TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Camry 3000gt4 bilen er stjÃ¥let!! bilen er funnet igjen :D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #400409  av camryv8
 
Skal bruke vinteren på ett oneoff prosjekt.
88- Camry 4wd med 3vz-fe, stor turbo. modifiserte fjærben med koni innmat fra bmw e30 325ix foran og celica st165(foran) bak. bremser fra celica st205 foran. Fjerne alt som kan av vekt. Bilder kommer etthvert!
Sist redigert av camryv8 den 21 feb 2013 04:50, redigert 2 ganger totalt.
 #400412  av Holger
 
dette kan jo bli spennende! :D

Ja, du kan fint bruke photobucket, å copier bildet inn hit med en link du får på photobucket :)
 #400413  av camryv8
 
her følger noen bilder av ombygging av fjærbein. bildene er av carina e fjærbein men fremgangs måten er lik.


Sist redigert av camryv8 den 07 okt 2011 19:19, redigert 4 ganger totalt.
 #400414  av camryv8
 
Når det gamle fjærbeinet er åpnet og innmaten er fjernet sveiser man på en hylse med innvendig gjenger m46 x1.5 tror jeg det var



Sist redigert av camryv8 den 17 okt 2011 19:29, redigert 6 ganger totalt.
 #400420  av camryv8
 
så må toppen av demperstanga tilpasses fjærbeinslageret.

Hylsen i bunnen av demperen er for å få riktig høyde på innsatsen da dette er en framdemper som blir montert i ett fjærbein som skal stå bak.




Dermed har man justerbare koni på bilen :)
 #400421  av camryv8
 
Dette blir utseende på bilen. gammelt bilde det her. tatt på parkeringa ved gokartbanen på rudskogen 2002. denne bilen hadde mr2 sw20 3sge motor med diverse mods.. like etter dette bildet ble tatt kræsjet lillbror bilen.. heldigvis har jeg form til både panser og frontfanger :)
 #400422  av Morten
 
Kan bli artigt resultat av dette. Stå på! :)

Har du prøvd girkassa på motoren enda? Hvordan er det med plass til transfer kassa der? Mener å huske han engelskmannen med 3vz 4wd i celica knota litt der med noe rav4 deler (og muligens litt sliping på blokka) for å få plass når celica kassa var utgangspunkt?
 #400423  av McLarren
 
Har hvert inne på tanken på å bygge en grom Camry 4WD, trur dette kan bli skikkelig tøft :)
 #400424  av camryv8
 
har ikke kommet så langt men har sett en amerikaner som fikk en st165 kasse på en 3vz uten problem.. hvis ikke er jeg ikke redd for å bruke vinkelsliperen og sveiseapparatet heller jeg :)
 #400429  av Holger
 
hmm, skal følge med her ser jeg :) kan bli gromt med en helværst camry!
 #400435  av MOTORSPORTHUSET
 
vanlig celica mellomkasse passer ikke
og ikke rav 4 opp til ca 98.
men di nye passer når du sliper i blokka.
di nye rav 4 kassene har et lite støypegodshus istedenfor stort alu hus.
jeg tror ikka rav 4 kasse kan blandes med gt4 mellomkasser uanstt modeller eller motsatt.
så du må bruker koplatt rav 4 på ca 2000tallet. men bilen blir lavgira tror kun du får en toppfart på overkant av 200.

kult fantasifult proskjekt. :lol: :lol: :D
 #400437  av camryv8
 
MOTORSPORTHUSET skrev:vanlig celica mellomkasse passer ikke
og ikke rav 4 opp til ca 98.
men di nye passer når du sliper i blokka.
di nye rav 4 kassene har et lite støypegodshus istedenfor stort alu hus.
jeg tror ikka rav 4 kasse kan blandes med gt4 mellomkasser uanstt modeller eller motsatt.
så du må bruker koplatt rav 4 på ca 2000tallet. men bilen blir lavgira tror kun du får en toppfart på overkant av 200.

kult fantasifult proskjekt. :lol: :lol: :D
Sere det er mange som sier det men har sett bilder av en amerikaner som har parret en celica kasse med en 3vzfe motor. Fra 1.32 inn i filmen ser du motor og kasse parret sammen.
http://www.youtube.com/user/dollaholla6 ... xdJFXJcl3E