TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR2 Turbo SW20 1991

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416827  av GhostRider88
 
grattis me eu ok! bra å se at du omsider får skilter på den i ditt eie :) å må si jeg støtter deg fult ut med tanke på å norsk regge s2000 og bruke den som en bil vedsiden av mr2'en 8) sett en del på de bilene der selv, men er for dyre for min student økonomi... tørr jeg spørre hva du må ut med totalt for bil og norsk reg.?
 #416843  av Iceman22
 
Takk for det. Overaskende nok så er ikke S2000 så dyr hvis du regger den med høyrestyrt, produsert i england selfølgelig.
Tenk deg en på finn.no skal ha 260.000kr, så kan du få en for halv pris ferdig registrert i norge.
Sånn ca regner jeg med bilen min kommer til å koste 130.000 ferdig registrert ;)
 #416844  av GhostRider88
 
Iceman22 skrev:Takk for det. Overaskende nok så er ikke S2000 så dyr hvis du regger den med høyrestyrt, produsert i england selfølgelig.
Tenk deg en på finn.no skal ha 260.000kr, så kan du få en for halv pris ferdig registrert i norge.
Sånn ca regner jeg med bilen min kommer til å koste 130.000 ferdig registrert ;)
Det er jo en meget hyggelig prislapp! Irriterer meg disse prisene i norge.. avgifter på avgifter :cry:

Hvordan er det med frakt, import osv. fra england til norge?
 #416848  av Iceman22
 
Største utfordringen er å skaffe forsikring til bilen, den må eieren av bilen skaffe eller noen du kjenner i England. Ingen norske selskap kan hjelpe til med å forsikre utenlandsk bil.
Har vært flere ganger jeg har kjøpt bil i England og eieren ikke ville ta forsikring, så måtte kjøre uten, noe som er veldig stor risk.
Bortsett fra det så er det bare tut og kjør. Ta fly til london flyplass, og buss/tog til det stedet bilen er lokalisert, jo nærmere bilen er flyplassen jo bedre..
Deretter er det bare å kjøre, kan ta ferja til holland, eller tog som går til frankrike fra england.
Kjempe opplevelse på sånne flotte veier med en rask bil :)
 #416849  av ArildM
 
Gratulerer med EU ok :)
Så det er ikke noe problem å få registrert en sånn bil?
 #416852  av Iceman22
 
Nei det er visst ikke noe problem da den er laget for europeiske markedet, hadde det vært japansk import hadde det vært umulig.
Honda norge har sendt meg papirer som inneholder alt vegvesenet trenger til registrering. Trenger dog bytte frontlykter til de som lyser i riktig lyseretning, men det er ikke noe problem. 2 uker til den skal på visning så får tiden vise :)

Et par bilder av dagens parkering, toyota gjengen passer godt på Honda'en 8)
Gamle carinaen er sendt til rustsveising og hellakering, og celica t23 parkeres utenfor nabolaget da det ikke er mer plass her :(
Har så mye biler her at jeg må ha en liste over hva jeg har hehe, men gjør mitt beste å begrense antall biler, men er ikke så lett når man er blitt glade i alle sammen :roll:





 #416875  av GhostRider88
 
Skal sterkt vurdere å importere fra england. Hadde trodd det var mye mer styr enn som så :)

Liker den bilparken der og kjenner meg igjen med det sterke båndet som dannes mellom eier og bil med slike biler. :wink:
 #416933  av Iceman22
 
Oppdatert liste over hva som er gjort/skal gjøres:
Eksteriør:
- Motorpanser fra turbo delebilen
- Bytte frontfanger og sideskjørt til noe tøft som løfter bilens utseende, helst noe sjeldent som andre ikke har.
- Bakfanger: Beholde kaskje den som er fra før? Men mulig den blir byttet hvis den passer dårlig med front og sideskjørt
- Lightweight panser foran med unik motivlakkering av en figur eller liggnende
- REV6 lykter bak, og Revision6 Low Rise Quad Headlamp Conversion
- Gule tåkelys
- Lambodører???
- Svarte blinkers
- Sotet t-tak og bakruter


Dekk/felger:
- 17" Toyo PROXES T1-R 215/40, bak: 235/40
- Felger, ikke bestemt enda


Lakkering:
Viktigste temaet som jeg tenker hver dag på. Litt tidlig å si noe enda, da mange farger frister. Men vil at det skal være noe som skiller seg ut og som ingen eller få MR2 har i verden.. Dette blir valgt basert på andres og deres tilbakmeldinger :)
Mørk brun/gull (dark metal gold) står foreløpig høyest på ønskelista


Interiør:
- MOMO chamption ratt med tuv papirer fra delebilen, godkjenne etterhvert
- TRD Short shift

- Glowshift i lyseblå indiglo, Oljetemp, bredbåndslambda og vanntemp i A-Stolpe
Digital oljetemp foran til venstre for vinduet
Turbotrykk måler på rattstammen
- Bytte ut dørtrekk materiallet til svart skinn
- JDM Bride eller liggnende bøtestoler
- Plasmaskiver til insturment i indiglo lyseblå og bytte pærer på andre lys til samme farge


Drivverk/understell
- Metal Clutch, ukjent merke fra delebilen i Japan
- Mekanisk LSD
- Originale toyota/bilstein dempere
- Ukjente senkefjærer fra delebilen i hvitt farge
- Originale turbo bremser, med greenstuff bremseklosser


Motor:
Skal brukes som hverdagsbil når snøen er borte, så kan ikke være en bensinslukker, så har tenkt å ha milde oppgraderinger som går minst mulig utover bensinforbruket, men kan selvsagt ikke overdrive heller, litt morro må man jo ha.
Siden motoren er i veldig bra stand og har veldig lav km/stand så blir det ikke smidd innmatt / bytting av toppakning sålenge alt er iorden.


- ATS RACING TD06 turbokit med ekstern tial wastegate
- Screamer pipe
- Oppgradert eksos anlegg fra gotsmoked.no, 3" hele veien
- SARD dumpventill
- TRD low temperature thermostat
- XSPOWER intercooler
- ATS FUEL RAIL
- WALBRO 255 bensinpumpe
- Manuell XSturbo boost controller, og sette opp trykket

- Profesjonell datasprut med MAP sensor
- Bytte ut original vifta på intercooler til en SPAL vifte
- Mapping og bytte til større dyser
- Original luftfilter, bytte til konfilter?


Bilstereo:
- ALPINE eller Pioneer 2DIN spiller med skjerm, med ryggekamera
- Skikkelig anlegg, spesifikasjoner ikke bestemt enda

Her er wide body kitet jeg vurderer, TRD 2000GT Replica.
Hva synes dere om det ? Noen som har dette i Norge?
Hadde vel vært bra med gromme felger, spacere, og hellakert bil i mørk gull ? :D
Kitet inneholder:
- Frontfanger
- Sideskjørt
- Bakfanger
- Front sideskjerm utvidelse
- Bak sideskjerm utvidelse
- Bak lukke utvidelse (Rear Trunk Extension)
- Bakspoiler







 #416937  av DanielJ
 
Det er enkelt og greit RÃ…TT!!
 #416951  av FT86
 
det finnes en i norge med dette kittet i gull (tror jeg) allerede :( 91frogner her på forumet om jeg ikke tar helt feil :)

hva med mørk candy green og trd kit? sikkert fett :)
 #416963  av magnesmurf
 
Det finnes et par biler i landet med dette kittet. En mørkerød som var til slags på forumet for noen år siden og en oransje med gullflammer. Men det er alikevel noe av det råeste du får til mr2!
Mener du absolutt bør gjennomføre det hvis du har mulighet til det!
 #416978  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Det finnes et par biler i landet med dette kittet. En mørkerød som var til slags på forumet for noen år siden og en oransje med gullflammer. Men det er alikevel noe av det råeste du får til mr2!
Mener du absolutt bør gjennomføre det hvis du har mulighet til det!
Støtter den fult ut!

Fant forøvrig bilen det siktes til. Den var til salgs for ikke så veldig lenge siden. Eier kaller seg niklasf91.
Salgstråden: viewtopic.php?f=68&t=38972
Bilde:


Tar jeg ikke helt feil er det jan-erik som har den nå:
viewtopic.php?f=62&t=36129
 #416998  av lasse
 
GhostRider88 skrev:
magnesmurf skrev:Det finnes et par biler i landet med dette kittet. En mørkerød som var til slags på forumet for noen år siden og en oransje med gullflammer. Men det er alikevel noe av det råeste du får til mr2!
Mener du absolutt bør gjennomføre det hvis du har mulighet til det!
Støtter den fult ut!

Fant forøvrig bilen det siktes til. Den var til salgs for ikke så veldig lenge siden. Eier kaller seg niklasf91.
Salgstråden: viewtopic.php?f=68&t=38972
Bilde:


Tar jeg ikke helt feil er det jan-erik som har den nå:
viewtopic.php?f=62&t=36129
Er vel heller omvendt den eierrekkefølgen tror jeg :wink:
Er ihvertfall en rød, en blå (kalte seg mr2widebody her inne) og jeg mener det har vært en gullfarget til, uten flammer.
For all del et kult kit, men mye jobb å få det pent, beregn mye sparkling og tilpassing, og også at det kan sprekke opp etter noen år, glassfiber kan være noe dritt...
 #417000  av Iceman22
 
Takk for tilbakemeldinger folkens.
Jeg trodde ikke det var så mange som hadde dette kitet :roll:
Jeg har noen kontakter som er gode på det med tilpassing og sparkling, så det skal ikke være noe problem å få det fint. Det hjelper dog veldig mye hvis man kjøper et kit fra produsent som leverer bra passform, etter å ha lest litt på "www.Trd2000gt.forumotion.com", så kom jeg fram til at VIS racing lager gode kit, så skal ta kontakt med dem.
Av det jeg har lest blir prisen ca 10.000kr ferdig levert til døra pluss moms, og det er vel ikke så ille egentlig når bare en frontfanger kan koste fort 3000...
Jeg får ihvertfall prøve å holde meg til en farge ingen har i Norge med dette kitet.
Har en gullfarge som jeg har for meg i tankene som jeg ikke finner noen eksakt bilder av,
Nærmeste jeg kommer av bilder jeg har funni er denne:



Men den jeg forestiller meg er hakket mørkere :P Skal ikke være sånn gullfarge at den ser oransje eller brunn ut i enkelte vinkler, men PURE GOLD.

Ellers er det denne her CherryRed candy fargen som gir meg frysninger hver gang jeg ser på bildet :shock: Hadde ikke vært dumt det heller ?


Btw, fant et bilde av monster body kitet fra vis racing:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9