TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR2 Turbo SW20 1991

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417575  av 3rlend
 
0.6 satan da blir set mye bråk! Still opp trykket så blir det behagelig skkal du se.
Hmm.. jeg har altid hatt ats bankrsensor, fylte kun 95 da den var orginal hele tiden, merket ikke noe forskjell med 98.
Men med td06 så bruker jeg 98.
 #417582  av ArildM
 
Kjører org trykk jeg også, enda.
Og bruker 98 oktan siden jeg vet JDM motorene liker det :)
Kan vel kjøre med 95 også, men det er mulig den stiller litt tilbake på tenninga?
I usa kjører de jo med 92 oktan, så 95 går sikkert greit. Koster strengt tatt så lite mer for 98 at jeg ser ikke noen grunn til å fylle 95 :)
 #418303  av 3rlend
 
Iceman22 skrev:Dessverre Erlend, har fortsatt ikke funnet noen som kan hjelpe meg å montere turbomåleren, så 0.6 originalt foreløpig, turbo lader tidlig på ca 2700rpm =P
Har du foressten prøvet 95 blyfri på bilen din og sett hvordan den reagerer?
Av det jeg har lest så tåler ikke 2gen jdm 3s-gte 95...
btw. du har td06? :P hvilken wastegate fjær er det i din? jeg lader 1.1 :P med kun wg :P
 #418699  av Iceman22
 
3rlend skrev:
Iceman22 skrev:Dessverre Erlend, har fortsatt ikke funnet noen som kan hjelpe meg å montere turbomåleren, så 0.6 originalt foreløpig, turbo lader tidlig på ca 2700rpm =P
Har du foressten prøvet 95 blyfri på bilen din og sett hvordan den reagerer?
Av det jeg har lest så tåler ikke 2gen jdm 3s-gte 95...
btw. du har td06? :P hvilken wastegate fjær er det i din? jeg lader 1.1 :P med kun wg :P
TD06, wastegate fjær som er på regner jeg med er original da forrige eier ikke sa noe om det.
Merket når jeg kjørte i sverige på E6 forrige helg i ca 110-120km i snitt, så ladet turbo hele veien.
Jeg slapp gassen av og til så trykket slapp ut, men regner med den begynte å lade på nytt når jeg ga gass igjen.
Uansett, det endte opp som en DYR reise, den slukte og slukte bensin og jeg prøvde å kjøre økonomisk :P
 #418701  av 3rlend
 
Iceman22 skrev:
3rlend skrev:
Iceman22 skrev:Dessverre Erlend, har fortsatt ikke funnet noen som kan hjelpe meg å montere turbomåleren, så 0.6 originalt foreløpig, turbo lader tidlig på ca 2700rpm =P
Har du foressten prøvet 95 blyfri på bilen din og sett hvordan den reagerer?
Av det jeg har lest så tåler ikke 2gen jdm 3s-gte 95...
btw. du har td06? :P hvilken wastegate fjær er det i din? jeg lader 1.1 :P med kun wg :P
TD06, wastegate fjær som er på regner jeg med er original da forrige eier ikke sa noe om det.
Merket når jeg kjørte i sverige på E6 forrige helg i ca 110-120km i snitt, så ladet turbo hele veien.
Jeg slapp gassen av og til så trykket slapp ut, men regner med den begynte å lade på nytt når jeg ga gass igjen.
Uansett, det endte opp som en DYR reise, den slukte og slukte bensin og jeg prøvde å kjøre økonomisk :P
Prøv med 550 på org hjerne, dama brukte halv tank på 12 mil:p
 #420631  av Iceman22
 
Ikke mye som har skjedd siden sist, men har nå ihvertfall fått montert glowshift instrumentene, og manuelle bost controlleren.
Alt takket være god hjelp fra en kar her på forumet som har stått for det meste av installasjonen.
Planen var også å få montert plasmaskivene som jeg kjøpte for en stund siden, men nå slo det meg at jeg må gå gjort noe med de "ubrukelige"
economy lysene som står på turteller skiva. Siden turtall plasmaskiven jeg har bestilt er tilpasset for economy lysene, så må jeg få byttet den med en skive uten disse hullene.
Så blir det bare å kappe av economy lysene og sette på nye skiven over den gamle med hull i, så er det gjort :mrgreen:
For de som ikke vet hva jeg mener så legger jeg ved bilde her,
model 1 = turtall skive med economy lys (finnes på alle de eldre GTI modellene)


Noen bilder av montering:
Måtte av med downpipe, og lage nytt hull og sveise til bredbåndslambda sensor


Vanntemp slangestykke:


Fra topp: Oljetrykk, vanntemp, bredbåndslambda, oljetemp ved vinduskarmen, og turbotrykk på rattstammen :)


Olje temp måler, foreløpig ikke helt montert fast, pg.a produsenten sendte meg farhenheit istedenfor celsius :evil:




Plasmaskiver coming up:
 #420657  av Audun F
 
3rlend skrev:jeg syns det er sykt tøft med målere i a stolpen :D
Sånn for å være vanskelig (og ot) - hva slags nytte har man av det egentlig? Er det bare meg som har NA som kanskje ikke vil ha bruk for sånt? :?
 #420689  av Iceman22
 
Audun F skrev:
3rlend skrev:jeg syns det er sykt tøft med målere i a stolpen :D
Sånn for å være vanskelig (og ot) - hva slags nytte har man av det egentlig? Er det bare meg som har NA som kanskje ikke vil ha bruk for sånt? :?
På NA har du ikke så veldig mye bruk for det, men det kan være lurt å ha en oljetrykk måler hvis noe skulle skje, tom for olje f.eks, så kan en måler redde motoren din.
Turbomåler og brebåndslambda er viktig når du skal justere turbotrykk/trimme bil for å se om verdiene er riktig, for høye verdier kan føre til motorhavari vet du.
Oljetemp og vanntemp er kanskje ikke så nødvendig med mindre det ikke er banebil, siden man har original vanntemp måler, men det gir en litt tøff "gatebil" følelse da at du har kontroll over motoren din. :wink:
SÃ¥ bortkastet investering synes jeg ikke det er.
 #420720  av 3rlend
 
ikke minst eksos temp sensor når du trimmer SKIKKELIG hardt.
såklart en bein orginal na så er det harry med volt meter, vann temp og f.eks en annen "dårligere" måler :P

men når du får boost, bredbånds lamda og oljetrykk så synes jeg det er kledelig :)
og ikke minst så slipper man å "ødelegge" interiøret for å få målere der, og de vises godt uten å være i veien eller blende :) (det kommer vel an på hvor sterkt lyset er i måleren)
 #421275  av Iceman22
 
Akkuratt nå har bsbildeler salg på BRIDE bøtestoler, de er billige men pg.a. de er laget i Taiwan, ikke ekte bride JAPAN.
De er visst nesten helt identiske, bortsett fra at de i taiwan er laget i glassfiber og de i japan er delvis ekte karbon.
Et sete koster 3100kr, mens ekte japansk ville ha kostet over 10.000kr, vet ikke hva jeg skal gjøre.
Har alltid ønsket meg 2stk foran, men vet ikke om det er verdt å betale over 20.000 for 2stk, ifølge forum sier de at de uekte er bra å sitte i og man merker ikke stor forskjell.
Hva synes dere? De ser veldig deilig ut og frister...
Link:
http://www.bsbildeler.no/?pno=229269





 #421277  av magnesmurf
 
Er vel bare å slå til. Eneste forskjellen du vil merke er jo på lommeboka :wink:
 #421278  av Iceman22
 
Du sier det ja? Man sparer nesten 10.000 pr sete, når forskjellen er så minimal så har jeg følelse på det er verdt det.
Men får da håpe setet ikke deles i to ved en kollisjon, eller stoffet begynner å gå av etter 1års tid :P
Hadde dette vært snakk om en turbo som skal være i motoren, hadde jeg ikke tatt sjansen, sånt er livsviktig at det er kvalitet.
 #421280  av ArildM
 
Enig :) Det viktigste er vel at de er i god kvalitet :) Så utrolig pent ut i SW20, har faktisk lyst på samme setene selv :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9