TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's AE86 GT Levin coupe

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #407168  av Holger
 
Tok ut girboks idag siden clutchen slurer så inni h******e, det var jo gjort på en liten time på garasjegulvet, kurrant som bare det bortsett fra at det om sider ble veldig kaldt :? :)

Som dere ser så er ikke clutchen utslitt, bare blitt meeeget varm av all sluringen. Det er hvertfall gjort en dårlig jobb av den personen som monterte TRD clutchen, da det var gris over alt i clutchuset, akslingen, utløserlageret og trykkplata. :lol:



Svinghjulet skal jeg sende inn til en kar som skal frese av det litt å få det godt som nytt :D

Har vært ganske varmt her å gitt :roll:
 #407202  av Holger
 
Pusset av svinghjul og vasket kassen godt med avfetting og høytrykkspler idag :)


ny clutch er inn og kassen er på plass igjen :)
Sidelyktene er bestilt, så da er alle deler til fronten komplett :D
Sist redigert av Holger den 21 feb 2012 17:36, redigert 1 gang totalt.
 #407213  av SupraJensen
 
Meget rått proskjet, artig å se at noen tar seg bryet og steller pent med disse GT'an 8)
 #408511  av Holger
 
karosseriet vurderes solgt til fordel for noe med skilt, ae86/ke70/te71..

om jeg gjør det så blir motor, gir og understell plukket av, og resten til salgs
 #408816  av Holger
 
Første prøvetur på veien ble unnagjort ikveld, var godt å få spøle litt igjen :)

AE82 frontlykter er på plass også, alle fester må lages, men ser bedre ut en orginal lykter :)



 #412219  av mannen
 
Holger skrev: Bilde
Hvor skaffet du grenrør og TRD kabler.. og luftfilteret ? så ut til og sitte bra det ;)
 #412242  av Holger
 
ebay er vel plassen, men pass på, ikke alt fra ebay er noe å ha...

Jeg fikk det med bilen når jeg kjøpte den :)

Karosseri blir kanskje solgt, men her er hvertfall en video av bilen i aksjon! 8)

[youtube][/youtube]
 #412249  av ArildM
 
Ser jo ut til å funke greit det her 8)
 #412264  av Holger
 
karosseri blir solgt tomt, motor å gir skal neddi noe annet, kommer prosjekt når jeg har fått i bil :D toyota såklart :)
 #412268  av Holger
 
synes det er bra at den klarer å spøle i 2.gire såppas jeg, er jo ikke akkurat no stor motor det der :lol:

har en lite plan om carina med 4age osv...
 #412272  av DanielJ
 
Får ekstremt lyst på AE86 når ser ser på tråden din....
 #412276  av Holger
 
da kjøper du deg en :) hadde denne vært mulig å registrere så hadde jeg aldri solgt... blir nok en ae86 på skilt en gang i livet ja, morro bil! :D