TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR2 Turbo SW20 1991

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414763  av Iceman22
 
lasse skrev:Ser egentlig helt lik ut som min den ic'en der, har kun merket noe på effektiviteten en gang, det var på rudskogen, 30grader i lufta og mye hardkjør, gikk noen runder også begynte bilen å slite med å holde trykket oppe (varm luft, hadde også kun manuell boostcontroller da)
Det er jo selfølgelig bedre med vannkjølt, men den der er ihvertfall mye bedre enn den originale.

Jeg bremset 294hk på hjula med min, og det var med original ic.
Jau, jeg har god tro på at denne intercooleren holder ihvertfall når den ikke skal brukes til banekjøring, viktigste er at den er bedre enn den originale og ser mye tøffere ut.
XSPOWER er hvor intercooleren er fra, turboene de selger er ikke kjent for å være bra, men selve IC kitene har fått et veldig bra rykte, spessielt til MR2, men passformen for rørene kunne vært bedre, måtte modifisere litte grann, og skifte ut alle slangeklemmene...
 #414766  av lasse
 
SÃ¥ lenge dem er tette er det jo greit :wink:
Har ett kit fra ko racing selv, og en kompis har en fra ATS racing, kliss lik ic (kopi av greddy sin) men rørene på min er i mye bedre kvalitet, hans holder de også, men de er veldig tynnvegget.
Har måttet bytte en klemme selv, strammet så hardt at den ga seg :roll:
 #414767  av 3rlend
 
jo intercooleren funker jo mye bedre en orginalt sikkert :) og 350-400hk - en stund.
men etter drag etter drag etter drag greier den ikke å kjøle ned al den varme lufta :P

sliter som faen med varme på min -.-
 #414770  av Iceman22
 
Vel, vi hadde ikke hatt det problemet hvis bilene våres var beregna til bane hvor bagasjerom er minst prioritert, og ikke problem med statens satanvesen :lol:







 #414789  av ArildM
 
Skulle gjerne ha hatt den i stort format, men såvidt jeg kan se er det intercooler rør som går frem til frontmontert IC :mrgreen:
 #414795  av 3rlend
 
Hvorfor har han kuler bake da?:p
Må jo bli et voldsomt turbo lag med så lang rørgang?:p
 #414802  av DanielJ
 
Det er vel to forskjellige biler, Erlend :wink:
 #414822  av Iceman22
 
Der tror jeg vi har den mest extreme modda MR2 noensinne...
Men det med turbolagg pg.a. så lang avstand fra IC til motor lurer jeg også på.
 #414827  av 3rlend
 
DanielJ skrev:Det er vel to forskjellige biler, Erlend :wink:

kunne ikke jeg lukte da :P
sitter i asfalt damp 15 timer om dagen så jeg går i min egen verden :P
 #414836  av ArildM
 
Den var litt rå da :D
Må da funke på et vis siden han henter ut såpass mye effekt. Jaggu meg mye forsterkninger i det chassiet gitt. Tilogmed i gulvet mellom setene!
IC rørene funker jo sikkert som varmeapparat på kalde dager :mrgreen:
 #415945  av Iceman22
 
Vel det har ikke skjedd så mye nytt her med bilen i det siste nå som jeg holder på med de andre bilene jeg har også, det som er neste på lista er å få denne eu godkjent.
Har gjort litt research rundt området mitt hvem som kan ta eu kontroll som ikke legger merke til/ikke er så nøye med ulovlig motor :roll:
Har funnet et par stykker som ser bra ut, problemet er bare at alle av dem har ferie akkuratt nå, så blir ikke godkjenning før i august!
Det ble dog prøveskilt idag siden det var meldt fint vær, og som vanlig var det morro å få kjørt litt. Men helsike bilen bråker ganske når man gir på, spessielt fra wastegaten som er helt åpen, blir dette godkjent så skal jeg ikke klage. :wink:
Siden den ikke har katalysator så blir jeg nødt til å bruke kondensfjerner for å få ned CO nivået på kontrollen, som funker hver gang på Celicaen ihvertfall, så får de bare tro på meg cat ikke var på bilen i 1991.

Har dog lyst å prøve å støydempe bilen noen desibel, men slik jeg ser det så blir det ganske vanskelig på eksosen som er på nå.
Noen forslag hvordan man får satt i en liten lyddemper, eventuel katalysator her?
Jeg kan ikke bruke originale downpipen med cat lenger pg.a. flensen på td06 ikke passer, og mellomstykket med flexi er så kort at jeg finner noe som passer som man kan ha mellom. Svendsen eksos kunne heller ikke finne noe løsning :|

 #416814  av Iceman22
 
Ja da var det en stund siden sist det ble noe oppdatering.

EU kontroll
Grunnet lang ventetid på eu kontroll så ble det sånn, men ventetiden var verdt det, for bilen gikk gjennom EU kontroll uten feil, så iløpet av uka så blir det skilter og tut og kjør :wink:
Er bra at alt løser seg med en flaske kondensfjerner på biltema til 30kr, så slepper man det katalysator tullet som ødelegger turbo spool up :D



Honda S2000
I mellomtida så var jeg også innom England en tur og kjøpte meg en billig Honda S2000, som var billig grunnet noen riper i lakken, og mangler diverse ting i interiør som ble ribbet til banebruk.
Hadde planer å ta ut motoren å sette den i AE86, men jeg ble på en måte frelst av V-tec og selve bilen, så tenkte å norsk registrere den. Det går nok litt utover økonomien til MR2 prosjektet, men ikke så ille at jeg må selge mr2, for det kommer ikke til å skje uansett.
Fantastisk bil det også, så blir litt 50/50 kjøring med mr2 og honda 2000 :D
AE86 er jeg ikke sikker på enda hva jeg skal gjøre med :|




Montering av glowshift klokker
Neste som er på lista er å få montert klokkene jeg kjøpte på glowshift for å få oversikt hva som skjer i motoren, og så jeg kan skru opp turbotrykket!
Problemet er dog monteringen, da jeg er helt grønn på sånn elektronikk (også inkludert kobling av bil anlegg), så jeg håper jeg kan finne noen som kan hjelpe til med koblingen. Det blir bredbåndslambda, oljetrykk, oljetemp, vanntemp og turbo trykk målere.
Hvis noen vet om noen som kan hjelpe til mot betaling så si gjerne ifra, jeg bor i Sandefjord..





Nye dekk
Ellers så må jeg ha nye dekk så skal bestille meg noen på dekkonline, og bruke noen 17" felger som jeg fikk fra delebilen som midlertidlig løsning, så blir det nye felger etterhvert..
Kom fram til at TOYO blir bra alternativ till en ikke så dyr penge,
Foran: Toyo PROXES T1-R
215/40 ZR17 87W RF med felgbeskyttelseslist
1206,- x2

Bak: Toyo PROXES T1-R
235/40 ZR17 94Y RF med felgbeskyttelseslist
1303,- x2

Ellers så er jeg fornøyd at jeg endelig får MR2 på veien igjen og får nyttet den til snøen kommer, jeg har trossalt aldri hatt bilen med skilter under mitt eie 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9