TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HS CELICA GT4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406971  av sykoturbo
 
Hei Kjøpte bilen i høst og da var motor haverert.

Så det som har blit jort til nå er og fikse opp innterriøret og skaffet ny motor til bilen.
Jeg kjøpte motoren av lasse her på forumet som hadde smidd innmat også har skaffet meg nytt innsug og turbo.
Jeg er på jakt etter grenrør til han med t3 flens.
SÃ¥ skal jeg hanle datasprut til han.

Planen til slutt er 400hk+

Jeg er ikke så inni alt dette siden mye av dette er veldig nytt for meg har hatt forsjelige biler med turbo før men aldri tunet noe som dette, men har valgt og håpe i det og bare begynne en plass. Har lært mye til nå av andre venner som har toyota turbo.

Er det noen som har tips til meg som har jort lignende og veit nåe mer en meg så er jeg åpen for alt av forslag.

Bilder kommer.
Sist redigert av sykoturbo den 21 sep 2012 16:21, redigert 1 gang totalt.
 #407046  av Andrepedersen
 
Ser for meg at dette kan bli en spennende bil, Er kjempebra at det kommer flere inn på forumet som har GT4!! Vi er veldig gla i bilder her inne, så ikke spar på dem!

Kommer til å følge med her :)


Husk!! Vist du skal handle deler til bilen, er det alltid lurt å skjekke pris på ebay før du handler fra toyota! Er skamhøye priser på alt til denne bilen i norge.
 #407053  av lasse
 
Tror dette blir bra! Blir nok moro med 400 hester og 4x4 :D
Har du noe tidsperspektiv på når du skal ha bilen klar?
 #407060  av sykoturbo
 
Takker bilder kommer, skal prøve og få inn bilder i helga nå.

Ebay sjekker jeg altid i og med jeg har snøscooter og firehjuler også. he he men takk for tipset. :wink:

Posjektet skal være ferdig så fort alt av deler og utstyr jeg trenger er på plass. :D
 #407429  av sykoturbo
 
Hei beklager at det ikke har kåmmet bilder av bilen min men jeg måtte levere inn datan min.

I mårgen skal jeg skifte motor og alt av olje på gir og bagdiff samt motor.
Skal ta mer bilder så når datan men kammer over helga skal jeg få lakt ud noen bilder av mitt prosjekt.
 #407672  av sykoturbo
 
Lakke opp bilen igjen fikse frontfanger og videre veit jeg ikke. Bilen er lakket i efektlak.
Men trenger seriøst en lakk rens med foll polering/røbbing.
Bilen hadde ståt 4 månder under en bjørk når jeg kjøpte han så dette er første bilde etter selger vasket den og jeg fekk tilsent.
 #407697  av Haugrud
 
Nja..kjennskap og kjennskap..vet hvem som hadde den før hvertfall :) stempel som har tatt kveld, om jeg husker riktig?
 #407701  av Holger
 
Mener å ha sett bilen der ute på autodb.no for en liten stund siden!

Kan bli tøft dette 8)
 #407714  av sykoturbo
 
Stemmer de dåkke sier. Halle ventilen på eksos siden avbrent/smeltet på sylinder 3. Max ladetrykk ikke bra.
Men så er det en del småfiks runtom så må jørest grunnet dårlig behandlig men bil blir det igjen. :)
Har skaffet det meste på ebay.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10