TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny bil, MR2 MKI, '85

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #407359  av Steffen209
 
Da var det vel tid for å lage en tråd om min første MR2 8)
Har i lang tid ønsket meg en mark 1 MR2, men har lenge vært vanskelig å finne en som virket god i lakk, karosseri og motor. Lykken står den kjekken bi, sies det dermed sent i november da jeg fant en i bergen, det ble sendt mail og vi fikk avtalt tid og sted. :)
Litt om turen fra Oslo til Bergen: http://sportsvogn.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1009
Er foreløpig bra 17 år, blir 18 til sommeren. Vil jo fremdeles møte opp på utemøter og slikt da, hehe. For øyeblikket står den i en garasje på bukker, da det er skifting av hjullagre på gang! Samtidig skal spindlene sandblåses og lakkeres, for å få den fine 'finishen'. :D

Litt om bilen:
Ã…rsmodell: 1985.
Type: 4age
Km.stand bil: 250676.
Km.stand motor: 150000.
Orginalt interiør.
Farge: Rød.
Soltak

Planene fremover:
- Ny girkule
- Nye pedaler
- MR2 matter
- Sette på igjen MR2 emblemet på panseret...?
- Finne en annen måte å lakkere vingen på. (Vil ikke la seg lakkere da det hele tiden dukker opp bobler senere :? :shock: )


Noen bilder fra annonsen:
MR2 1.jpg
MR2 1.jpg (63.6 kiB) Vist 9429 ganger
MR2 2.jpg
MR2 2.jpg (134.65 kiB) Vist 9429 ganger
MR2 3.jpg
MR2 3.jpg (178.08 kiB) Vist 9429 ganger
Flere bilder kommer, når sommeren kommer. :D
Sist redigert av Steffen209 den 07 mar 2012 15:51, redigert 4 ganger totalt.
 #407365  av Holger
 
Artige å kule biler på sin måte de der ja, genial på snø! :D

ren nysserighet: hvorfor er det byttet motor? :)
 #407367  av Steffen209
 
Artige på snø ja, hehe, men ruster jo som bare f... :( Nei, blir nok en sommerbil som lagres til vinteren dette ja! :P

Det husker jeg neimen ikke, forrige eier som gjorde dette. Trur den andre rett og slett var slitt. Det ble jo en ganske spenstig bil med denne motoren da... :D
 #407394  av ArildM
 
Er vel litt flere ventiler på denne enn en vanlig 4AGE hehe? :wink:
Tror nok disse bør skjermes for snø, men det gjelder jo alle biler uansett om de er nye eller gamle. Bare litt vondere å e en slik skjønnhet ruste enn en nyere skitten VAG utenfor din lokale Rema sjappe 8)

Kjør pent til du er vant med denne, er lett å få seg noen overraskelser :) Anbefaler bane sterkt om du skulle få behovet for å teste denne i svingene, når det slipper, slipper det!
 #407399  av Andrepedersen
 
lurte faktisk litt på denne selv, nydelig mk1 :)
 #407403  av Steffen209
 
ArildM skrev:Er vel litt flere ventiler på denne enn en vanlig 4AGE hehe? :wink:
Tror nok disse bør skjermes for snø, men det gjelder jo alle biler uansett om de er nye eller gamle. Bare litt vondere å e en slik skjønnhet ruste enn en nyere skitten VAG utenfor din lokale Rema sjappe 8)

Kjør pent til du er vant med denne, er lett å få seg noen overraskelser :) Anbefaler bane sterkt om du skulle få behovet for å teste denne i svingene, når det slipper, slipper det!
Hehe, ja :lol: Kan vel si at det er en 20V blacktop :twisted:
Har jo allerede sett så mange som er rustet opp og stygge, dessuten vet jeg alt arbeidet etterpå... :shock:
Ja, har hørt dette, kommer vel til det punktet hvor du ikke har sjangs til å hente den inn igjen? :P
Andrepedersen skrev:lurte faktisk litt på denne selv, nydelig mk1 :)
Ja, tusen takk :)
Har lett en god stund etter en som faktisk er rustfri og pen... :wink:
 #407409  av ArildM
 
Alt etter dekkbredde, jo bredere dekk jo vanskeligere er det å balansere på "kniveggen". Man bør i alle fall få litt erfaring før en pusher grensene med en slik bil. Kjører du med litt enklere dekk på bane er den fin å ligge litt sidelengs med, og da lærer du fort hvordan en slik bil oppfører seg i ekstremsituasjoner :)
 #407413  av Holger
 
tøft med 20v 8)
 #407445  av ArildM
 
Enig! Kan ikke vente til at jeg får min 20v motor ferdig :D
 #407467  av Steffen209
 
Har jo ikke kjørt så veldig mye sånn ellers, 1 1\2 år. :P
Med andre ord, er jeg helt grønn på dette, så får vel satse på ferdighetskjøring på bane og andre forbilder :wink:

Har nok mye å lære når det gjelder store krefter i liten bil ja! :D
 #407515  av ure
 
Var å så på denne bilen selv,kjempebra bil der alle de dyre oppgraderingene er gjort. Ett kupp,vanskelig å få bedre MK1 for mindre penger. Lot desverre "fornuften" seire siden jeg sto til livet i regninger. Gratulerer som MR2 MK1 eier :wink:
 #407523  av FT86
 
Gratulerer med fin bil!

jeg har også Mr2 som førstebil (mk2) veldig happy med den :)
 #407545  av Steffen209
 
Tusen takk! :D

Som nevn ovenfor så har jeg lett lenge etter ett eksemplar som virkelig er valuta for pengene, hehe :P

HÃ¥per det blir en vanvittig kul 1.st bil da 8)
 #407583  av 3rlend
 
Slenger meg på resten her å si gratulere med fin bil :)
Kan også slenge meg med på at min erfaring av mr bil er at det slipper hardt og brutalt :p
 #407588  av Steffen209
 
Takktakk! :)
Hører folk sier dette, kan vel ha noe med bakhjulstrekk+midtstilt motor og masse krefter 8)