Side 1 av 2
Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 19:11
av ure
Nå har dagen kommet ,der min MR2 MK1 ikke ble godkjent for senkingen ikke sto i vognkortet. (Lesjøfors 35 mm sett med TUV papirer som han alltid har godtatt før) Forøvrig 0 feil ellers. Så hva gjør man,reiser på BT og spiller dum,viser papiret som fulgte fjørene og håper på det beste, eller får en Jalla godkjenning via en bekjent.... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Finnes det Godkjente senkesett til MK1 lengre? P.S. Ja,jeg har brukt søkefunksjonen på Forumet men ble ikke så mye klokere da trådene var ganske gamle, men Styleauto gikk igjen som ett godkjent alternativ.
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 19:31
av Mr_Storbrua
Har du ikke TuV papirer da? Da kan du jo godkjenne de vel?
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 19:47
av ure
Etter det jeg vet gjeder ikke disse TUV papirene i Norge og dessuten står det at de godkjenningen går ut i 2006????
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 19:56
av Mr_Storbrua
Gjelder ikke godkjenningen i norge?? Hmm.. da skal ikke jeg blande meg noe mer her.. Har lite råd å komme med når det gjelder deler til mk1..
Lykke til hvertfall
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 20:09
av Haugrud
Lesjøfors har ikke TUV til fjærene sine dessverre..prøvde det selv.
enkleste er vel å skifte tilbake til original og evt flytte over igjen etterpå..
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:28 okt 2011 21:53
av ArildM
Styleauto eller TRD er det eneste som kan bli godkjent.
Begge er vanskelige å komme over. Har et sett med TRD fjærer som vurderes solgt til rett pris (har fått bud på 3000,- før).
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:29 okt 2011 22:18
av MR2i
ArildM skrev:Styleauto eller TRD er det eneste som kan bli godkjent.
Begge er vanskelige å komme over. Har et sett med TRD fjærer som vurderes solgt til rett pris (har fått bud på 3000,- før).
Feil..
Også K-sport har coilovers med TUV. Jeg vurderer å få til et gruppekjøp på Coilovers til Toyota. Senker 10-40 mm. (?)
http://racing-shop-germany.com/K-Sport- ... erk-Street
K-Sport.jpg (57.94 kiB) Vist 2606 ganger
Kjøpe de med levering på svenskegrensa, så man sparer 25% i tillegg...
1045 Euro = Ca 8500,- blir det vel...
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 10:53
av ure
Om disse K-sport coiloversene blir godkjent på MK1 i Norge er jeg interisert i gruppekjøp.
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 12:20
av MR2i
Jeg har allerede en kommunikasjon gående med folket i Tyskland. Og har fått bekreftet at det er kun de som har TUV-sertifiserte coilovers fra K-sport. Noe de gjør privat.
Jeg kontaktet fabrikken direkte først og spurte hvordan det hadde seg at dette ene selskapet var de eneste som hadde TUV.
Hello Dag,
if you are looking for TUV certificated K-Sport products we are the ones who can supply them to you. As the German distributor for K-Sport products we had to do the TUV certification process to sell the products in our country "street legal". In the past 5 years we have done the certificates for most popular applications. We do offer discounts to professionals, please send us your business information. Also Norway is not in the EU, so you will not have the 19% VAT which is included in all our prices. Please contact us to clear your further questions.
You say you would be able to inniciate a kind of group buy. That would be a good possibillity for you to get more discount on the products. How many brakes or suspensions do you think you can move?
Best regards, Dipl.-Ing. René Rösel.
K-Sport Germany
Inh. Dipl.-Ing. René Rösel
Am Kindergarten 11
DE-04420 Markranstädt
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 12:23
av MR2i
En ting må sies....
Det er KUN Tyskland og Norge i hele verden som krever TUV på alt man kjøper til bil...
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 14:06
av ArildM
Jepp. Til dels forståelig at de ønsker en sertifisering på oppheng og bremser da?
Tidlig K-sport hadde jo problemer med både knekte fjærer, hjul som låste seg og en del annet tull som i værste fall kunne ha ført til dødsulykker... Derfor er en sertifisering av Coilovers og bremser en fin ting i mine øyne

Senkefjærer kanskje ikke så mye, men kan man unngå ulykker ved å få sikkerhetskontrollert slike ting så har jeg forståelse for dette.
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 14:52
av ure
Høres lovende ut dette,men vil det Norske BT godta den godkenningen og kunne skrive settet inn i vognkortet?
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 19:32
av MR2i
Hvis de ikke gjør det, hva er da vitsen med TUV-sertifisering?
Da slår de bena under alt som heter godkjennelsesbevis..
Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:30 okt 2011 23:24
av ArildM
Enig der. Er kanskje det som er problemet med BT, at de er vrange på tross av sikkerhetsgodkjenninger som følger med produktene...
Hadde BT vært en bedrift som hadde levd av kundeservice så, ja...
Privatisering av BT, hvor det blir konkurranse og mål om å få bra kundeservice er vel
veien å gå

Re: Senkesett MK1...Igjen
Legg innLagt inn:31 okt 2011 01:24
av MR2i
Da går i hvertfall jeg til VG om et TUV-sertifisert senkesett ikke blir godkjent.
Det vil bekrefte at Norge er verdens strengeste land hvor ingenting blir godkjent.
Og godkjenner de ikke det settet, så må ALT av TUV-godkjent redskap/deler/utstyr også fjernes som godkjent.
Enten MÅ det godkjennes, ellers må ALT vrakes. Regel er regel. BT kan ikke selv bestemme når TUV-godkjennelsen har en funksjon eller ikke.
Om jeg så skal ta K-sport-delene til EU-domstolen...
