TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla ke70 / sette i 4AGE motor ++

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #404700  av Rolla-ke70

Hei !

har en billig 4AGE motor på hånden som jeg lurer på om jeg skal kjøpe , medfølger girkasse , mellomaksel , bakaksel med spærre +++

motorfester er lagd så den skal passe

Hvordan er det med elnettet , går det ann å bruke vanlige clutchen i bilen som er vaier ???

Følger med hele elnettet til den motoren , men må jeg bruke hele det elnettet ?? det står jo elnett i Ke70en min :)

håper på hjelp fra dere !
 #404730  av ArildM

Må nok spleise litt og ordne litt med ledningsnett / motorfester / girkassefester / bakaksling. Bygge om til hydralisk clutch, mekanisk går ikke an å bruke. Så litt tjon er det, men David her på forumet (også på TSCN) gjorde vel en sånn jobb på en dag, så det er mulig om man har litt kompetanse :)
 #404751  av Rolla-ke70

ArildM skrev:Må nok spleise litt og ordne litt med ledningsnett / motorfester / girkassefester / bakaksling. Bygge om til hydralisk clutch, mekanisk går ikke an å bruke. Så litt tjon er det, men David her på forumet (også på TSCN) gjorde vel en sånn jobb på en dag, så det er mulig om man har litt kompetanse :)

motorfester er laget , så trenger bare å årne litt med torpedovegen , og det er clutchen jeg lurer litt på ... går det ikke ann å bruke orginal altså ??
 #404753  av ArildM

Er vel wirebasert clutch på KE70en og da må du bygge om til Hyrdraulisk.
 #404757  av Rolla-ke70

ArildM skrev:Er vel wirebasert clutch på KE70en og da må du bygge om til Hyrdraulisk.
ok :)

men hvordan er det med bensin pumpe da ?

jeg må vel kjøpe elektrisk ?? og hvordan vet jeg hvordan jeg må ha ?
 #404758  av ArildM

Send en pm til "David" på forumet. Eller registrer deg på TSCN.no og spør der, flere som holder på med gammel Yota der :)
 #404763  av Holger

nå snakker vi prosjekt ja 8)

gå innpå http://www.rollaclub.com/ innpå forumet der tror jeg faktisk at det står en guide om 4a-ge i ke70 :)
 #405153  av Rolla-ke70

Noen som har link til meg på hvordan bensin pumpe jeg skal ha ?

hvordan skal jeg gjøre med cltuchen ? er vaier i bilen nå og på motoren 4age er det hygraulic .

trenger også koblings info , er ikke bare å koble i kontakter regner jeg med ??
 #405155  av ArildM

Send en pm til "David" på forumet. Eller registrer deg på TSCN.no og spør der, flere som holder på med gammel Yota der :)
 #405669  av toredl87

Hydralisk clutch er jo ett must, TA40 har hydraulisk clutch, hvertfall min, er du heldig så finner du noe måtandes på ræper`n.

Du må selvsagt ha elektrisk bensinpumpe, speller ny Walbro 255LPH er den du trenger, så det er bare å søke på ebay så finner du den før du rekker å blunke!

Slenger meg forøvrig på toget: Hør med David og registrer deg på tscn forumet :)

AE70 er epic win!