TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota pikes peak loock 2x 5sgte...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #413640  av David
 
selv om begge motorene har lik effekt i en bremsebenk, vil det aldri være tilfelle på bane, selv ikke han med corollaen får det til å fungere helt optimalt, og han kjører bare rett fram. dragracing.

treff en curbs, få ørlitte hjulspinn, eller rett og slett bare sving! så vil det bli ulik belastning og motora vil ikke gå synkront lengre! en motor med mindre belastning vil alltid øke turtall fortere selv om du bruker samme turbo.....
men lag et system som begrenser den sterkeste motorn til enhver tid til å gå like "dårlig" som den "dårligste" og du kan få det til

lufter bare mine tanker og mulige problemer du vil møte på! :) bygg i vei!
 #413713  av inzane2012
 
Vi bor jo i Norge, så det vil vel aldri vere noen sjangse for at en sånn bil skal registreres på hvite skilter, og den kommer vel mest sansynlig aldri til å få noen lisens til kjøre noen løp heller, så da vil vel dragracing vere det eneste alternativet om den skal brukes til noe mer enn bare oppvisning, lek og morro? Så hva er da egentlig problemet her? virket jo nesten som mr David og Zepticon her ikke har noe trua på at fyren klarer det? Vi har jo alle sett Celicaen hans, og arbeidet som er lagt ned i den, så det vel ingen tvil om at fyren faktisk kan bygge biler?

Jge har trua på at denne aygo'en kommer til å bli griserå, selv som bare en showbil ;)
 #413715  av Zepticon
 
inzane2012 skrev:virket jo nesten som mr David og Zepticon her ikke har noe trua på at fyren klarer det? Vi har jo alle sett Celicaen hans, og arbeidet som er lagt ned i den, så det vel ingen tvil om at fyren faktisk kan bygge biler?
Kritisk tenkning kalles det, og det har ingenting med om vi har trua eller ikke, det har med at man ser på potensielle problemer man kan støte på, hva kan gå galt, og hvorfor. Er kjipt å sitte med 400 000kr investert i bil og deler for så å finne ut at det ikke fungerer overhode.
 #413719  av Noxan8
 
Zepticon skrev:
inzane2012 skrev:virket jo nesten som mr David og Zepticon her ikke har noe trua på at fyren klarer det? Vi har jo alle sett Celicaen hans, og arbeidet som er lagt ned i den, så det vel ingen tvil om at fyren faktisk kan bygge biler?
Kritisk tenkning kalles det, og det har ingenting med om vi har trua eller ikke, det har med at man ser på potensielle problemer man kan støte på, hva kan gå galt, og hvorfor. Er kjipt å sitte med 400 000kr investert i bil og deler for så å finne ut at det ikke fungerer overhode.

da sager du den i 2 på midten, kjøper enda en aygo som du sager i 2 på midten å sveiser halvdelene sammen, problem løst :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 #413731  av David
 
i og med at jeg bygger endel biler både for meg selv og for andre på bestilling.
og klarer å se mulige problemer som vil dukke opp må man da bare være takknemlig for det som blir skrevet når man ber om tilbakemeldinger/tanker rundt et prosjekt uansett om det er positive eller "negative"
det er jo ikke selve jobben ved å plassere motorene eller få det til å gå som er vanskelig, hvem som helst som går inn for det vil klare det!
men å få det til å fungere optimalt derimot, vil være en utfordring for de fleste!

men hvilket reglement har du tenkt å følge for å få lisens, sånn at du får brukt den? de fleste klasser er det kun tillatt med 1 motor pr bil.

men har plutselig fått kjempetrua, gleder meg til å se den ferdig!
 #413751  av ArildM
 
Godt innlegg david. Er mange som ser på det som ren kritikk og negativitet, når det strengt tatt bare er ment som kritiske spørsmål på hvorvidt dette blir noe som er brukende til noe som helst :)

Finnes det noen video av biler med 2 motorer brukt til annet enn å kjøre fort fremover?

Håper også på å se dette i aksjon, hadde vært spennende :)
 #413753  av ArildM
 
Denne er jo ikke sååå langt unna med 2stk 4AGE blacktop, turbomatet?
Men 500hester er jo langt mindre enn målet det er snakk om her ;)
Ser jo ut til at den faktisk går greit rundt banen også i de få sekundene vi får se den kjøre på bane. Skulle ha kunnet fransk :?
 #413760  av ArildM
 
Øhh, kanskje jeg skulle poste videoen jeg snakket om i forrige innlegg :lol:
[youtube][/youtube]
 #413763  av Noxan8
 
ville ikke en felles tenninghjerne for begge motorene bidra til å sikre at de jobber likt? bare lurer her...
der du enten setter opp en ettermarkeds hjerne innstilit på rekke 8 :?: eller "tappe" in ledningsnettet slik at hjernen tror det er bare en rekke 4 motor som står i :?: :?:
 #413776  av laffy
 
ArildM skrev:
Finnes det noen video av biler med 2 motorer brukt til annet enn å kjøre fort fremover?

Gikk noen biler i pikes peak for endel år siden. Suzuki hadde en iallefall.

Den Yarisen over her var kul. Kunne heller tenkt meg å sett et prosjekt bygd på Yaris heller enn Aygo. ALLE har hørt om yaris, og de har vel ikke akkurat cred i bilmiljøet, så wow-effekten hadde nok blitt større.
 #413796  av MOTORSPORTHUSET
 
ja kritikkspørsmål er selfølgelig lov.. og moro.. man tenker ikke alltid likt. :D

men di fleste som har laget slike 2 motorbygg billig er for gøy.. trimminger.
for det er en billig måte og trimme på og få ting til og holde.
så det er vel litt tili vel og dødsdømme bilen til ubrukeølig før jeg har startet med proskjektet.




når det gjelder kjøring
skulle jo tro jeg kan få kjørt slik jeg gjør nå.???

drag lek og moro på gatebil..
og i gatebil ekstreme er motor helt fritt.
men jeg kan jo ta en telefon for og høre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29