Side 1 av 1

2.gen 3S-GTE: Div spm om dyser, og bensinpumpe

Legg innLagt inn:20 feb 2012 20:39
av Daniel HS
Som topic sier, litt spørsmål om 3S-GTE dyser og bensinpumpe:

Hva dyser står i 2.gen 3S-GTE? Og er det forskjell på dysene i en Euro og JDM motor?

Jeg har jo nå satt på en Stage 3 CT26, og er i utgangspunktet bare litt bekymret for om jeg kan få tenningsbank dersom dysene ikke kan levere nok bensin i forhold til luft. Bør jeg her ha større dyser?

Mine mods er bare 3"DP, ladetrykk på 1kg, og som sagt Stage 3 CT26.

Evt hva dyser trenger jeg i denne?

Følger bensinpumpen med hele veien på disse bilene, eller bør denne byttes.

Tenker iallefall å få på en bredbåndslambda for å følge med.

Re: 2.gen 3S-GTE: Div spm om dyser, og bensinpumpe

Legg innLagt inn:20 feb 2012 22:05
av donk2k
Tja.
Etter hva jeg har lest på mr2oc.com skal #440 dysene som sitter på 2.gen 3sgte klare ca 260-270 rwhp i mr2.
Du kan jo også gå inn og se her: http://www.rceng.com/technical.aspx for å regne ut ca hvor mye de skal holde til.

Jeg vil anbefale å følge det siste forslaget ditt ang bredbåndslambda. Start på lavt trykk å juster oppover mens du følger med på måleren og ser at det ikke går magert.

Ang tenningsbank er det lurt å være 100% sikker på at tenninga er stillt riktig, 98oct bensin, Intercooler som fungerer skikkelig, sjekke/bytte bensinfilter (hjelper ikke med store nok dyser om bensinen stopper i filter), sjekke om bensinpumpe får høy nok spenning (evt legge opp relestyrt strøm rett fra batteriet med litt tykkere kabler enn orginalt.) Sjekke at bensintrykksregulator gjør jobben sin og at den er riktig tilkoblet. Også er det lurt å sjekke om det er montert noen slags "manipulerings-box" i elektronikken. Den kan evt klusse til tenninga.

Hva org bensinpumpe klarer er jeg ikke sikker på, men jeg kjørte med std pumpe og 1.2 1.3 bar trykk på CT26 i lange tider uten tenningsbank. Så det klarte min iallefall..

Når det gjelder å montere større dyser blir det fort DYRT. Da må du ha noe å styre dysene med (datasprut er beste alternativ).

PS. Lurt å se youtube film om åssen kulene i Drivknutene skal monteres før du begynner. Jeg brukte 3 timer første gang jeg prøvde.. [youtube][/youtube]

Re: 2.gen 3S-GTE: Div spm om dyser, og bensinpumpe

Legg innLagt inn:20 feb 2012 22:34
av Daniel HS
Filteret er faktisk akkurat byttet.

ICen er en jeg nettopp har fått tak i, så vet ikke standen på den, men er vel bare å måle innsugstempen det, og se hva den ligger på. Er original IC iallefall (vannkjølt). Alt av tenningsmoduler er originale. Men det med å sjekke spenning/nye kabler til bensinpumpen var ikke dumt tenkt.

Datasprut er uaktuelt på denne motoren, planen er å bare ha denne motoren som den er, og bygge opp en annen jeg har stående på sikt. Denne skal bare opp å gå, men klarer jo aldri å ha noe heelt originalt vettu :P

Takker for link til drivknuten, du har tydeligvis vært inne i prosjekttråden min å lest du ;) Sist fikk jeg Amund til å fikse det, fikk det f**n ikke til selv. :P

Re: 2.gen 3S-GTE: Div spm om dyser, og bensinpumpe

Legg innLagt inn:10 mar 2012 15:44
av Daniel HS
Den videoen sparte meg for MYE stress!