TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MKIII Motor Renovering

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #50271  av Shyggen
 
NÃ¥ kommer vell skattepengene straxx...

Så nå går motoren til pers her..

Tenkte bytte toppakning til noe kraftigere saker, samt bolter.. Gjerne
overhale toppen o.l.

Er dette noe man kan finne på å gjøre selv? har litt lyst å gjøre det selv
men, vil gjerne vite om noen har prøvd dette før?

Litt morsomt når man gjør ting selv og får det til å funke.. men, seff..
gjøre det selv å få motoren til å bli føkka er ikke intressant :D

Noen tips?

 #50291  av sleeper
 
gå inn på http://www.realpower.dk/ klikk på tips\triks så finner du en veldig bra gjenomgang av den motoren... :D

 #50320  av @lpher
 
Shyggen skrev:Ikke mange her som har peil på selve motoren?
:) Er nok bare det at...endel av mkIII guruene overvåker ikke forumet i lik stor grad som som alle vi andre nutcase'ene :D

@lpher

 #50381  av Turbotrille
 
@lpher skrev:
Shyggen skrev:Ikke mange her som har peil på selve motoren?
:) Er nok bare det at...endel av mkIII guruene overvåker ikke forumet i lik stor grad som som alle vi andre nutcase'ene :D

@lpher
Hehe, jeg følger ihvertfall med. :wink:
Er nok innom 2-3 ganger daglig. :)
Shyggen skrev:NÃ¥ kommer vell skattepengene straxx...

Så nå går motoren til pers her..

Tenkte bytte toppakning til noe kraftigere saker, samt bolter.. Gjerne
overhale toppen o.l.

Er dette noe man kan finne på å gjøre selv? har litt lyst å gjøre det selv
men, vil gjerne vite om noen har prøvd dette før?

Litt morsomt når man gjør ting selv og får det til å funke.. men, seff..
gjøre det selv å få motoren til å bli føkka er ikke intressant :D

Noen tips?
Tips? Mange. :wink:

Hvor skal vi starte?

Pass på at du får med deg hvor alle slanger og skruer skal være til å begynne med.

Etter at du har fått av toppen så sørg for at du får den planet og trykktestet, skift gjerne ventiltetninger også.

I tillegg så må du få gjort skikkelig rent på toppen av blokken og nedi skruehullene til toppen.

Det kan gjerne være et tips å bytte ut noen gamle og slitte slanger, når du har hatt de av og montert igjen så har de en tendens til å sprekke.

Om du tar av eksosmanifolden så sjekk skruehullene før du setter den på igjen, de pleier å ryke, da må du få noen til å sette inn helicoil eller en annen form for løsgjenger.

Ellers så bare spør om det er noe du lurer på.
Det er det du lærer av. :wink:

 #50387  av Shyggen
 
Takker så mye for alle tips, skal ha deg i bakhode Turbotrille :)

Fant en Repair manual til MKIII -90 og på nettet, denne kommer og kjekt med..

Tenkte herpe motor rommet med digital kamera osv.. så man har noe ref. viss/når man lurer på slanger o.l.

og håper det ikke blir så mye skruer til overs ;) hehe

Mvh Raymond Romsdal