TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HS CELICA GT4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437605  av God
 
Sikter etter ca. 400 på hjula jeg også. :twisted:

Jeg skal krysse fingrene mine også og håpe på at kjølesystemet mitt gjør jobben sin. Radiatoren min ser bra ut, så jeg skal være litt optimistisk. :wink:
 #437612  av sykoturbo
 
Radiatoren min så også grei du men er ikke så grei inni sikkert det kan være mye avleiring og koksing i som gjør den tettere.
Snakka med radiator sørvice om dette.
 #437613  av God
 
Jeg hadde et defekt varmeregister i 2011 og da brukte jeg tetningsmiddel i kjølesystemet noe jeg angrer på i ettertid.. Makan til sevje skal du lete lenge etter.. Leverte varmeregister radiatoren til radiatorservice og de sveiste den på nytt. Hadde ikke noen problemer med lekkasje i ettertid. :)

Håper ikke at den sevja ligger å tetter vanngjennomstrømmingen nå da. :roll:
 #437617  av sykoturbo
 
Jeg skal kjøre foll rens av motor med den gamle radiator og så skifte til ny radiator så jeg ikke tetter den nye. Du kan ha problem med den gøga di der.
 #437619  av God
 
Ja, må nok flushe systemet med et rensemiddel. Noen forslag?

En jeg kjenner brukte en sun-oppvask tabelett og det funka som bare det. tok vekk all rusten og skitten i kjølevannet. :lol:

Blir nok en litt mer fornuftig metode på min bil da men. :P
 #437654  av sykoturbo
 
Har ikke montert radiator. For den er til en t20 så er for høy og festene er forskjellige. :evil:
 #437655  av God
 
sykoturbo skrev:Har ikke montert radiator. For den er til en t20 så er for høy og festene er forskjellige. :evil:
Det var leit. Er stor forskjell på t18 og t20 radiatorene desverre. :(

Du har jo Mishimoto radiatorene, men har hørt mange blanda meninger om den.. Har hørt alt i fra skjeve rammer, lekkasje og feil plassering av boltfester til kjølevifta. Der igjen, så har du jo dem som har kjørt med radiatoren i årevis uten problem. :P

Forresten så er delenummeret til Koyo st185/st205 radiatoren "PA010726" i følge turbocelica.nl

Link: http://www.turbocelica.nl/performanceparts.htm
 #437681  av God
 
Funker godt den originale også. Pass på så du ikke får N/A radiatoren fra st182 da den er mindre enn turboutgaven sin radiator. :wink:
 #437689  av sykoturbo
 
Han fikk skilt nr. i dag og jeg sa jeg skulle han den største di hadde til denne bilen.
FÃ¥r ny radiator i mora etter planen og sender den andre heim igjen.

Takk for dele nr. forresten.

Har kjørt med den nye termostat (76,5Grader) og de ser ut til at han holder seg ved 81 grader på normal kjøring ved 0grader. Kunne ikke dra på for hadde fjernet olje Caths tanken for den skal stå høyere i motorrom og trengs og sveises/bygges om.

Kommer med oppdateringer når noe nytt er på gang her.

Bilen er vinterlagret fra i går men vist jeg føler for tar jeg et rykk på han igjen. Ellers venter jeg på + grader igjen til våren.
 #437690  av God
 
Høres lovende ut! Er best å holde bilen unna salt sørpa i vinter. :wink:
 #437698  av God
 
Huff, ja da er det ikke spøk. Jeg fikk med 15" sommerdekk, piggdekk på orginal felg + 17" OZ Superturismo på kjøpet. :) Jeg må nok desverre ut å kjøre litt med bilen i vinter, men holder meg unna hvis det er for mye snø og salt.. Heldigvis er det minimalt med salting i boligfeltet her jeg bor. :P
 #438521  av God
 
Er det noen fremgangen her da? :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10