TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rafinus Mr2 Mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437722  av DanielJ
 
Bilen er ubrukelig på banen nå :lol: stance oppsett er vel ikke det beste for rundetider..
 #437724  av ArildM
 
Hehe, im in til neste år ja :) Må få på Coiloverene først :oops: :D
 #438335  av Rafinus
 
Da var den store skumle bestemmelsen tatt.

Mr2n blir nå pusset ned og helakkert etter noen uhell etter monteringen av skjermbredderne + slitt lakk

noen som har tips på rødfarger, blir mest sansynelig orginal farge men man får jo litt lyst til å gjøre noe litt anderledes.
muligens svart i nerkant og rødt oppe.
 #438340  av ArildM
 
Sort og rødt som på AE86? Har org rød på min, synes den er helt nydelig :)
Ikke minst er det natt og dag forskjeller på fersk og gammel rød lakk, nesten uansett hvor mye du polerer :)
Vedlegg
1071124_551278474930710_2136053012_o.jpg
1071124_551278474930710_2136053012_o.jpg (469.7 kiB) Vist 1766 ganger
 #438352  av Rafinus
 
Får tenke litt på den ;)
Så jo bra ut på bilde.

Myyyyyyyyye pussing framfor meg nå, så får goood tid til å tenke :)
Må jo begynne å jobbe slik at man er ferdig til 27. Juni ;)
 #438360  av ArildM
 
Hehe, bare å henge i da :)
Jeg lakka min helrød, og angrer ikke ett sekund på det.
Enn helrød med sorte breddere? Vet ikke helt :oops:
 #438390  av Rafinus
 
Bilen blir helrød. ;)


Startet rett etter jobb med å begynne litt pussing.
plutselig banket det på porten og det sto et pusseklart gjeng uttafor.
og de ga seg ikke før vi nesten sovnet av etter 7,5 T jobb + 8 timer pussing.
er enda mye igjen men de skulle vist dukke opp i morgen også.
er meget heldig som har gode venner, fortsetter det slik er bilen ferdig demontert, sparklet, rettet, tillpasset, slipt, pusset og klar til å pakkes for å sendes til lakkering i løpet av helgen :-D
får også besøk av lakkereren som skal se over bilen i morgen.
kjenner jeg er klar for litt søvn nå ;)
 #438392  av ArildM
 
Liker :D Du aner ikke hvor hærlig det er å se en nylakkert Aw11 :oops: :mrgreen:
 #438635  av ure
 
Org. rødfarge med rikelig klarlakk er meget pent. Har du noen bilder av bredderene og montering av de? Skal gjøre samme jobben selv og trenger litt tips og bilder om mulig :wink:
 #439045  av Rafinus
 
Har tru på orginal farge. ;)
Har desverre ikke så mange bilder av selve monteringen, driver nå å støyper de inn i karosseriet,
men kan prøve å få tatt noen slik bilen står nå å legge ut. :)

Litt oppdatering :

Lakkereren har desverre blitt sykemeldt så Mr2n (AW11) blir desverre litt stillestående.

men nå mangler bare Asconaen en forgasser som funker, så er den på veien igjen. :D

Var på en fest i natt og har vist endt opp med å kjøpe en SW20 med defekt toppakning for 6000Kr.
er spendt på hva det er jeg har kjøpt ;P men så fin ut i karosseriet under 2 cm is og ei halv flaske cognac innabords ;P
Så nå skal jeg sitte å se på sw20 tråder til jeg sovner av ;P
 #439062  av ArildM
 
Trodde Werner på Reipå hadde kjøpt den SW20en, han snakka i alle fall om det på Facebook her om dagen :lol: Kan ikke gå feil når det er snakk om 6 lapper :)
 #439076  av Rafinus
 
han hadde egentlig lovet meg at jeg skulle få kjøpe den forrige helg men da jeg kom tilbake sa han den var solgt.
Werner bydde 4000 og han som hadde den, hadde vistnok solgt den til werner.
men da jeg møtte han sa jeg at jeg ville by han 6000 for bilen eller jeg kom til å by de pengene til Werner,
da ombestemte han seg og han snakket med Werner om han ville by over men det ville han vist ikke.

Har litt dårlig samvittighet ovenfor Werner, men 6000 for en Mr2 SW20 !!! jeg kunne desverre ikke dy meg, og det hjalp ikke akkurat på at jeg var ¨litt¨ ute av fokus den kvelden.

Men, hentet bilen i dag ute på fore i 11 blå, var like tykt islag inni bilen som utenpå,
eieren sa den var fri for bensin så den ville ikke starte, så vi dro den til nermeste bensinstasjon fylte tanken men nei ingen liv :(
Prøvde tillogmed med hårspray (siden startgass ikke var å oppdrive på Reipå ??? ;P )
for å få liv men nei.

har nå fått satt den inn i en varmegarasje for å prøve å tine den litt for å se om det hjelper, var ikke tegn til gnist så det er en elektrisk feil en plass.
i tillegg til gåen toppakning kanskje mer feil innvendig i motor, løs frontfamger, mangler ene tåkelykten, uorginale stygge interiørdetaljer, steinsprang i carbonpanseret, lysfeil, slitt lakk, sentrallås som lever sitt eget liv, ++++++++

Sprøs om jeg får sove i natt ;P
 #439078  av ArildM
 
Hehe, utfordringer er til for å løses :) Full av is innvendig også? :shock: Må slenge ut noen bilder, bra den havnet hos entusiast :)
 #439091  av Rafinus
 
Ja skal få ut noen bilder, men tok desverre ikke noen da den sto der ute.
den var fårete av is og ca 1Cm med is i vinduene i targataket + i bagasjerommet ;P

Den startet på første forsøk i morges så nå er ny toppakning på tur ;)
Skal få den opp i lufta i ettermiddag for å se under den.
la også merke til at det står 4 nye hakkapelitta 7 på den ;D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19