke så ille pris så tar jeg den andre bilen på henger. Den står på sommerhjul og uten frambremser og i tillegg så kan jeg frakte bilen uten å være avhengig av at andre må være med. Plana er å kjøre den over på onsdag.
 #404999  av mr292
 
oki, jeg har også hørt den nye "henger" prisen, at det er samme som vogntog, er helt bak mål., uten autopass koster det over 450kr hver vei. og DET er drygt.

Har du henger?
å kjøre rundt fjorden går jo også ann da. tar ca 2,5 timer det da. så blir en del lengre. men den "henger" prisen er jo rein svindel, skulle ikke vært lov.

jeg kunne trengt å låne en henger for en dag. for å få frakta mr2'n min til hjembygda skjønner du.
 #405002  av Ocean Walley
 
mr292 skrev:oki, jeg har også hørt den nye "henger" prisen, at det er samme som vogntog, er helt bak mål., uten autopass koster det over 450kr hver vei. og DET er drygt.

Har du henger?
å kjøre rundt fjorden går jo også ann da. tar ca 2,5 timer det da. så blir en del lengre. men den "henger" prisen er jo rein svindel, skulle ikke vært lov.

jeg kunne trengt å låne en henger for en dag. for å få frakta mr2'n min til hjembygda skjønner du.
Men med Autopass så koster det samme som vanlig personbil?
Ja vurdert også å kjøre rundt, men skal høre etter først hva prisen er på ferja, så får jeg se.
Jeg har ikke egen henger nei. Jeg får låne en fra en pensjonert rallysjåfør :) Vet han er litt sparsom med hvem han låner den ut til. Har dere ikke på Hell bil altså?
Ron skrev:Arti tråd, her skal jeg følge med :)

Si meg har du en delebil du?
Jeg har delebil ja. 90 mod n/a hardtop i helt ok stand. Ligger litt bilder av den tidligere i tråden.
 #405005  av ArildM
 
Blir forsideplass om du får laget video :D
 #405007  av Ocean Walley
 
ArildM skrev:Blir forsideplass om du får laget video :D
:D Får nå se på resultatet først da, men motiverer til å legge ekstra innsats med slik tilbakemelding :D
 #405032  av Ocean Walley
 
http://www.youtube.com/watch?v=gDwKjDqHldQ


Her er en liten film fra helgas kjøring! Er ikke så flink med redigering, men syns da denne ble helt ok :)
Jeg har bare 1 kamera, så det forklarer de plutselige værendringene underveis :lol:

Hvordan får jeg lagt ut selve filmen her på tråden min? Hos flere så er det jo bare å trykke play..