TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Danielj's MRlowrider

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #398718  av DanielJ
 
Da var det tid for å lage meg en prosjekt tråd for bilen min. Bilen er en rød Toyota MR2 SW20 1993 model. Kommer til å gjøre bilen mest murlig clean og få mest murlig stance stil over den. Når jeg kjøpte bilen 2. september var det satt på Toyota hvite blinkere, Green filter, 30mm Lesjøfors fjærer og rust fulgte med på kjøpet. Orginal felgene som brukes på vinter og sommerhjulene ser mildt sagt ikke bra ut.. Disse må skiftes ut med helt nye felger og dekk. Da jeg er billakkerer blir det hellakkering fortløpende. Kan si så mye som at ded ikke blir rød og at det ikke blir en toyota farge 8) Interiøret kommer også til å bli frisket opp med semsket skinn/ alcantara. Har alt av deler for registerreimskifte liggende. Bare venter til jeg og mekaniker får tid til å skifte det.



Har ikke fått tatt noen skikkelige bilder enda, så jeg legger ut de jeg har til nå.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av DanielJ den 10 jul 2013 23:40, redigert 9 ganger totalt.
 #398738  av Ocean Walley
 
Håper du skal legge opp tåkelys foran også. For min del er det et must på disse bilene!
 #398748  av 3rlend
 
jeg stusser litt på dette !
kom mr2 med to frontfangere?
en for tåkelys og en uten?
på min ser det ut som "splitten" er kappet vekk for å få plass til tåkelys -.-

ellers: dritstilig bil å dritkule bilder :)
 #398751  av DanielJ
 
Ocean Walley skrev:Håper du skal legge opp tåkelys foran også. For min del er det et must på disse bilene!
Kommer nokk ikke grøftelys med det første. Liker bilen best uten.
 #398753  av DanielJ
 
3rlend skrev:jeg stusser litt på dette !
kom mr2 med to frontfangere?
en for tåkelys og en uten?
på min ser det ut som "splitten" er kappet vekk for å få plass til tåkelys -.-

ellers: dritstilig bil å dritkule bilder :)
Kom med og uten tåkelys i fanger. Festene for lyktene er der, så om jeg bestemmer meg for å montere, må jeg kappe litt i grillen. Syns bilen ser best ut uten grøftelys. Smaken er som baken :roll:
 #398754  av DanielJ
 
Bilen skal inn til rustfjerning i morgen :D Blir sveiset inn nytt i bakskjermen og på førerdøren blir fugen fjernet og lagt på nytt.
 #398766  av Audun F
 
DanielJ skrev:
Ocean Walley skrev:Håper du skal legge opp tåkelys foran også. For min del er det et must på disse bilene!
Kommer nokk ikke grøftelys med det første. Liker bilen best uten.
Godt å høre - den var stilig forran! Så veldig lav ut også, men det er vel kanskje fordi den står nedi kurista ;)
 #398769  av DanielJ
 
Audun F skrev:
DanielJ skrev:
Ocean Walley skrev:Håper du skal legge opp tåkelys foran også. For min del er det et must på disse bilene!
Kommer nokk ikke grøftelys med det første. Liker bilen best uten.
Godt å høre - den var stilig forran! Så veldig lav ut også, men det er vel kanskje fordi den står nedi kurista ;)
Er ikke så ille høyden nå. Men på bilde som du nevner, ser jo ikke bilen senket ut siden hjulet står i et hull.. :roll: Men når våren kommer, er planen å få på noen justerbare coilovers. Bilen skal sleppes langt ned :twisted:
 #398785  av DanielJ
 
Har laget en prøve på fargen bilen skal blir sprøytet i. Lakk koden er BMW B09/BMW Marrakesh brown. Fikk ikke fram fargen helt på bildet, men man får en forståelse for hvordan den blir.



Bilde
 #398791  av Audun F
 
DanielJ skrev:Har laget en prøve på fargen bilen skal blir sprøytet i. Lakk koden er BMW B09/BMW Marrakesh brown. Fikk ikke fram fargen helt på bildet, men man får en forståelse for hvordan den blir.
Den var stygglik 4u3 fra Toyota som jeg har brukt! Finfin farge da :)
 #398794  av DanielJ
 
Audun F skrev:
DanielJ skrev:Har laget en prøve på fargen bilen skal blir sprøytet i. Lakk koden er BMW B09/BMW Marrakesh brown. Fikk ikke fram fargen helt på bildet, men man får en forståelse for hvordan den blir.
Den var stygglik 4u3 fra Toyota som jeg har brukt! Finfin farge da :)
Var nærmest bestemt på denne fargen før din ble lakkert, så vil ikke klassefisere meg som copycat :lol: Men de er veldig like! Har helt dilla på brun farge for tiden. BMW B09 er litt mørkere enn 4u5 til Toyota når solen ikke skinner på bilen.
 #398860  av DanielJ
 
Har demonter stort sett hele bilen utvendig i dag sammen med en Toyota biloppretter. Det som gjennstår er demontering av kofferlokk, forskjermer, motorlokk, dørene, panser og ruten bak. Har tatt ut siderutene bak også, så nå blir det toning av alle tre rutene :D Vi fant mer rust som ikke var synlig før bilen var demontert. Skal begynne med å fjerne alle rust og sveise inn nye plater der det trengs i helgen.



Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Fikk foresten TRD genuine girkule i posten! Er utrolig førnøyd med kvaliteten, utseende og vekten på girkulen :D



Bilde

Bilde

Bilde
 #398896  av DanielJ
 
ad92 skrev:Dette blir helværst!! gleder meg til å se den ferdig :D husk å oppdatere ofte nåda, for aldri nokk av bilder :)
Takk :) Er ivrig med å ta bilder, så ikke vær redd for det! Glemte å ta med kamera i går. Derfor ble det bare mobilbilder.
 #399179  av DanielJ
 
Da va helga over. Har jobbet fra tidlig om morgen til langt på natt med bilen. Har ikke vær så flink til å ta bilder underveis, ford jeg har prøvd å få gjort mest murlig. Vi fikk fjernet mesteparten av rusten i dag i sveiset inn nytt i bakskjermen :) Er ekstremt fornøyd med den jobben som oppretten har gjort for meg! Alt av smådeler er klar til lakkering. Har så vidt startet med å lakkere alt av plast og glassfiber deler som ikke tåler å bli satt på tørk. I går fikk jeg også HKS luft filteret. Var rask med på montere det :twisted: Legger ut noen bilder jeg knipset får jeg tok kveld.



Er mer effekt i fagen enn hva bildene viser!
Bilde

Bilde

Bilde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 48