TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota pikes peak loock 2x 5sgte...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #413200  av Noxan8
 
mannen er jo GAL :mrgreen:
 #413201  av Holger
 
haha, fy faen det hadde vært helt rått!
 #413449  av Noxan8
 
det verste er jo at jeg ser nå at han kommer til å gjenomføre dette :mrgreen: fikk nesten lyst til å delta på dette prosjektet selv :P hehe, stå på mann, intet vett, ingen hindringer :lol: liker dette :lol: :lol: :lol:
 #413475  av a man in the nude
 
Hvordan har du tenkt å legge opp giringen på to motorer samtidig? Tviler ikke på at du får det til, men er bare nyskjerrig. Har du tenkt å synkronisere dem, eller gire dem individuelt med forskjellig utveksling? Med forskjellig utveksling ville jo gitt veldig korte sprang mellom girene, og da ville du alltid hatt en motor med litt lagg etter giringen, mens den andre ville hatt full effekt. Det vill jo også vært muligheter for å utføre de sykeste burnouts som folk har vært vitne til, med bakre hjulparti burnet bakover og fremre parti burnet forrover, eller noe lignende.
 #413476  av Noxan8
 
a man in the nude skrev:Hvordan har du tenkt å legge opp giringen på to motorer samtidig? Tviler ikke på at du får det til, men er bare nyskjerrig. Har du tenkt å synkronisere dem, eller gire dem individuelt med forskjellig utveksling? Med forskjellig utveksling ville jo gitt veldig korte sprang mellom girene, og da ville du alltid hatt en motor med litt lagg etter giringen, mens den andre ville hatt full effekt. Det vill jo også vært muligheter for å utføre de sykeste burnouts som folk har vært vitne til, med bakre hjulparti burnet bakover og fremre parti burnet forrover, eller noe lignende.


ut at mitt hode kan jeg forestille meg at motorene og girkassene blir plassert likt, slik at gir "sporene" blir like for skifte stanga, så egentlig er det vel snakk om å forlenge den?
 #413486  av laffy
 
Ble bygget noe tilsvarende i Danmark for rundt ti år siden. Det var en 85 corolla 5 dørs. mr2 girkasse bak, men fwd foran. Problemet deres var jo at det ikke var mulig å få lisens på bilen, så de fikk bare disp til å kjøre på noen dragrace. Er egentlig gjort ganske ofte dette, gått noen golfer og en TT i England, og iallefall en peugot. Den villeste er en Kroatisk Lupo med to stk 2,8 VR6 V6 motorer. Det er også bygget en Huyndai med automatkasse, ligger video på youtube der ene kassen er i revers mens den andre i 1. Angående giroverføring så har de fleste enten modifisert staget, eller brukt wire ala styrewire til båt ellerlignende.
[youtube][/youtube]
 #413525  av Drafter
 
laffy skrev:Ble bygget noe tilsvarende i Danmark for rundt ti år siden. Det var en 85 corolla 5 dørs. mr2 girkasse bak, men fwd foran. Problemet deres var jo at det ikke var mulig å få lisens på bilen, så de fikk bare disp til å kjøre på noen dragrace. Er egentlig gjort ganske ofte dette, gått noen golfer og en TT i England, og iallefall en peugot. Den villeste er en Kroatisk Lupo med to stk 2,8 VR6 V6 motorer. Det er også bygget en Huyndai med automatkasse, ligger video på youtube der ene kassen er i revers mens den andre i 1. Angående giroverføring så har de fleste enten modifisert staget, eller brukt wire ala styrewire til båt ellerlignende.
[youtube][/youtube]
er vel ikke uvanlig at dette blir gjort med austin minier heller.
men disse kan kjøres like fort, begge retninger :lol:
og ratt på to sider
 #413534  av MOTORSPORTHUSET
 
hahaha lo godt av den komentaren der hjulene drar versin veg og lager en skikkelig burnout. hehe


jeg kobler sammen giroverføringene helt likt slik at motorene girer likt.
jeg vet at folk har satt i motorer slik jeg skal.

MEN di har aldri brukt felles turbo på begge vil jeg tippe.

så en rekkeåtterlyd vil jeg tro skal bli meget rått.
4.4liter i en aygo må jo bli bra med moment og kjørbart uansett..

600hp pr motor klarer jeg og bygge med ca 4000rm kjørbart register som er mer en nok.
og med 195.45.15 hjul på mr2 utveksling blir meget perfekt i mitt hode..


kom in en aygo på jobb i dag. studerte den godt og fant ingen hindringer for at noe ikke skal gå.. :P :P :P
 #413542  av DanielJ
 
Hvor skulle han plasert motorene? Ene i fanget og andre bak stolryggen? :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29