TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's AE86 GT Levin coupe

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406897  av Holger
 
Har lenge ventet på at bilen skulle i riggen å trekkes bein i frontbjelken fordi radiatoren passet ikke i det hele tatt, ble helt på skråisen frammi der :x

Men ikveld ble det andre boller!
Snudd bilen, festen en trekloss med stroppe rundt midtbjelken på bilen og hektet den fast i en l200, satt l200 i lavgir, satt meg selv inne i bilen å blåholdt på brems å håndbrekk, fikk kompisen min til å gi gass med l200, litt knak å pang frammi der så ble den så rett som den kan bli å radiatoren smatt rett neddi! :D

felgene er også på plass, men skal lakkere senteret (forslag til farge? tenker mest på noe knæsj, rød/blå ett eller annet) Skal kjøpe noen dekk som passer litt bedre til den også, ble jo heeelt ballong nå :lol:




beklager dårlige mobilbilder :(
Sist redigert av Holger den 16 feb 2012 16:17, redigert 1 gang totalt.
 #406913  av ArildM
 
Ingenting som en finfin hobbyreprasjon 8)
 #406919  av DanielJ
 
Fint med en lys blå farge med en fin korning, på senterene :)
 #406926  av 3rlend
 
hahahhahahahhaha, jeg dør :D
dritbra!
samme gjorde vi med en kompis sin audi 90coupe.
bare at da spente vi fast bilen og festet ei talje i veggen å drog den sånn nogen lunde bedre :mrgreen:
 #406947  av Holger
 
så lenge det knaser å braker litt så flytter det som regel på seg :D
 #406954  av DanielJ
 
Har sett litt på nettet og er enig med John! Hvit var rett og slett bare nydelig! Nostalgisk :wink:
 #406990  av Holger
 
da er radiator festet ordentlig med gummi foringer nederst og øverst, alt var klart til å fylle på kjøleveske, men så fort det begynte å fylle seg opp litt så kom det fort ut igjen :?
rett under termostathuset så drøyp det fint ut, så tok av det å gjorde rent, pusset vekk gammel pakning, satt i ny termostat og ny pakning, vips så ble det tett :)

Bilen startet med en gang også etter å ha stått ei god stund i kalden... trengte ikke lade batteri en gang :D

eksosen ble jeg også helt ferdig med ikveld:
Sist redigert av Holger den 16 feb 2012 16:18, redigert 2 ganger totalt.
 #407043  av Holger
 
skjærmer og diverse på plass, panser trenger fortsatt en go del retting enda, samt lakkering å sparkling av venstre skjærm, men det begynne å ligne på bil igjen nå! 8)

 #407071  av Holger
 
Idag er første gang bilen kjører ut av garasjen av egen marskin på en goood stund, det var godt å se en bil igjen, å ikke en haug med brom... :D



gleder meg til å få rettet opp panser og fått på noen strøk med lakk!


eksoen ble bra nok :D
[youtube][/youtube]
 #407116  av Holger
 
Scotty skrev:Ser bra ut! :D Ble bra med 4 mesh felger ^^
gjorde susen det ja! :D