TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rafinus Mr2 Mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401110  av Rafinus
 
8) 8) 8) Hei

Har skrevet litt om denne på Show and shine men tenkte jeg skulle fortsette her.
Den lille røde er nå kommet i full drift på veien, og går bra :D
Dette blir min første vinter med bakhjulstrekk, så er litt spent på dette.

Bilde


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Beklager dårlige bilder, har nettopp fått meg speilreflekskamera :twisted:
Nå mangler det bare nytt 5-Gear og stabstag så er bilen tipp topp, har vert tectylert siden den var ny, så det er ikke tegn til rust noen steder 8)
når dette er i boks, kan modifikasjonene begynne 8) :D 8)

noen som vet om det er en fast plass til takluka et sted i bilen, prøvde å ha den bak passagersetet til liten sukse.
og den låsen/klemmen som er fremst i bagasjerommet framme (Panseret) hva er den til :?: :!: :?:

dette er en av de mest artigste bilene jeg har kjørt, får et smil om munnen bare jeg tenker på den 8) 8)

I dag var det piggdekk, avmontert takluke og 15 grader i lufta.
 #401111  av ArildM
 
Takluken kan du ha fremme i disse bilene ja :)
Selve flippen som du løfter opp luka med når du har den montert vanlig skal ligge i låsen mot radiatoren, mens kantene som går ned "i mot frontruta" når den er montert, skal ligge inn mot torpedoveggen i et par spor når du skal legge den nede i bagasjerommet foran. Prøv deg frem så finner du ut av det :)

Mildt sagt spennende biler på vinterstid disse ja, anbefaler deg å ta det veldig med ro i starten til du har fått følelsen på disse. Her er det snakk om plustelig og voldtsom overstyring om du ikke har prøvd slike biler før. Knuste en bakskjerm selv pga dette...

Sjeldent å ha en rustfri slik bil, godt å høre at du fortsetter med tectylbehandling og tar godt vare på den. Sjeldent morsom bil å kjøre :)
 #401114  av MR2i
 
Jeg hadde en ganske god rallykjører til å teste min første MR2 mk1 på vinterføre i 1987. Han hadde det dritmorsomt.. (unnskyld uttrykket) med MR2'en.

Det skumle er når man får for stort utslag, da går man rundt fortere enn man klarer å stave høyesterettsjustitiarius...
 #401133  av Rafinus
 
Takk for svar angående takluken, skall prøve å få till dette, tror jeg forstår hva du mener, har klød meg litt i hodet for å forstå meningen med disse hullene/festene :oops: :shock: :oops:

noen som har en anelse om hva disse ligger i hverdi, har sett litt på nettet og ser di ligger høyt enda, ga 13000 for denne :D

er det noen som har prøvd polyforingskittet til denne fra twos r us :?: :?: synes den er litt vinglete i svingene. blir nye dempere og senkefjærer i løpet av våren.

Artig å høre at rallyførere også synest disse er artige 8)
skall ta det veldig med ro i vinter, har ikke lyst å ødelegge denne, har en corolla 86mod hvis jeg anser føret for skummelt. spesielt med hakkapelitta 2 dekk fra år 2000 på mr2n :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
 #401139  av ArildM
 
Er jo en spesiell bil som kanskje ikke så mange vil kjøpe. Har sett strøkne biler gå for så høyt som 60'000 da :)

Så det kommer an på hvor god stand den er i, og hvem som vil kjøpe :)
 #404647  av Rafinus
 
Liten Oppdatering:
da ble Mr2n tatt til verkstedet for litt rep, fikk overhalt og byttet ut 5. Gearet, så nå funker det plettfritt=) er Mye mer behagelig å ligge med 2500Opm i 80=)

Fikk byttet oljeslangene til Oljekøleren også så nå skal motor å gear vere oljetett=)

+ Nye tennkabler og orginale platinaplugger, var merkbar forskjell på effekten=)
siden Ohmen i de gamle kablene var sky high.

+ Nytt Stabstag bak på 20mm som jeg fikk en kompis til å lage til meg =)
(Funker dårlig på vinterføre men tror det blir bra når man får prøvd det på tørr asfalt=)

Var i forrige måned og kjøpte meg et leketøy till=)
en 4-Runner 2-LT 1991 mod for vinterbruk og trekkvogn=)

Bilde

Bilde


Nå er budsjettet lagt og innsparing til deler er startet slik at man får prøvd seg litt på ACR i Juni=)
 #406318  av Rafinus
 
Bilde

Storshining i dag, blir veldig støvete her når det ikke er fuktighet i lufta=(
kalt men heldigvis ikke sny=)

Venter spendt på eksosdelene som kommer til uka, skal bli godt å få bort sveitserosten som henger oppunder nå :P
 #406360  av ArildM
 
Hærlig syn 8)
 #406361  av Andrepedersen
 
Ser veldig bra ut denne her :) hvordan er tilstanden på den her ?
 #406367  av Rafinus
 
Takk Arild 8)

Blir bedre og bedre.


Lakken er litt slitt p.g.a iherdig polering i løpet av 25 år=) ellers er den meget pen å se på, men trenger nok litt lakk i løpet av de neste 10 år.
jevnlig tektylert så det er ikke tegn til rust på bilen, annet en eksosanlegget som er meget dårlig.
alt av deksler i begge bagasjerom og kupe er hele og fine, så jeg vill si den begynner å bli i bra stand=D
Stereoanlegg bygd av Lyd på Hjul i Bodø, blir å oppdatere elementene men ellers blir det som det er.

Har stått innlåst i en garasje i 10 år, er bare 2 tidligere eiere av denne bilen.
kjøpte den i høst med diverse feil som er plukket bort en etter en,
Rådebank - fått slipt og ballansert veivakslingen + nye veiv og rådelager.
Toppen var overhalt da jeg fikk bilen.
hoppet ut av 5-Gear - overhalt gearkassen og helt nytt 5-gear.
byttet tennkabler og kjøpt nye platinaplugger
motorblokk rør og toppdekslene er lakkert svart og sølv.
20mm stabilisatorstag bak.

Planer:
Er overtrykk i veivhusventilasjonen + HC er 250Pm så stempelringene må byttes.
Kommer nytt eksosanlegg til uken.
Montere MegaSquirt datastyring.
Montere Techedge 2J2 wideband system m digital måler. (blir også koblet opp mot Datastyringen)
Montere Coil Ower Plug fra 1AZ-FE.
Nye Stabstag og polyforinger.
Nye støtdempere + progresive fjerer.
ITB- Manifoild - Fra silvertopp =)
Montere Kvasskam fra CatCams + Forsterkede ventilfjerer og seter.
Justerbare camdrev.
Led lys i instrumentpanelet.
Kjøpt tilpasset måler holder til A - stolpen for 2 målere.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Delene kommer etterhvert så det blir mye å gjøre i vår. håper på og bli klar til Sommertreffet 8.- 10 Juni.
Og at man kanskje får reist ned til Japantreff hvis det blir=) Og Classic & Sportscar Meeting
 #406373  av DanielJ
 
Er dette bilen jeg så kjøre forbi jobben tidligere i uken (eller forje uke)? Jeg jobber på Karlsens billakkering as, vegg i vegg med Toyota Nordvik. I såfall, jævla fin bil! :D
 #406375  av Rafinus
 
Hei.

Nei, denne bilen har desverre ikke vert lenger nord enn sverdfisken på grensen Meløy/Gildeskål.
Dette er gamlebilen til broren til Gøran på verkstedet i bodø.

Kjenner til karlsens billakkering=)
Jobber på Nordvik i Glomfjord=)

Du som har den MR2'n som bruker å stå uttafor vaskehallen/Baksiden av karosseri?
 #406376  av Andrepedersen
 
Rafinus skrev:Hei.

Nei, denne bilen har desverre ikke vert lenger nord enn sverdfisken på grensen Meløy/Gildeskål.
Dette er gamlebilen til broren til Gøran på verkstedet i bodø.

Kjenner til karlsens billakkering=)
Jobber på Nordvik i Glomfjord=)

Du som har den MR2'n som bruker å stå uttafor vaskehallen/Baksiden av karosseri?
Ã…j,kor kult :) er selv i fra Inndyr opprinnelig :) Snakker vi et lite toyotameet i sommer ?
 #406377  av DanielJ
 
Rafinus skrev:Hei.

Nei, denne bilen har desverre ikke vert lenger nord enn sverdfisken på grensen Meløy/Gildeskål.
Dette er gamlebilen til broren til Gøran på verkstedet i bodø.

Kjenner til karlsens billakkering=)
Jobber på Nordvik i Glomfjord=)

Du som har den MR2'n som bruker å stå uttafor vaskehallen/Baksiden av karosseri?
Jepp det er min bil :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19