TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • har noen fÃ¥tt godkj.papirer fra Toyota Norge ang felger?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #406851  av olemoda
 
Har noen fått papirer fra Toyota Norge ang godkjenning av felger som er utenfor lovlig innpress?
Tenkte å prøve å få tak i papirer hvor de går god for å montere på felger som er utenfor lovlig innpress.
men vet ikke hvordan jeg skal gå frem eller hvem jeg skal kontakte.
Noen som kan hjelpe???
 #406854  av mr2storbrua
 
Har fått papirer for godkjenning av 31" på LC...

Gå inn på www.toyota.no og velg "e-post til toyota" nede til høyre.
 #406933  av olemoda
 
Sendte de epost ang papirer, men de var veldig vanskelig (som antatt)
Siden denne bilen ble solgt ny i Tyskland så var det visst ingenting de kunne hjelpe med.
Hun sa også at Toyota ikke tillater å endre innpress/sporvidde, så det blir aldri gitt ut papirer på dette.
Hun nevnte at jeg kunne bruke Tüv Räderkatalog , men finner ikke den på nettet.
 #406953  av celicat23
 
Vi kan mobbe audi eier så mye vi vil, men når jeg sendte samme type mail til møller så kontaktet de til og med quattro gmbh i tyskland for å finne ut hvilken felger som kunne godkjennes på audi tt'n jeg hadde. Men så er jo audi litt opptatt av utseende og ytelse, mens toyota er kun opptatt av å dytte flest mulig pensjonister inn i avensis'er og rav4 :roll:
 #406986  av lasse
 
celicat23 skrev:Vi kan mobbe audi eier så mye vi vil, men når jeg sendte samme type mail til møller så kontaktet de til og med quattro gmbh i tyskland for å finne ut hvilken felger som kunne godkjennes på audi tt'n jeg hadde. Men så er jo audi litt opptatt av utseende og ytelse, mens toyota er kun opptatt av å dytte flest mulig pensjonister inn i avensis'er og rav4 :roll:

+1

Det man kan gjøre er å snakke med ett toyotaverksted, og prøve å få de til å gå god for felgene/dekkene på bilen, at det ikke tar borti, innenfor 5% på rulleomkrets. Det KAN godtas på tilsynet OM du får et skriv fra verkstedet med stempel og underskrift, vet det har gått før...
Men det kommer veldig an på hvem du møter på BT, mange er greie, de fleste er ikke det dessverre :|
 #407008  av celicat23
 
I tillegg har biltilsynet digre permer med hva som er godkjent av diverse dimensjoner til biler. Når jeg var på etterkontroll med celica'n så var han som hadde den kontrollen så grei at han fant det frem når jeg sa jeg ikke hadde klart å finne papirer på 19" felgene (og måtte sette på pysete 16" org felger). Så det er mye de kan... Hvis de vil.
 #407014  av olemoda
 
De kan nok gjøre mye hvis de bare vil å gidder,
men hos Bts så e d om å gjøre å gjøre minst mulig og å være vanskeligst mulig i 95% av tilfellene.
Men noen som vet kor eg kan finne/få tak i den Tuv Räderkatalog?
 #407040  av olemoda
 
Takk for tipset, men hadde ikke felgene mine der desverre:/